2021-06-17, 19:37
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Någon som vet vad tjejer med fillers jobbar med? Det är inte helt ovanligt att man ser bilder på tjejer med fyllda läppar, men jag undrar om jag någonsin sett någon ha ett riktigt jobb? Influencer, Youtuber, bloggare. Men jag har nog inte sett någon med förstorade läppar på ICA, inom vården, på restaurang och framförallt inte bland de som städar. Städpersonal kan möjligen vara lite lätt sminkade med diskret läppstift eller något, men fillers, nej, det har jag aldrig sett.

Såg en häromdan som jobbade på ett café. Hon stod mest och pillade med sin mobil. Lär inte bli långvarig på det jobbet.

Men du har rätt. Man ser dem sällan i verkliga livet ha ett jobb. De jag ser brukar vara hangarounds till gangsterblattarna som hänger på hamburgerhaket på gatan där jag bor.
Citera
2021-06-17, 19:40
Medlem
TheyWillKillUsAlls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kossemu
Arbetsgivaren har sin fulla rätt att bestämma vem hen vill anställa och välja bort folk med tatueringar, peirsings eller ankläppar. Om hon har en funktionsnedsättning som gjort att hon använt för mycket botox så skulle hon kunna gå till rätten

"Peirsings", allvarligt?
Citera
2021-06-17, 19:43
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klauz
Jag håller med om att hon kunde ha en proffsigare bild. Jag håller också med om att man som ägare över ett företag ska ha full frihet över vem han anställer. Tycker man att ägaren har en orättvis eller diskriminerande rekrytering, så bojkotta och sprid info så de som håller med dig också kan bojkotta. Så ska en bra, och fri, marknad fungera - total frihet vem man rekryterar från ägaren, och total frihet att bojkotta från konsumenten. Ingen tvingar någon att göra något, bara helt fritt. Detta gör att företag med policys som folk inte tycker om kommer dö ut eftersom kunderna väljer alternativ man tycker är bättre.

Men där tar det stopp.

Till er som kallar henne fula saker och lägger äckliga kommentarer - vad är det för jävla sätt att bemöta någon som bara vill ha ett jobb för att försörja sig och bidra till samhället? Ni som skriver saker som "kuksugarläppar" och "sprutluder", är ni helt jävla pantade? Så jävla sorgligt att se att det faktiskt finns folk som är och beter sig som er.

Sätter en peng på att ni är såna som klagar på blattars kvinnosyn. "Fatta sjukt att muslimer T V I N G A R tjejer att ha burka, vilket KVINNOFÖRTRYCK jävla mussar som vill bestämma över hur tjejer klär sig" och sekunden senare sitter man här och trycker ner och kallar en tjej för hora för att hon ser ut på ett visst sätt. Hallå eller.

Ronjas enda fel var att hennes bild är för casual och nu sitter det en hel jävla arme av sopiga luffare och kallar henne sprutluder. Sen går man och grinar i en annan del av forumet över att svenska tjejer har dålig attityd. Undra varför.....

Man kan ge exakt samma kritik utan att vara en jävla fitta. "Tyvärr har jag valt att ge tjänsten till någon annan. Ett tips för framtida jobbsökningar är att ha en lite mer nedtonad bild, den bilden du har nu kan uppfattas som oseriös då det mer ser ut som en instagram-bild än en bild för professionella sammanhang. Jag kanske är gammaldags men jag tror många delar denna uppfattningen. Lycka till".

Jävla nitlottar hela högen.

Bästa inlägget i tråden.

Att döma en person pga dennes utseende är fullständigt förkastligt.
Man dömer en person efter dennes beteende.
Citera
2021-06-17, 19:44
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Om du inte själv hade haft värderingar och åsikter om hur folk ser ut från förra århundradet hade du sett det uppenbara, att det är den 68 åriga kärringen som beter sig som en barnunge i sitt brev.

Tjejen har sökt ett jävla städjobb, inte jobb som läppmodell hos ett företag som riktar in sig till 80 plussare.

Äntligen kommer du in och berikar tråden. Så jag väntat!

Måste dock dissa dig totalt här. Företaget tycks, enligt hemsidan (som är rätt kass, men ändå), jobba med att städa akademikerhem. Och deras säljpoäng tycks, enligt samma kassa hemsida, vara att de är diskreta och har väldigt seriös personal. Akademiker kan ju inte ha folk som ser ut som Ronja rännande i sina hem. Vad skulle grannarna tro?

Man kan inte driva ett företag på vackra principer. Man måste anpassa sig till vad kunderna vill ha.

Sedan håller jag med om att det var oerhört korkat skrivet som svar. De borde fattat att det är att lämna öppen dörr för uthängning. Dessutom var det jävligt oförskämt på riktigt.
Citera
2021-06-17, 19:55
Medlem
Borasare1980s avatar
Kan nog faktiskt till stor del stämma att anknäbbarna tar jobbet på mindre allvar. Jag har haft kvinnliga kollegor som sysslat med injektioner. Den ena blev långtidssjukskriven p.g.a. allergisk reaktion på botoxet samt infektion av tuttförstoring. Den andre tillbringade arbetsdagarna till 50% med att flirta, distrahera och sitta i knä på skiftlagets muskelknutte och resterande 50% av tiden var hon mystiskt försvunnen från arbetsplatsen.
Citera
2021-06-17, 19:57
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanartad
Bästa inlägget i tråden.

Att döma en person pga dennes utseende är fullständigt förkastligt.
Man dömer en person efter dennes beteende.

Låter fint men i praktiken bedömer vi alltid personer efter hur de ser ut. Man påverkar också sitt utseende med vilja och det säger en hel del om personligheten.
Citera
2021-06-17, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
https://www.aftonbladet.se/minekonomi/a/OQwm9A/ronja-24-nekades-jobbintervju--pa-grund-av-sina-lappar

Är det här diskriminering i någon form, eller har en arbetsgivare rätt att bestämma hur en anställd ska se ut? Jag tycker att gör man kroppsmodifikationer, så får man stå sitt kast om arbetsgivaren inte vill ha en på grund av kroppsmodifikationerna. Vissa kroppsmodifikationer signalerar inte direkt förtroende och anknäbbar är en sån sak (enligt mig).

Osmart om firman angett det som skäl. Bättre att skylla på personlighet, dåliga referenser eller något annat.
Citera
2021-06-17, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheyWillKillUsAll
"Peirsings", allvarligt?

Piercing och ankläppar går bort.
Citera
2021-06-17, 20:04
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
Tycker de gjorde rätt. Inte vill man ha någon anställd med en babianröv i ansiktet.
Citera
2021-06-17, 20:05
Medlem
"jag törs inte söka flera jobb"

Hon bekräftade bara att man inte kan anställa sånt folk.

Ankläppar, silikon, botox, tatueringar och piercingar ger ett oseriöst intryck och visar på att personen är omogen och själv fixerad.
Citera
2021-06-17, 20:17
Medlem
Barkbitares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fragbear
Bra gjort av arbetsgivaren att ge ett riktigt svar till den sökande. De kommer väl få skit från pk media men det stod i annonsen att de sökte ett välvårdat yttre.
Eftersom de arbetar hemma hos sina kunder förstår jag helt och hållet att det kan ställas krav på hur man ser ut.

Har ni nånsin sett en halstatuerad psykolog med anknäbbar? Polis i yttre fält? Åklagare? Kassörska på Ica? I receptionen på Best Western?

Kolla in advokaten och åklagaren i Efterlyst.
Finns fakefaces i de flesta yrken.
Citera
2021-06-17, 20:17
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrMurdoch
"jag törs inte söka flera jobb"

Hon bekräftade bara att man inte kan anställa sånt folk.

Ankläppar, silikon, botox, tatueringar och piercingar ger ett oseriöst intryck och visar på att personen är omogen och själv fixerad.

Tror inte det är dessa saker. Hade hon haft dem men skickat en påklädd bild med ett snällt leende så hade man inte tänkt på det.

Det hon gjorde fel var att hon skickade en porrbild till sin eventuellt blivande arbetsgivare. Blir man uppmuntrad av Instagram att ständigt posta sådana bilder tror man att alla vill ha dem och man får det man vill om man skickar dem.

Vilket absolut inte är sant. Hoppas att hon fattar vad hon gjorde för fel men tveksamt. Hon anser att det var en normal bild. Sociala medier bör inte uppfostra barn. Då blir det så här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in