2021-06-17, 16:20
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashBaronen
Ja, siste runde i retten, med bevis anskaffet etter at TH ble pågrepet, endte med at retten fant skjellig grunn til å mistenke TH for drap eller medvirkning til drap på AEH:

https://www.aftenposten.no/norge/i/0nPQXG/tingretten-finner-skjellig-grunn-til-aa-mistenke-tom-hagen-for-drap-ell

Denne kjennelsen har ikke TH anket.
SH og TH forsto at det var overhengende fare for at lagmannsretten ville kommet til samme konklusjon. Da hadde veien vært forsvinnende kort til ny varetekt.
Citera
2021-06-17, 16:22
Medlem
GG99Slayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Hadde du oppført deg slik i en Facebook-gruppe, eller i et hvilket som helst annet nettforum, hadde du blitt pælma ut.
Og de fleste andre brukerne hadde applaudert det.
Her er det fritt frem for sjikane, vel å merke hvis man har "riktig" oppfatning av skyldpørsmålet.
Samme melding går til GG99Slayer, som utover sjikane, ikke har bidratt med noe som helst.

ok siden du nevner meg må du neste fortelle meg hva du har bidratt med da, i denne tråden?

Eller bare balant forsvaring av en konemorder samt å sverte AEH sitt rykte mest mulig..

Se på havhest sitt siste innlegg f.eks. Der sier hun at "det er som regel idioten som blir drept"

Indirekte spytte på AEH mest mulig , det er du og TT har bidratt med i denne tråden. wp!
Citera
2021-06-17, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Begrunnelsen for at TH ikke anket kjennelsen, var fordi at han så det nødvendig at alle eiendommene ble grundig undersøkt, med hensyn til etterforskningen og hans ønske om at saken skal bli løst.

Var det derfor TH kranglet om dette og klaget beslaget av huset inn til retten...?

Det henger jo ikke på greip noe av det du kommer med.
Dine påstander er som regel stikk motsatt av sannheten.

TH ville ha tilbake eiendommen før den var grundig undersøkt.

Dette er ikke å hensynta etterforskningen, men kan tvert i mot gi et inntrykk av å motarbeide. Hadde TH vært opptatt av å la politiet få arbeidsro for å få saken løst, så hadde det ikke blitt noe krangel om dette eller en sak som ble bragt inn for retten.

Politiet fikk medhold i retten og kunne fortsette etterforskninen i S4, men ikke så lenge som ønskelig.
Citera
2021-06-17, 16:50
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Han har jo blitt skikkelig mobba av politiet, som den teatrale pågripelsen på gaten. Når han i NRK avhøret 10:50 blir møtt av politiet, har du igjen litt mobbing, han må småløpe etter politiet inn i på politistasjonen. Inne på politistasjonen, finner de sikkert på masse sånne mobbe triks for å psyke deg ut.

Pågripelsen på gata var riktig utført. TH har tidligere vist at han ikke bryr seg om våpenloven.
Dårlig sikrede våpen, patroner som ligger og slenger rundt omkring, ulovlige våpen, samt at han har truet folk med pistol. I tillegg har han en meget truende og voldelig adferd.
Det var nok grunn til å tro at han kunne forskanse seg, skyte vilt rundt seg, og til slutt skyte seg selv.
Han var i besittelse av både et og tohåndsvåpen. Dessuten er det mulig at det manglet et våpen som TH hadde gjemt unna. Det var nemlig patroner der som TH ikke ville vedkjenne seg.
Vanlig politi har ikke den treningen som en spesialstyrke har.
Ved å sette inn spesialstyrke, så minimerer man risiko for skade både på politimennene og den som skal pågripes.

Det var jo en historie fra Mo i Rana, der en mann skulle fraktes til psykiatrisk sykehus i Bodø.
Man visste at mannen var ustabil, og man visste at han var i besittelse av hagle.
De to politimennene ringte på, og ble møtt av en ustabil mann med hagle.
De løp i dekning bak en gressvoll, og fikk flere skudd etter seg. Den håndholdte politiradioen var ikke kraftig nok til å nå fram til basen, og det var heller ikke mulighet for mobilkommunikasjon.
Når de to politimennene hadde ligget bak gressvollen i 8 timer, kald og utmattet, så valgte de å sprette opp for å løpe enda lengre unna, men med fatalt utfall. Begge ble drept av denne mannens dobbeltløpede hagle.
Citera
2021-06-17, 17:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Var det derfor TH kranglet om dette og klaget beslaget av huset inn til retten...?

Det henger jo ikke på greip noe av det du kommer med.
Dine påstander er som regel stikk motsatt av sannheten.

TH ville ha tilbake eiendommen før den var grundig undersøkt.

Dette er ikke å hensynta etterforskningen, men kan tvert i mot gi et inntrykk av å motarbeide. Hadde TH vært opptatt av å la politiet få arbeidsro for å få saken løst, så hadde det ikke blitt noe krangel om dette eller en sak som ble bragt inn for retten.

Politiet fikk medhold i retten og kunne fortsette etterforskninen i S4, men ikke så lenge som ønskelig.
Citat:
Hadde TH vært opptatt av å la politiet få arbeidsro for å få saken løst, så hadde det ikke blitt noe krangel om dette eller en sak som ble bragt inn for retten.

Det var nettopp det som skjedde, at TH ikke anket rettens kjennelse. Det er jo ikke vanskelig å forstå at han trengte å tenke seg om flere ganger, før han kom til det standpunktet. Sett fra et perspektiv at TH er uskyldig, så forstår vel du også det. Den gang uttalte SH at TH hadde roet seg ned, og kommet frem til at ransakelse av eiendommene var den riktige avgjørelsen. TH ønsker så klart også at saken blir løst, og derfor vurderte han det slik at avgjørelsen var riktig, selv om det selvsagt er en fornærmelse å bli mistenkeliggjort når man er uskyldig.

Som du sier, politiet fikk ikke beslaglegge eiendommene så lenge som de ønsket, men da TH fikk S4 tilbake, så var S4 blitt landets mest undersøkte åsted noensinne.
Citera
2021-06-17, 17:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FlashBaronen
Kjennelsen står uansett og han kunne jo ha anket dersom han ikke ønsket skjellig grunn til mistanke stemplet i panna av retten, men likevel gitt politiet fri tilgang til å undersøke eiendommene sine.

Så er det ikke til å komme rundt at rettens begrunnelse for å finne skjellig grunn til mistanke, er at de etter å ha vurdert sakens beviser, inkludert innsigelser fra TH via SH, har funnet sannsynlighetsovervekt for at han har drept kona eller medvirket til å få henne drept.
Jeg er ikke så sikker på at TH kunne ha anket annet enn selve ransakelsen av eiendommene. Det var jo bare det kjennelsen gjaldt. Men jeg skal ikke være påståelig. Det er sikkert andre som kan mer om det.

De såkalte bevisen viste seg senere, at ikke var bevis likevel. Google "bevisene som falt". Jeg tror disse såkalte bevisene, som ikke var ferdig undersøkt, ble ansett som tilstrekkelig som indisier ifm en kjennelse som gav politiet rett til å ransake eiendommene. Disse såkalte bevisene hadde ikke vært tilstrekkelig til å tiltale TH for drap. Ifølge politiet har de fremdeles ikke nok til tiltale. Dette er bare mine antakelser. De som kan mer om jus kan si mer om det.
Citera
2021-06-17, 17:22
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Pågripelsen på gata var riktig utført. TH har tidligere vist at han ikke bryr seg om våpenloven.
Dårlig sikrede våpen, patroner som ligger og slenger rundt omkring, ulovlige våpen, samt at han har truet folk med pistol. I tillegg har han en meget truende og voldelig adferd.
Det var nok grunn til å tro at han kunne forskanse seg, skyte vilt rundt seg, og til slutt skyte seg selv.

Jeg har tenkt det samme. De tok ingen sjanser.

Apropos selvmord - tidligere i tråden har det vært nevnt en person som visstnok
TH har hatt som en "løpegutt" - med initialene TF, som på et tidspunkt skal ha
drevet som trener av spesialiserte hunder for politiet. Han skal ha tatt sitt liv
i desember 2018.

Han skal ha hatt vekselvis tilhold i Spania og Norge. Det fins ikke mye om ham
på nettet per nå, annet enn en LinkedIn-profil som ikke har vært aktiv siden 2016, samt
en firmaoppføring i BRREG som har status "slettet / dødsbo".

Er det noen som vet mer om denne mannen, og evt. rolle han har hatt i forhold til TH?
Altså mer på generelt grunnlag. "Løpegutt" er jo en løs beskrivelse.
Citera
2021-06-17, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GG99Slayer
ok siden du nevner meg må du neste fortelle meg hva du har bidratt med da, i denne tråden?

Eller bare balant forsvaring av en konemorder samt å sverte AEH sitt rykte mest mulig..

Se på havhest sitt siste innlegg f.eks. Der sier hun at "det er som regel idioten som blir drept"

Indirekte spytte på AEH mest mulig , det er du og TT har bidratt med i denne tråden. wp!

Jeg har ingen forhåpninger om at du skal ha fått med deg som helst. Hvis du må bruke google translate for å forstå svensk, forteller det oss det meste.
"noe jeg kan forstå når jeg skal lese svensk går det ikke veldig fort, må av å til ty til google translate.."

Hadde du hatt et snev av selvinnsikt, hadde du kuttet ut de stadige angrepene på Havhest.
På en god dag kan du nå henne opp til anklene. Det hjelper lite med en bråkjekk tone, ispedd noen engelske gloser.
Men det er heldigvis ikke mitt problem.
Citera
2021-06-17, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Han var i besittelse av både et og tohåndsvåpen. Dessuten er det mulig at det manglet et våpen som TH hadde gjemt unna. Det var nemlig patroner der som TH ikke ville vedkjenne seg.
Vanlig politi har ikke den treningen som en spesialstyrke har.
Ved å sette inn spesialstyrke, så minimerer man risiko for skade både på politimennene og den som skal pågripes.

Det var jo en historie fra Mo i Rana, der en mann skulle fraktes til psykiatrisk sykehus i Bodø.
Man visste at mannen var ustabil, og man visste at han var i besittelse av hagle.
De to politimennene ringte på, og ble møtt av en ustabil mann med hagle.
De løp i dekning bak en gressvoll, og fikk flere skudd etter seg. Den håndholdte politiradioen var ikke kraftig nok til å nå fram til basen, og det var heller ikke mulighet for mobilkommunikasjon.
Når de to politimennene hadde ligget bak gressvollen i 8 timer, kald og utmattet, så valgte de å sprette opp for å løpe enda lengre unna, men med fatalt utfall. Begge ble drept av denne mannens dobbeltløpede hagle.
For et bilde du har av TH ? Nærmest en villmann ? Han virker ikke sånn på meg, men etter å ha hørt på deg, ville jeg nok ikke sovet i samme hus selv om det du sier antagelig bare er tull. Hadde ikke hørt om den Mo i Rana historien, men nå følger ikke jeg med på alt som skjer.

Det er mange rare mennesker rundt oss. En gang tok jeg en kaffe med en type et sted jeg bodde. Vi pratet litt løst og fast om livet. Plutselig fortalte han meg, at han hadde vært noen år i fengsel. Da jeg spurte hvorfor, sa han at han hadde hold litt hardt rundt halsen på kona. Jeg forstod plutselig at jeg drakk kaffe med en morder.
Senast redigerad av OleStoltenberg 2021-06-17 kl. 18:19.
Citera
2021-06-17, 18:17
Medlem
GG99Slayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Jeg har ingen forhåpninger om at du skal ha fått med deg som helst. Hvis du må bruke google translate for å forstå svensk, forteller det oss det meste.
"noe jeg kan forstå når jeg skal lese svensk går det ikke veldig fort, må av å til ty til google translate.."

Hadde du hatt et snev av selvinnsikt, hadde du kuttet ut de stadige angrepene på Havhest.
På en god dag kan du nå henne opp til anklene. Det hjelper lite med en bråkjekk tone, ispedd noen engelske gloser.
Men det er heldigvis ikke mitt problem.

av å til google translate, hvis du forstår det svenske språk perfekt flott for deg da, hva har det med hva du har bidratt med i denne tråden?

vi drev å "tullet/trollet" med en svenske som kom inn her å maste på at alle skulle skrive svensk regler bla bla, men det fikk nok ikke du med deg.

tja, ikke jeg som bruker fritiden min på å drite meg ut å forsvare en obv kynisk konemorder på flashback, men igjen det heldigvis ikke mitt problem.
Citera
2021-06-17, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Jeg har tenkt det samme. De tok ingen sjanser.

Apropos selvmord - tidligere i tråden har det vært nevnt en person som visstnok
TH har hatt som en "løpegutt" - med initialene TF, som på et tidspunkt skal ha
drevet som trener av spesialiserte hunder for politiet. Han skal ha tatt sitt liv
i desember 2018.

Han skal ha hatt vekselvis tilhold i Spania og Norge. Det fins ikke mye om ham
på nettet per nå, annet enn en LinkedIn-profil som ikke har vært aktiv siden 2016, samt
en firmaoppføring i BRREG som har status "slettet / dødsbo".

Er det noen som vet mer om denne mannen, og evt. rolle han har hatt i forhold til TH?
Altså mer på generelt grunnlag. "Løpegutt" er jo en løs beskrivelse.

Planen var å pågripe TH 25.april.
Plan A.
Sivilt politi skulle pågripe TH i S4, i det TH skulle dra til Futurum. Stille og rolig. Føre ham inn i en politibil.
Plan B
Hvis TH forsøkte å unnslippe, skulle han bli forsøkt stoppet av politifolk som var utplassert rundt omkring huset.

Men da politiet ankom S4, var VG allerede på stedet, med et titalls fotografer og journalister.
Både plan A og B, ville medført at saken villle havne på forsiden av VG.
Plan C ble iverksatt: TH ble stoppet på vei til jobb, journalistene havnet utenfor politiets sperringer.
Dette er omtalt i den nye boken, og det nevnes ikke at politiet var (tungt) bevæpnet, da de la opp til plan A og B.
Noen i politiet har sannsynligvis lekket til VG om den forestående pågripelsen. På samme måte som når VG lå på hjul, da kryptomannen ble arrestert.
Citera
2021-06-17, 18:29
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av first.spring
Dette er jo ren spekulativ løgn. En gjennomgang av facebookvennelisten til MPU viste at det kun var en tidligere bekjent fra studietiden som var tidligere straffedømt. At man har studert ved samme høyskole med noen for over 10 år siden betyr ikke at man er venner eller at MPU eller TB har noe med denne saken å gjøre.

Jeg så den listen, og det var det andre også som gjorde.
Her var det kriminelle fra øverste hylle.
Det var ikke bare % &!hrf*d, men også folk fra A-gjengen og andre gjengfraksjoner.
========================
% = t
& = b
! = a
* = o
# = e
+ = i

Namnet maskat.

/Mod
Senast redigerad av Chantre 2023-08-15 kl. 18:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in