2021-06-17, 11:34
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
https://news.sky.com/story/covid-19-cases-rising-exponentially-in-england-study-finds-12334500

Deltans spridning i UK sker bland ovaccinerade och knappt alls bland vaccinerade.

Inget att oja upp sig för. Fortsätt med vaccineringen.
The REACT-1 study showed prevalence is highest among those aged five to 12, as well as younger adults aged 18 to 24.

Infections in these age groups are about five times higher than in those aged over 65, who are mostly fully vaccinated.
Citat från artikeln du länkade.

Alltid trevligt när barn och unga vuxna får prova ut en ny sjukdom eller mutation först. Så kan de ta smällen om den visar sig extra svår. Speciellt 5-12 känns ju bra att smitta ner. Intressant att se om några månader om mis-c fungerar lika dant för de barnen som får deltan.

Så barnen och de unga vuxna smittas 5 gånger oftare av deltan en de över 65 som faktiskt många gånger är pensionärer. Är det inte så de flesta nya vågor börjar eller är det speciellt enbart för denna?
Senast redigerad av virvelbagg 2021-06-17 kl. 12:00.
Citera
2021-06-17, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Lär ju finnas många som borde oja sig.

Tittar man på vaccinationsgrad på olika åldersgrupper så verkar viljan att vaccinera sig sjunka ju yngre man är.

Enda gruppen som är uppe på 99% för den första sprutan är de som är 90+.

Är det verkligen 99%? Trodde det fanns större motstånd än så, även bland riktigt gamla.
Citera
2021-06-17, 11:38
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
https://news.sky.com/story/covid-19-cases-rising-exponentially-in-england-study-finds-12334500

Deltans spridning i UK sker bland ovaccinerade och knappt alls bland vaccinerade.

Inget att oja upp sig för. Fortsätt med vaccineringen.
Bra nyheter och väntat! Många ovaccinerade börja nog att svettas nu. Deltavarianten har ju visat sig ge svårare sjukdom även bland yngre.
Citera
2021-06-17, 11:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Bra nyheter och väntat! Många ovaccinerade börja nog att svettas nu. Deltavarianten har ju visat sig ge svårare sjukdom även bland yngre.

Nej. Vi "svettas inte. Det är din sort som är den uppskrämda typen och har varit hela tiden.

När börjar ni ifrågasätta någonting? Är det inte konstigt med denna "epidemi" som nu är inne på andra året? Djävligt konstigt virus må jag säga som aldrig verkar vilja klinga av.
Citera
2021-06-17, 11:49
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Nej. Vi "svettas inte. Det är din sort som är den uppskrämda typen och har varit hela tiden.

När börjar ni ifrågasätta någonting? Är det inte konstigt med denna "epidemi" som nu är inne på andra året? Djävligt konstigt virus må jag säga som aldrig verkar vilja klinga av.
Amen hallå alltså. Det har klingat av i Israel. Man undrar när slanten skall trilla ned liksom.
Citera
2021-06-17, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben

Intressant i sammanhanget är också att för två veckor sedan fördubblades fallen var 5e dag, förra veckan var 7e och nu var 11e.
Enligt mig tyder det på att det planar ut
Citera
2021-06-17, 12:16
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Amen alltså allvarligt talat, hur blåst får man vara? I Israel har de i princip ingen smittspridning, i Storbritannien sprids smittan bland de som INTE vaccinerat sig.
hur kan du veta det? Det är mkt möjligt att det kan sprida sig bland de som inte haft covid, men vad spelar det för roll när alla riskgrupper fått sitt vaccin?

Citat:
Och ändå svamlar du om att det är de vaccinerade som blir sjuka och smittade när rapport efter rapport visar att de vaccinerade INTE smittar och INTE blir sjuka och att smittan ökar bland de som INTE vaccinerat sig?
jag säger att de kan bli sjuka. Vaccinet verkar fungera mkt bra, men det är inget som intresserar mig som redan haft covid.

Citat:
Alltså jag bara dör på hur blåst du verkar vara liksom. Är du verkligen på riktigt? Fattar du inte att det är DU som är den stora boven?
Jag är den stora boven för jag inte vill delta i världens största fas 3-studie någonsin?
Citat:
Det är DU som sprider smittan.
nej det gör jag inte då jag redan haft viruset och gått vidare.

Citat:
Det är DU som sabbar för alla andra för att du är så sjukt blåst. Helt otroligt alltså, man bara dör när man tänker på det
nej det gör jag inte. Du får ta vaccinet om du vill så gör jag som jag vill

Citat:
du och dina case. Säger ingenting det där nu när riskgrupperna fått sitt vaccin.
Citera
2021-06-17, 12:39
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Du förstår inte heller att restriktioner inte är något som är skrivet i sten, utan är ett 100% politiskt påfund.

Det är ett trick för att få folk att lyda.

Nej det förstår jag inte för jag är inte konspirationsfanatiker som du själv. På vilket sätt var just Israels restriktioner ett politiskt påfund?
Citera
2021-06-17, 12:52
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Nej det förstår jag inte för jag är inte konspirationsfanatiker som du själv. På vilket sätt var just Israels restriktioner ett politiskt påfund?

Du menar att restriktioner inte har med politik att göra?

Det är till 100% ett politiskt fattat beslut och olika länder har fattat olika beslut.

Dock verkar det inte stoppa detta virus och bara ställa till med mer oreda.
Citera
2021-06-17, 12:58
Avstängd
Citat:
Du menar att restriktioner inte har med politik att göra?

Det är till 100% ett politiskt fattat beslut och olika länder har fattat olika beslut.

Dock verkar det inte stoppa detta virus och bara ställa till med mer oreda.

Jag är medveten om att det ser olika ut i respektive land men nu vara det Israel specifikt vi diskuterade. Vi tar det igen: på vilket sätt var restriktionerna i Israel ett 100 % politiskt beslut, speciellt med tanke på att de uppnått flockimmunitet?
Citera
2021-06-17, 13:10
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Jag är medveten om att det ser olika ut i respektive land men nu vara det Israel specifikt vi diskuterade. Vi tar det igen: på vilket sätt var restriktionerna i Israel ett 100 % politiskt beslut, speciellt med tanke på att de uppnått flockimmunitet?

Det har nog vi gjort också på sina håll. Antal vårdade minskar kraftigt framförallt där smittan dragit förbi. Det verkar lugnt i Stockholm just nu. Vet inte riktigt vad det finns att hetsa upp sig över när allt pekar ner.
Citera
2021-06-17, 13:17
Avstängd
Citat:
Det har nog vi gjort också på sina håll. Antal vårdade minskar kraftigt framförallt där smittan dragit förbi. Det verkar lugnt i Stockholm just nu. Vet inte riktigt vad det finns att hetsa upp sig över när allt pekar ner.

Nu diskuterar vi inte Stockholm utan Israel. På vilket sätt var restriktionerna där ett 100 % politiskt beslut? Det var ju trots allt Israel som diskuterades ursprungligen i vårt meningsutbyte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in