Citat:
Ursprungligen postat av
UndeadNinja
Ja det var lite taskigt faktiskt. Varför inte bara ha ett standardsvar som så många andra företag har där det står något om att man har valt att gå vidare med andra sökande?
Det svaret som hon fick kändes lite väl personligt, som att det var meningen att såra henne.
Sen kan man ju tycka att det är alldeles för enkelt att såra unga människor idag. Om hon är nöjd med sina läppar så är det väl bara att gå vidare med livet och söka andra arbeten.
Det känns nästan som att hon vill använda det här och den nyfunna "rädslan" för att söka jobb, för att kunna slippa söka jobb ett tag.
Människor är alldeles för sköra idag. Arbetsgivaren i det här fallet har betett sig som ett svin, inget snack om den saken men den unga tjejen måste ju kunna hantera sådana här saker. Framförallt om hon nu har valt att modifiera sitt utseende kosmetiskt så har hon väl ändå gjort det för att få reaktioner? Man kan inte alltid få bra reaktioner.
Hon skriver dock att det är en helt vanlig bild. Vet vi säkert att hon har gjort något med läpparna?
Jag tycker närmast att arbetsgivaren gjorde henne en tjänst, som talade om vad många arbetsgivare tänker. Duckfacet brukar använda denna bild när hon söker jobb och har ju uppenbarligen haft problem att få ett jobb senaste året.
Tuttlisa borde inse att vad hon hört under uppväxten var fel - man varken ska eller kommer att bli respekterad i arbetslivet om man ser det som en scen för att leva ut sina böjelser.
Jag minns en kursare till mig på juristlinjen som var upprörd över att man som domare inte kan få sitta i badbyxor i rätten om man vill… för det är ju inte hur han ser ut som är viktigt, utan vad han säger. Eh, nej, varsågod och klä dig respektabelt, av respekt för de som är tilltalade, målsägande, svarande och kärande… Jag tycker att duckface här gör en liknande tankevurpa som min kursare.