2021-06-16, 14:59
Medlem
LedarhundenAdolfs avatar
Feminisen är ett rop på hjälp.
Kvinnor vill ha riktiga män igen och dom gör sig bara mer och mer olydiga tills att det kommer en man och sätter dom på plats.
Citera
2021-06-16, 15:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
TS undrar varför inte feminister protesterar mot Saudiarabien.

Precis.

..för att använda en dänga som feministerna brukar använda:

"Om du inte protesterar är du en del av problemet"
Citera
2021-06-16, 15:02
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Vad ska jag läsa på? Om 12 dagars koma kan ge hjärnskador?

Jag tror han syftar på att Jordan resonerade precis lika tokigt innan koma-perioden.
Citera
2021-06-16, 15:22
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aquaman1
Kanske av samma anledning feminister inte protesterar? Feminister som inte bor där dvs.
https://www.google.com/search?q=refugees+welcome&sxsrf=ALeKk01rlB0PJMaktf 8H8XsRBMbsKVIa7w:1623849410854&source=lnms&tbm=isc h&sa=X&ved=2ahUKEwjjt7W6npzxAhUrBhAIHeeqDUgQ_AUoAX oECAEQAw&biw=1941&bih=1163

Det finns inget kanske här.
Logiken är enkel:
"Vår fiendes fiende är vår vän".

De har ingen större fiende i Sverige än den heteronormative vite cis-mannen.
Så ofantligt mycket manshat och förtryck av allt manligt att inte ens två-tre-åriga pojkar kommer undan.
Förskolepedagogerna har fått skarp tillsägelse att de SKA motverka traditionella könsnormer, dvs kastrera pojkar som börjar bete sig som pojkar.

Man tar till och med ifrån dem leksaker som upplevs som "hårda, macho, tekniska, snabba, våldsamma" osv.
Det finns alltfler dagis där de inte ens kallas pojkar längre utan "hen".

Säg till när du börjar tycka att den här sekten går för långt.
Jag hoppas för guds skull att du inte funderar på att skaffa barn innan du fattar detta.
Citera
2021-06-16, 15:25
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LedarhundenAdolf
Kvinnor vill ha riktiga män igen och dom gör sig bara mer och mer olydiga tills att det kommer en man och sätter dom på plats.
Så kan det vara, men jag åter dem vandra rakt förbi och upptäcka sina egna begränsningar när de börjar bli för sent.

Som Cissi Wallin gjort.
Citera
2021-06-16, 15:36
Medlem
tuggishs avatar
Hmm är det verkligen en paradox att vilja ha social rättvisa men gå igång på sexuell orättvisa?

Typ manspreada inte på bussen men spotta i min mun och slå mig i sängen.

Är väl lika logiskt som den manliga synsättet "sug min kuk bra men jag vill inte att du sugit massa kukar innan mig".

Dvs biologisk instinkter är vad det är. Social konstruerad politisk jämlikhet mellan människor är något annat. Bör inte blandas ihop.
Citera
2021-06-16, 15:54
Medlem
aquaman1s avatar
Citat:
Jaså?

Det var mycket märkligt.

Länken går till det här inlägget: (FB) Feministers tystnad om de ökade sexbrotten och gruppvåldtäkterna i Sverige

Det är som synes inte skrivet av mig.

Här är länken igen, kopierat ur ditt citat så det inte ska bli missförstånd:

(FB) Feministers tystnad om de ökade sexbrotten och gruppvåldtäkterna i Sverige

Båda går till inlägg 62802391 och det inlägget är inte skrivet av mig, utan av Klauz.

Jag citerade också ur inlägget så att du skulle slippa klicka på länken du av någon outgrundlig anledning inte kommer rätt med, men jag ville inte ha med Klauz i citatet eftersom jag tycker det är onödigt att dra in hen i diskussionen. Därför länkade jag till inlägget separat.

Jag tror helt enkelt att du klickar fel eller inte begriper vad du läser.

Jag tror inte du vet vad "källa" är för något heller.

Jag har nu gett två exempel när Saudiarabien använts som argument för att feminism behövs i Sverige.

Här är ett tredje exempel:
"Män förtrycker inte kvinnor" sa du. Hen svarade på det. Män existerar inte bara i Sverige.

Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
https://www.google.com/search?q=refugees+welcome&sxsrf=ALeKk01rlB0PJMaktf 8H8XsRBMbsKVIa7w:1623849410854&source=lnms&tbm=isc h&sa=X&ved=2ahUKEwjjt7W6npzxAhUrBhAIHeeqDUgQ_AUoAX oECAEQAw&biw=1941&bih=1163

Det finns inget kanske här.
Logiken är enkel:
"Vår fiendes fiende är vår vän".

De har ingen större fiende i Sverige än den heteronormative vite cis-mannen.
Så ofantligt mycket manshat och förtryck av allt manligt att inte ens två-tre-åriga pojkar kommer undan.
Förskolepedagogerna har fått skarp tillsägelse att de SKA motverka traditionella könsnormer, dvs kastrera pojkar som börjar bete sig som pojkar.

Man tar till och med ifrån dem leksaker som upplevs som "hårda, macho, tekniska, snabba, våldsamma" osv.
Det finns alltfler dagis där de inte ens kallas pojkar längre utan "hen".

Säg till när du börjar tycka att den här sekten går för långt.
Jag hoppas för guds skull att du inte funderar på att skaffa barn innan du fattar detta.
Vilket svammel. Du är kränkt för att vissa människor vill välkomna flyktingar och börjar svamla om det här av någon anledning..
Citera
2021-06-16, 16:05
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aquaman1
"Män förtrycker inte kvinnor" sa du. Hen svarade på det. Män existerar inte bara i Sverige.
Jaså, har du klickat rätt nu? Ingen har påstått att det inte finns män i Saudiarabien. En ovanligt korkad halmdocka faktiskt, jag skrattade rakt ut! Detta handlar om att feminister använder förtryck i Saudiarabien som argument för feminism i Sverige och/eller västvärlden.

Tråden jag länkade till handlar om Sverige, det står till och med i titeln. Diskussionen handlade också om Sverige. En ledtråd till det som du tydligen missade var följande som jag citerade i mitt inlägg till dig;

Ni tröttnar aldrig på att ta upp andra länder som exempel?

Jag gav ett fjärde exempel till Ipsi ovan: (FB) Jordan Peterson teori om varför inte feminister protesterar mot Saudiarabien

Här är ett femte exempel:

(FB) Varför hatar folk feminister? Dom vill inget illa!

Citat:
Jo, det var det. Tittar man på Sverige så verkar det vara ca 50/50 en jag är skeptisk till att det är det globalt sett. Dina undersökningar täcker ju USA men i Mexico åker 2/3 av kvinnor på spö i hemmet. Tror knappast det är 50/50 i Saudi heller.

Mina hänvisningar till undersökningar och statistik är inte relevanta... Because Saudiarabien...
Citera
2021-06-16, 16:09
Medlem
aquaman1s avatar
Citat:
Jaså, har du klickat rätt nu? Ingen har påstått att det inte finns män i Saudiarabien. En ovanligt korkad halmdocka faktiskt, jag skrattade rakt ut! Detta handlar om att feminister använder förtryck i Saudiarabien som argument för feminism i Sverige och/eller västvärlden.
Med tanke på att du bara skrev "män" kanske det kunde missuppfattas?

Du kan liksom inte länka till en icke-anonym feminist som påstår "svenska kvinnor är förtryckta för att kvinnor i Saudi är förtryckta". Kan du inte bara ge dig där?
Citera
2021-06-16, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LedarhundenAdolf

Sagt som en äkta pojke som inte fått ligga sen Chernobyl gick åt helvete.
Hur mår du egentligen?
Jag länkar till kriscentrum för män:
https://www.manscentrum.se/
Kanske du kan avreagera dig lite?
Citera
2021-06-16, 16:19
Avslutad
Citat:
Ja? Det är ganska tröttsamt att det hänvisas till Saudiarabien när man argumenterar mot feminism.

Här gör du det, tex:
Ja jag säger ju det. Du tycker att det är tröttsamt mycket om hur kvinnor har det i Saudiarabien. TS tycker man borde protestera mer.
Citera
2021-06-16, 16:20
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Ja jag säger ju det. Du tycker att det är tröttsamt mycket om hur kvinnor har det i Saudiarabien. TS tycker man borde protestera mer.
Nej det stämmer inte, men att du hävdar det förvånar inte ett dugg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in