Citat:
Ursprungligen postat av
Snapcount
Ser fram emot en recension utav mackan och helhetsintrycket
1) Mackan själv, blir du mätt, smakade den bra etc..?
2) Platsen, dvs Gothia. Är det rent, ser tilltalande ut, är det mera lugnt eller.., etc..? (gillar inte stökiga restauranger, vill äta i ro)
3) Service givetvis. Var det tryck på stället när du var där eller.., fick du vänta ?
En liten sammanfattning som slut. Skall till götet så småningom men inte nu.., rekommenderar du det
för en gång, eller..?
Och andra i tråden som har en
bättre plats att rekommendera för en riktig god räkmacka i götet, skriv platsen !
Tack på förhand // Snapcount !
Skall absolut återkoppla.
Helhet och detaljer.
Men grundförutsättningen för att kunna föra en dialog, är ju att man går positivt in i detta, och håller räkmackan högt.
Det är ju själva grejen.
Den som bara neggar och tycker att det är svindyrt och föraktfullt uttrycker att det är ju bara räkor. Den är mer ämnad att söka sina egna darlings.
Hade t ex denna mackan varit Skandinaviens största mes-smörsmacka, ja då hade jag bara passerat förbi och inte tjäbblat för tjäbblets skull.
Den hade inte passat mig.
Hela denna grejen dyker ständigt upp när jag beskriver min kärlek till surströmming.
Då ska jag orka lyssna så att jag får skavsår i öronen om hur
jävla äckligt och sjukt det luktar och bla bla bla. .. Jag vet vad ni tänker säga. (men inte 1 av 10 har ätit på riktigt -man bara tycker)
Så jag njuter av surströmming och berättar inget.
Fermenterad, jäst, strömming med klassiska tillbehör.
Återkommer om räkmackan!!