Citat:
Ursprungligen postat av
Xenonen
Du hävdade att Västbanken skulle tillhöra Israel. Om då palestinierna bor där är väl rimligt att de också blir israeliska medborgare. Vad är alternativet? Permanentad apartheid?
Palestinierna är palestinier, inte Jordanier. Varför skall Jordanien ha skyldighet att ta emot all den den befolkning den judiska staten inte vill ha kvar? Jordanien hjälpe Palestinierna på den tiden de hade annekterat Västbanken, men när Israel erövrade territoriet fick de även ansvar för folket som bor där.
Får vi höra dina strategiska tips på hur du tycker Hamas borde slåss på ett juste sätt? Var skall de ha baser som inte ligger i tättbebyggt område? Hur skall de träffa militära mål med de vapen de kan tillverka?
Jo, de ockuperar Gaza:
https://en.wikipedia.org/wiki/Gaza_Strip
Jag vet inte vad man gör av alla statslösa... Gaza som sagt, Jordanien, eller att de stannar som just statslösa.
Vår regering tar säkert emot en miljon.
Strategiskt finns det ett framgångsrikt sätt att besegra en övermäktig fiende som har en inneboende etik. Den strategin har använts med framgång minst två gånger.
Men att uppmuntra detta sjuka beteende som Palestina just nu ägnar sig åt är befängt. Jag fattar inte hur ni kan vara så dumma i huvudet att ni ger martyrskap åt de civila som Hamas medvetet ställer i eldslinjen. Jag fattar inte hur ni kan vara så jävla perverterade i våldsvänstern? Ni bara eldar på loiksom i er revolutionsromantik... talar om rättfärdighet... Rättfärdighet?
Är det rättfärdigt att bygga raketramper i skolor och slumpvis rikta dessa vapen mot civila?
Jisses...