2021-06-18, 14:18
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Både Henrik Jonasson och Skogsbanditmunken deltar i det senaste avsnittet:

https://www.spreaker.com/user/nordiskalthoger/vita-pillret-166
Jävlar vad han babblar, skogsmunken. Lite känsla för när det räcker och släppa fram andra vore kanske inte helt fel. Herr D och Jonasson har ju alltid intressanta grejer att säga när de väl säger nåt, medan det blir lite väl plattityd-fyllt i den här eviga ordströmmen.
Citera
2021-06-18, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Jävlar vad han babblar, skogsmunken. Lite känsla för när det räcker och släppa fram andra vore kanske inte helt fel. Herr D och Jonasson har ju alltid intressanta grejer att säga när de väl säger nåt, medan det blir lite väl plattityd-fyllt i den här eviga ordströmmen.

Han gillar helt klart sin egna röst. Tyvärr så upplever jag att det inte ger speciellt mycket.
Citera
2021-06-18, 14:58
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle985
Han gillar helt klart sin egna röst. Tyvärr så upplever jag att det inte ger speciellt mycket.
Han verkar vettig och jag gillar honom i stort, men han avbryter när andra har intressanta resonemang på ingång för ofta, och det blir ibland lite för mycket självklarheter i svadan. Jag skulle gärna sett mer av debatten om traditionalism som verkade vara lite på gång mellan Herr D och Jonasson, men som väl också försvann nånstans i skogsmunksflödet...
Citera
2021-06-18, 15:08
Medlem
Citat:
Han verkar vettig och jag gillar honom i stort, men han avbryter när andra har intressanta resonemang på ingång för ofta, och det blir ibland lite för mycket självklarheter i svadan. Jag skulle gärna sett mer av debatten om traditionalism som verkade vara lite på gång mellan Herr D och Jonasson, men som väl också försvann nånstans i skogsmunksflödet...

Han har en hel idéer som kan vara intressanta, men för min del försvann allt i monologerna. Tror att han gör sig bättre i en egen podd istället för i ett samtal där det blir en obalans när någon tar upp så mycket av tiden.

Och ja, diskussionen om traditionalism hade en möjlighet att bli intressant.
Citera
2021-06-18, 20:01
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:

Hur ser Bodström ut? finns bild

Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Varför har Herr D slutat skriva musik till Vita pillret, ha han vuxit upp?
Någon har varit inne i tråden & besvarat mina böner i dagens avsnitt
Senast redigerad av Crapmagic 2021-06-18 kl. 20:19.
Citera
2021-06-18, 20:04
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Han har en hel idéer som kan vara intressanta, men för min del försvann allt i monologerna. Tror att han gör sig bättre i en egen podd istället för i ett samtal där det blir en obalans när någon tar upp så mycket av tiden.

Och ja, diskussionen om traditionalism hade en möjlighet att bli intressant.
Så om bara Bodström försvann så hade ämnet varit intressant? eller vad var det du saknade i trad-diskussionen som du hade velat tagit upp om du fått vara med?, sjung ut...du måste öppna ditt hjärta ta ansvar för vad du gör som filosofen Lisa Nilsson hävda

Det verkade ju inte som om någon hade någon konkret ide om kvinnans könsroll i det moderna samhället från att Henrik äntligen insåg att även kvinno-hjärnans hjärnvåg(väg?)gsnätverk är föränderlig med sin evolutionära arbetsmiljö & därav inte längre står kvart & vajar på vetefältet (att ta säden din man kommer)

Citat:
Var det kanske inte det jag sa från början mens alla andra i tråden höjde hans sås upp
i shyn
Senast redigerad av Crapmagic 2021-06-18 kl. 20:17.
Citera
2021-06-19, 15:58
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Hörde du affekt-störningen när han sa "det spelar ingen roll att svenska tonårsgrabbar blir våldtagna med trädgrenar i anus" varav jag och Kristoffer skrattade i kapp varandra i den renaste förtjusning
Citera
2021-06-19, 21:02
Medlem
Smerchs avatar
Citat:

Tack för tipset!
Hade väl upptäckt det ändå tids nog, men blev en glad överraskning att få det via notifikationssystemet här.
Tyckte programmet var bra, gillar alla fyra deltagare. Skogsmunk gillar kanske sin egen röst, men det gör jag också (hans alltså). Kanske var det inte många nya sanningar, men det var bra poddradio där alla inte försökte vara överens alltid men tonen var den rätta. Hoppas att det blir som Herr D sade, att de får fler chanser att utveckla sina resonemang i fler och längre program!
Citera
2021-06-20, 11:52
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Jag gillade avsnittet väldigt mycket. Skogsmunken är helt underbar. Vilken pondus han har. Lite bättre på att släppa fram de andra hade han väl kanske kunnat varit, men så där jättefarligt tycker jag inte att det var.

Hoppas precis som Smerch på att det i framtiden blir fler program där de medverkande är Dulny, Jonasson, Herr D och Skogsmunken.
Citera
2021-06-20, 15:25
Medlem
Har de förklarat vad de menar med att de är högerradikala? Jag hyste även som politiskt ointresserad instinktivt tvivel inför denna uppdelning och insåg efter uppvaknandet vilket bedrägeri det är fråga om. Känner alltid en stark misstänksamhet mot dem som använder och rättar sig efter det här systemets/fiendens splittrande synsätt.
Citera
2021-06-20, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyreggadjude
Har de förklarat vad de menar med att de är högerradikala? Jag hyste även som politiskt ointresserad instinktivt tvivel inför denna uppdelning och insåg efter uppvaknandet vilket bedrägeri det är fråga om. Känner alltid en stark misstänksamhet mot dem som använder och rättar sig efter det här systemets/fiendens splittrande synsätt.

Dulny och Herr D. är nazister. Skogstomten gillar att slänga sig med att han är "fascist" eftersom han är en byggnadsarbetare som tragglat sig igenom någon bok som Mussolini skrivit (som någon skrivit åt Mussolini). Poeten ägnar sig att bygga upp en drömvärld där han tänker sig att han är en 3 meter lång arisk krigare med 35 cm lång penis (slak) som på ett mastodontiskt vis går fram i snöstormen. Det kan jag tycka kan kvalificera som högerradikalt.

Dulny har tidigare pratat med Arga Blatten om hur Alt-högern ska ta fram starka män som argumenterar sönder etablissemanget: Skogsmunk. Och såklart "Nordbol" som ägnade sig åt att göra apljud i ett tidigare VP.

Det var ur det här Nix-registret tänkte sig att Sveriges nästa intellektuella giganter skulle komma.
Citera
2021-06-21, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Dulny och Herr D. är nazister. Skogstomten gillar att slänga sig med att han är "fascist" eftersom han är en byggnadsarbetare som tragglat sig igenom någon bok som Mussolini skrivit (som någon skrivit åt Mussolini). Poeten ägnar sig att bygga upp en drömvärld där han tänker sig att han är en 3 meter lång arisk krigare med 35 cm lång penis (slak) som på ett mastodontiskt vis går fram i snöstormen. Det kan jag tycka kan kvalificera som högerradikalt.

Dulny har tidigare pratat med Arga Blatten om hur Alt-högern ska ta fram starka män som argumenterar sönder etablissemanget: Skogsmunk. Och såklart "Nordbol" som ägnade sig åt att göra apljud i ett tidigare VP.

Det var ur det här Nix-registret tänkte sig att Sveriges nästa intellektuella giganter skulle komma.

Du är verkligen expert.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in