2021-06-18, 18:28
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronkmonken
Vet inte vad du bedriver för verksamhet, men på många jobb är det otänkbart att skämma ut företaget med halstatueringar m.m.
På mitt företag kommer aldrig nån sån att jobba.
Förstår, men vad har halstatueringar med prestation på jobbet att göra?
Gör man inte sitt jobb ordentligt får man gå oavsett hur man ser ut. Din viktiga kund har säkert en dotter/son släkting hemma som har tatuerat sig. Intelligensen försvinner inte för att man tatuerar sig.
En investerare blir inte imponerad av en människa som är strikt klädd och förkastar andra människor.
Iallafall inte jag, det finns alldeles för många sliskiga och inställsamma människor som går på knäna för folk som har pengar.
Jag kommer ALDRIG mer anställa någon pga utseendet!
Citera
2021-06-18, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Gör man inte sitt jobb ordentligt får man gå oavsett hur man ser ut. Din viktiga kund har säkert en dotter/son släkting hemma som har tatuerat sig. Intelligensen försvinner inte för att man tatuerar sig.
En investerare blir inte imponerad av en människa som är strikt klädd och förkastar andra människor.
Iallafall inte jag, det finns alldeles för många sliskiga och inställsamma människor som går på knäna för folk som har pengar.
Att tatuera halsen tyder på dåligt omdöme. Sen behöver inte du tycka det. Men detta är normen i stora delar av världen. Det kommer inte ändras än på flera generationer då 99 procent fortfarande aldrig kan tänka sig att ha tatueringar i ansikte/hals
Citera
2021-06-18, 18:35
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94

Skulle du tycka samma sak om du hade ett eget företag och den hållningen gjorde att din vinst istället blev en förlust?
Citera
2021-06-18, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jepp.. vad säger nu alla rövhattar som annars dillar om "Privata företag får göra som dom vill"? "Starta ett eget Twitter" osv...

Hon får väl starta en egen städfirma helt enkelt.
Som enhälligt utnämnd talesperson för alla rövhattar kan jag svara.
Den tydligen brottsdömda företagaren får anställa vem hon vill. Man kan fortfarande tycka att hon uppför sig som ett rövhål även om man inte tycker att det ska vara olagligt. Företagaren är i överläge och behöver inte sparka neråt bara för att hon får chansen. Hon hade kunnat komma med synpunkter på ansökan och skriva varför hon väljer att inte gå vidare vilket kanske hade hjälpt Ronja i fortsättningen. Det var tyvärr uppenbart att det inte var därför hon skrev det.
Citera
2021-06-18, 18:37
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DraconianTimes
Långt utlägg om hur tacksam man borde vara för att man blir nerklankad. Nu är min fråga, känner du den här Ronja? Jag gör det inte. Hon kanske resonerar som du skriver, men risken är stor att hon inte gör det.
Hon gjorde en läppfyllning för att hon ansåg att det var snyggt. Jag kanske inte tycker det men det är hennes ensak. Hur många killar här på Flashback har inte skitfula tribal-tatueringar gjorda på fyllan i Thailand tillsammans med bukfett på grund av dålig kost samt bristande motion? Man kan ju undra hur mycket det hade bölats om man tagit upp det?
Men nu är vi alla anonyma här och kan sitta i vår trygga lilla vrå samt kasta skit på en tjej som försöker få ett jobb.
För om hon inte får jobb, så är hon arbetslös och då kan man ju fortsätta att mobba henne genom att kalla henne för WT-luder och massa annat.

Det hade bara varit så jävla skoj att ta ut en av er i rampljuset och granska lite närmare. Tror fanimej att det hade varit en liten jävel som person.

Hear, hear…
Citera
2021-06-18, 18:40
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Inte det heller, dömda kriminella går bort. Om det inte var för 12-15 år sedan och det inte var rån eller stöld, skulle ALDRIG anställa en dömd tjuv!

Inser du att det är Företagaren och inte den arbetssökande han talar om?
Citera
2021-06-18, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Sådana här krav gör det förstås än mer kostsamt att anställa dessa personer vilket i sin tur gör det svårare för dem att bli anställd. Det gäller bara att hålla tungan i rätt mun här och neka personen jobb av juridiskt hållbara anledningar.

Yes, om personen kan bevisa att de har bättre meriter än den som fick jobbet måste man verkligen hålla tungan rätt i mun, och ha en kravspecifikation för tjänsten med något som man kan peka på, skriver mn exempelvis att personen ska va bra på att kommunicera, kan man peka på att man i intervjun gjorde en bedömning av den färdigheten.

Jag ser det som att fackrörelsen gjort att anställningar har förmånliga regler för de som har en fast anställning, samtidigt som det gjort att man är mer försiktig med att anställa personer med funktionsvariationer eftersom det är svårt att bli av med dem om det inte fungerar. Om man provar mindre leder det till att inte ger chansen till folk, som skulle kunna visa under sin provanställning att de visst funkar på arbetsplatsen.
Citera
2021-06-18, 19:29
Medlem
den som skrivit detta måste vara en fel äcklig brud som inte fått ligga på 10 år minst. inget konstigt på hennes läppar, ser inte större ut än vanligt
Citera
2021-06-18, 19:35
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pusher.
Jag tror du är full med skit. Ingenstans finns det klipp på när hon pratar. Du hänvisade till AB men jag kollade det direkt när denna tråd startade och det fanns inga klipp på när hon pratar.

Däremot så hittade jag en bild på hennes mamma:

https://delafil.se/3376b15c4d47f025/Screenshot_(20).png

Jag vet inte om det går att bli mer svensk än så.

Antingen trollar du eller så är du bara lomhörd(om det ens fanns ett klipp vilket det inte gjorde).

Lika accepterad som dina patetiska trolltrådar?
Din jävla imbecill, det fanns video på tjejen o hon bröt tydligt. Läs igenom hela tråden så ser du fler inlägg som anmätkt t på just detta. Dränk dig sedan o skäms ditt avskum. Eller varför inte ta kontakt med Ronja så kan ni slå era kloka huvuden ihop fuckface
Citera
2021-06-18, 19:37
Medlem
midvintermorkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Gäller det här företaget.

https://www.fagershemservice.se/

Citat:
Ett växande företag söker alltid nya medarbetare!

Är du enkel, pålitlig, välvårdad, frisk, rökfri och talar flytande svenska?
Då kan du vara den vi söker!

Nej, det låter ju inte riktigt som att de söker en rövardotter.
Citera
2021-06-18, 19:40
Medlem
midvintermorkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsTheZodiac
Utseendet har stor betydelse var det ja.

https://static-cdn.sr.se/images/2071/3255399_2048_1152.jpg

Utöver detta skräckexempel så kommer ju Amanda Lind undan med sitt skatbo till hår.

Kan dock vara fördelaktigt att se ut som en hålslagare när man jobbar på kontor.
Citera
2021-06-18, 19:44
Medlem
Yoweris avatar
Fan den firman ska jag anlita.
Helt otroligt kul!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem