2021-06-17, 13:19
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Du menar att V, S, C, MP och L skulle stödja en högerregering med stöd av SD?

L kommer sannolikt att stödja en M/KD-regering.
Citera
Bannlyst
Spelbolagen ger 7.50 i odds på extraval 2021 ✌️
Citera
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Det som sades var förmodligen att Sjöstedts fru skulle få en ambassadörspost i Vietnam om han la ner.

Troligtvis, och jag vill minnas att Sjöstedt skröt om att det även fanns ett betydelsefullt papper som ingen skulle få se. J-a lekstuga, och obegripligt nonchalant gentemot V:s väljare.
Citera
2021-06-17, 13:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Datta tror jag inte på trots att jag inte är någon V-sympatisör.

Du vill inte tro att verkligheten är precis så korrupt som den är. Signifikant för en L-röstare skulle jag vilja påstå.
Citera
2021-06-17, 13:20
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Jag tror inte sossarna lyckas med den här mediefinten. Ett skarpt förslag om marknadshyror var på gång och det hade framtagits utan att Hyresgästföreningen fått förhandla om det. Väljer man att som S inte förhandla med de partier man är beroende av får man skylla sig själv när de drar tillbaka sitt förtroende.
Ja, tom Anders Lindberg sa ju att när förslaget läggs nästa vår, eller när det var, så är det för sent för Vänsterpartiet göra något åt det...
Citera
2021-06-17, 13:21
Medlem
Citat:
Du menar att V, S, C, MP och L skulle stödja en högerregering med stöd av SD?

Nej, att det blir en högerregering med L, M, KD, SD i någon form ifall valresultatet tillåter det.
Citera
2021-06-17, 13:21
Medlem
Napoleons avatar
Nazister och kommunister i ett samarbete för att fälla en demokratiskt vald regering? Ja, det här kommer ju sluta bra…
Citera
2021-06-17, 13:22
Medlem
Citat:

L kommer åka ur, de har väl inte legat över 4% i över ett år nu i varenda valundersökning.
Det kommer nog bero mycket på om MP kan stanna kvar eller inte, kan MP stanna kan det bli en S+MP+C regering och då är vi väl tillbaka på ruta 1 (förövrigt skulle väl inte Vänster stödja den regeringen i vilketfall, så blir nytt omval igen?).
Citera
2021-06-17, 13:22
Avslutad
Citat:

Förmodligen. Men det blir sannolikt inte extraval utan talmansrundor och då är de siffermässigt insignifikanta.
Citera
2021-06-17, 13:23
Medlem
Citat:
Kristdemokraterna har kallat till en pressträff klockan 13.40. Ni kommer kunna följa pressträffen här.
- Aftonbladet

Nu ska även Kristdemokraterna uttala sig om situationen.
Citera
Medlem
BRA av V att markera mot fri hyressättning i nybyggnation.
Det kan vara första steget mot marknadshyror i hela beståndet.
Citera
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Du vill inte tro att verkligheten är precis så korrupt som den är. Signifikant för en L-röstare skulle jag vilja påstå.

Jag tror inte på konspirationsteorier, nej, och jag kan respektera mina politiska motståndare (om de förtjänar respekt). Sjöstedt är en hederlig person även om han drev en korkad politik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in