2021-06-14, 16:40
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Ockelbo Cheddar är känd før oss som ibland handlar i gränsbutikerna. Engelskproducerad, lite syrlig i smaken men helt ok. Den bästa osten i min smak är den två-åriga prästosten som de dumpar ibland før ge-bort-pris.

Fick omsider komma fram och tillbaka øver gränsen i helgen och blev furstligt premierad før detta: en platta Apertivo. Namminamm!
Huh? Ockelbo ost är en litet företag som köper ostpartier som dom packar om och säljer, dom har ingen egen produktion.
Citera
2021-06-14, 16:44
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Huh? Ockelbo ost är en litet företag som köper ostpartier som dom packar om och säljer, dom har ingen egen produktion.

Precis. Engelskproducerad.
Citera
2021-06-14, 23:28
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Ockelbo Cheddar är känd før oss som ibland handlar i gränsbutikerna. Engelskproducerad, lite syrlig i smaken men helt ok. Den bästa osten i min smak är den två-åriga prästosten som de dumpar ibland før ge-bort-pris.

Kan bara hålla med. Den är riktigt bra och inte så smulig som vällagrad prästost kan vara.
Citera
2021-06-15, 16:23
Medlem
CoZeCos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Fick två påsar idag, Bäst Före 04 2022

EDIT. Hade visst fel gällande tillagningen. Koka mixen med 5.5l vatten i 15 min, smaka av med smör och riven ost..

Skulle nog ersätta vattnet med buljong till viss del av önskad smak, svamp t.ex och även ha i lite hackade champinjoner, blir nog en jefla skillnad
Citera
2021-06-15, 16:43
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoZeCo
Skulle nog ersätta vattnet med buljong till viss del av önskad smak, svamp t.ex och även ha i lite hackade champinjoner, blir nog en jefla skillnad
Dom två jag fick var cheese och asparagus, jag tror det finns en med svamp också.
När det blir säsong så kan man ju köra kantareller också.
Man kanske kan ha lite vitt vin i den.
Citera
2021-06-17, 01:30
Medlem
JerryCottons avatar
Undvik sillen med pepparrot och wasabi. Sillinläggningar ska inte ha en lång innehållsförteckning. Noll med wasabi, endast arom, vilket inte är en större överraskning. Brukar alltid läsa innehållsförteckningen men hade bråttom och sket i det. God var den inte heller. En riktig skitprodukt på alla sätt och vis.
Senast redigerad av JerryCotton 2021-06-17 kl. 01:40.
Citera
2021-06-18, 02:58
Medlem
Blåbärsglassen av Kling glass var riktigt jävla god, testa den om ni ser. Smältostsåsen "Squeeze sauce" var helt okej.

Skippa amerikanska potatissalladen, riktigt tråkig.
Citera
2021-06-20, 14:56
Medlem
har ni provat thai färdigrätterna väldigt goda blev röd curry ock sötsur sås idag 30% nedsatt = 24 kr styck 5 dagar kvar på bestföre datum dessutom ,perfekt att ha som matlåda
Citera
2021-06-20, 19:27
Medlem
Dranghoffs avatar
Köpte den finska ärtsoppan på burk för 9,90. Låter ju inte så spännande, men det var en väldigt god soppa. För 9,90 är den ett fynd. Lite fastare i konsistensen än den svenska, grönare i färgen och med mer finmalet kött. En fullträff, finnarna verkar minnas det vi har glömt.
Citera
2021-06-20, 21:22
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dranghoff
Köpte den finska ärtsoppan på burk för 9,90. Låter ju inte så spännande, men det var en väldigt god soppa. För 9,90 är den ett fynd. Lite fastare i konsistensen än den svenska, grönare i färgen och med mer finmalet kött. En fullträff, finnarna verkar minnas det vi har glömt.

Jo, i Finland görs ärtsoppa på gröna ärtor.
Citera
2021-06-20, 21:51
Medlem
Dranghoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton
Jo, i Finland görs ärtsoppa på gröna ärtor.

Intressant. Då var det därför den var så god. Jag har alltid gillat grön ärtsoppa, men det är svårt att få tag på i Sverige.
Citera
2021-06-21, 19:29
Medlem
VoktorDodkas avatar
Det var inte länge sedan jag köpte brustabletter, 20 st för 9,90:-, idag när jag var på väg att köpa nya kollade jag på priset och det är inte en liten höjning. Magnesium som jag tänkte köpa kostar nu 19,90:-, mer än 100% prishöjning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in