2021-06-17, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GG99Slayer
av å til google translate, hvis du forstår det svenske språk perfekt flott for deg da, hva har det med hva du har bidratt med i denne tråden?

vi drev å "tullet/trollet" med en svenske som kom inn her å maste på at alle skulle skrive svensk regler bla bla, men det fikk nok ikke du med deg.

tja, ikke jeg som bruker fritiden min på å drite meg ut å forsvare en obv kynisk konemorder på flashback, men igjen det heldigvis ikke mitt problem.

Hvis du har utenlandsk opprinnelse, er det ingen som bebreider deg, hvis du må bruke google translate for å gjøre deg forstått på norsk. Tvert i mot, det vil kanskje gjøre innleggene dine mer forståelige.
Citera
2021-06-17, 18:37
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Jeg har tenkt det samme. De tok ingen sjanser.

Apropos selvmord - tidligere i tråden har det vært nevnt en person som visstnok
TH har hatt som en "løpegutt" - med initialene TF, som på et tidspunkt skal ha
drevet som trener av spesialiserte hunder for politiet. Han skal ha tatt sitt liv
i desember 2018.

Han skal ha hatt vekselvis tilhold i Spania og Norge. Det fins ikke mye om ham
på nettet per nå, annet enn en LinkedIn-profil som ikke har vært aktiv siden 2016, samt
en firmaoppføring i BRREG som har status "slettet / dødsbo".

Er det noen som vet mer om denne mannen, og evt. rolle han har hatt i forhold til TH?
Altså mer på generelt grunnlag. "Løpegutt" er jo en løs beskrivelse.

Jeg så profilen hans på Face. Han drev med trening av hunder i Afghanistan. Bilder av belgiske hunder, (Mallinois) og masse hundebur. Han skal ha vært i Kosovo når det var konflikt der for en god del år siden. Lite å finne om han ja.
Citera
2021-06-17, 18:43
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Jeg har tenkt det samme. De tok ingen sjanser.

Apropos selvmord - tidligere i tråden har det vært nevnt en person som visstnok
TH har hatt som en "løpegutt" - med initialene TF, som på et tidspunkt skal ha
drevet som trener av spesialiserte hunder for politiet. Han skal ha tatt sitt liv
i desember 2018.

Han skal ha hatt vekselvis tilhold i Spania og Norge. Det fins ikke mye om ham
på nettet per nå, annet enn en LinkedIn-profil som ikke har vært aktiv siden 2016, samt
en firmaoppføring i BRREG som har status "slettet / dødsbo".

Er det noen som vet mer om denne mannen, og evt. rolle han har hatt i forhold til TH?
Altså mer på generelt grunnlag. "Løpegutt" er jo en løs beskrivelse.

Fint at du nevner dette igjen, jeg er også interessert i denne fyren.

Jeg har også sett han bli nevnt i andre fora som en bekjent av, og tidvis "løpegutt" for, TH.

Men han figurerer ikke så mye i diskusjoner, selv om han er høyaktuell på flere måter, rett og slett fordi det er så lite man vet om han, og ikke minst fordi han nå er død, da genererer han liksom ikke så mye interesse i folkediskusjonen, desverre.

Han mangler "spenningsmomentet", ved at hans historie i praksis er over og ikke genererer nye, aktuelle ting å diskutere, og det syns jeg er synd.

Som sagt syns jeg han er høyaktuell, i hvert fall til man vet mer om han.
Citera
2021-06-17, 18:46
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Jeg så profilen hans på Face. Han drev med trening av hunder i Afghanistan. Bilder av belgiske hunder, (Mallinois) og masse hundebur. Han skal ha vært i Kosovo når det var konflikt der for en god del år siden. Lite å finne om han ja.

Det skal visst ha vært trening av minehunder han drev med, og skal visst som Svartediket sier ha hatt til dels tilhold i Spania også.
Citera
2021-06-17, 19:04
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Det er møteplikt i avhør. Blir hentet av politiet om man unnlater å møte. Th hadde neppe intensjon om å forklare seg eller vedkjenne avhør i pjuskavhøret.

Ja, han var så pjusk. Men tilbake til jobb skulle han.
Undrer på at han var ruset på et eller annet, siden han ikke kunne kjøre.
Han ble kjørt dit av Ebbestad, og ble kjørt tilbake til jobb av politiet.
Muligens Valium foreskrevet av lege.
Citera
2021-06-17, 19:06
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Det skal visst ha vært trening av minehunder han drev med, og skal visst som Svartediket sier ha hatt til dels tilhold i Spania også.

Ja, okei, det visste jeg ikke. Han tok vel livet sitt ikke lenge etter AEs død.
Citera
2021-06-17, 19:07
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Ja, okei, det visste jeg ikke. Han tok vel livet sitt ikke lenge etter AEs død.

I desember 2018, bare noen få uker etter forsvinningen....
Citera
2021-06-17, 19:20
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
For et bilde du har av TH ? Nærmest en villmann ? Han virker ikke sånn på meg, men etter å ha hørt på deg, ville jeg nok ikke sovet i samme hus selv om det du sier antagelig bare er tull. Hadde ikke hørt om den Mo i Rana historien, men nå følger ikke jeg med på alt som skjer.

Det er mange rare mennesker rundt oss. En gang tok jeg en kaffe med en type et sted jeg bodde. Vi pratet litt løst og fast om livet. Plutselig fortalte han meg, at han hadde vært noen år i fengsel. Da jeg spurte hvorfor, sa han at han hadde hold litt hardt rundt halsen på kona. Jeg forstod plutselig at jeg drakk kaffe med en morder.

Når de bruker 5-6 mann med automatvåpen for å pågripe han, så er det en grunn til det.
Andre kjente folk som har blitt pågrepet, da har det ikke vært slik.
Vågå-ordføreren f.eks. ble ikke pågrepet av væpnede styrker, og det ble heller ikke Laila Bert)heu)ssen.
Citera
2021-06-17, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Her tar du selvsagt feil, siden saksdokumentene er klausulerte, kan ikke SH forsvare sin klient i forhold til lekkasjene fra de taushetsbelagte opplysningene fra THs avhør. Dette forstår du tydeligvis ikke!

Når det gjelder min påstand om at også drittsekker blir drept, ser jeg ingen grunn til å underbygge noe som er så opplagt.

Det er opp til TH selv om han vil oppheve advokatens taushetsplikt ang avhørene.

Du tror at du vet mye men det kommer bare svada.
Citera
2021-06-17, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Det er opp til TH selv om han vil oppheve advokatens taushetsplikt ang avhørene.

Jeg vet ikke, men tviler på at SH alene kan oppheve taushetsplikten.
Vil tro SH har blitt pålagt taushet av påtalemyndighetene.
Citera
2021-06-17, 20:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Formann

Jeg gir absolutt ikke inntrykk av at jeg vet mye om jus. Faktisk har jeg poengtert det motsatte, og det er heller ikke lenge siden jeg skrev akkurat det. Jeg har kun referert fra det som SH har sagt selv om dette, og informasjon som er tilgjengelig på nett.
Det er lekket mer enn de taushetsbelagte opplysningene fra avhør. Det er også lekket opplysninger fra THs dagbøker. Disse dagbøkene er en del av politiets beslag, og derfor også en del av de klausulerte saksdokumentene. Dette er de tingene vi vet om, så det kan være mye mer. I tillegg finnes uttalelser fra denne beryktede eks-svogeren++
Selv om opplysningene allerede er lekket, så har SH ingen mulighet til å trekke frem detaljer fra dette materialet, pga taushetsplikt. Det vil i såfall være svært begrenset, og det kan umulig være en god forsvarsstrategi.
Det er nok best å slå neven i bordet, når alle hestene er hjemme.

Eller tror du det er klokt og bare slenge noe ugjennomtenkt ut i luften kanskje?! Sånn etterhvert som det stiger frem?!
Senast redigerad av Havhest 2021-06-17 kl. 20:57.
Citera
2021-06-17, 21:16
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Begrunnelsen for at TH ikke anket kjennelsen, var fordi at han så det nødvendig at alle eiendommene ble grundig undersøkt, med hensyn til etterforskningen og hans ønske om at saken skal bli løst.

Ja, selvfølgelig 🙄
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in