2021-06-16, 12:44
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Den som hade barnveckan hade också bilen. En vettig överenskommelse tycker jag. Istf att ha 2 bilar.

Fast inte så lätt med SD kanske, då HD vid ett tillfälle nämnde att hon inte hade registrerat sträckan till SDs hus från sitt eget eller något liknande. Vet inte om hon skojade, men det lät som det måste varit extremt noga med varje meter körsträcka.
Senast redigerad av notknapparen 2021-06-16 kl. 12:55.
Citera
2021-06-16, 12:56
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Går det på något sätt att se om SD/HD har gift om sig på senare tid (i all hemlighet)?
Om det värsta skulle hända (en dom som gick emot SD)... och han hade bestämt sig för att göra vad han gjorde cirkus en kvart efter domen?

Kanske var det en smekmånad/helg deras resa till Skåne... bröllopsnatt på biltaket?
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ingen av dom är registrerade som gifta på ratsit.
SD är registrerad som avliden 28/5-21 och kommer att står kvar på ratsit i 3 månader efter det datumet.
Nu tror jag inte de var gifta men vad jag har fattat så finns det bara två civilstånd på ratsit.
Antingen är man gift eller ogift.
Om den ogifte är ogift, skild eller änka/änkling framgår inte.

Alltså skulle de teoretiskt ha kunnat vara gifta men eftersom SD är död så skulle HD ändå stå som ogift.

För övrigt så är ratsit den absolut trovärdigaste sidan för dessa data.
Andra liknande sidor (MrKoll, MerInfo) har ofta felaktig och gammal info.
Citera
2021-06-16, 12:58
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Du har själv påpekat ett antal ggr att LW sov i E:s säng med sin vän.

(Sängen använde LW varannan vecka när dottern var hos sin pappa, när N var där sov LW i soffan som jag har förstått det).

Och därefter flyttade dottern till UW på heltid.
Citera
2021-06-16, 12:59
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Nu tror jag inte de var gifta men vad jag har fattat så finns det bara två civilstånd på ratsit.
Antingen är man gift eller ogift.
Om den ogifte är ogift, skild eller änka/änkling framgår inte.

Alltså skulle de teoretiskt ha kunnat vara gifta men eftersom SD är död så skulle HD ändå stå som ogift.

För övrigt så är ratsit den absolut trovärdigaste sidan för dessa data.
Andra liknande sidor (MrKoll, MerInfo) har ofta felaktig och gammal info.

Ja, du har rätt förstås.
Men jag har kollat lite då och då, efterom jag har tänkt att de skulle nog gifta om sig.
Kan dock ha missat en sådan registrering förstås.

Nu tänkte jag nog att de skulle gifta om sig först efter en friande dom.

Tillägg:

Om SD hade brytt sig det minsta om HD (hans drömkvinna) så hade han sett till att hon fick ärva honom.
Nu får ju döttrarna det ändå, men som jag ser det (tror) fanns det ingen omtanke om någon enda, när han tog sitt liv.
Senast redigerad av notknapparen 2021-06-16 kl. 13:05.
Citera
2021-06-16, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Och därefter flyttade dottern till UW på heltid.

Så du har alltså full koll på vad som hände veckorna, månader.. efter detta?

När barnen valde att bo hos LW?
Citera
2021-06-16, 13:07
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Håller med Dig!

Mitt inlägg/svar till röken var pga att hen ville påpeka att det bara var ett barn som spenderade tid hos LW för att i tidigare inlägg (gång på gång) skriva att LW låg i E.s säng.
Hens inlägg går som inte ihop, allt för att få en möjlighet för att skita ner LW. Ena inlägget är det bara N som bor där nästa inlägg sover LW i E.s säng!

Skärp dig! Du vet mycket väl att E flyttade till sin pappa efter att hon hittat mamman naken tillsammans med en främmande (för E) man i Es säng. Under en av Ls barnveckor när hon dumpat barnen hos U.
Citera
2021-06-16, 13:10
Medlem
Jag undrar vad som hände med domkraftskaftet.
Med Stefans gränslösa sätt att lura och skämta, så måste han ha bevarat skaftet någonstans på något sätt.
Det optimala vore väl om han gjutit in det, så att det beträds varje dag, alternativt svetsat fast det i en "handstång" som vidrörs varenda dag, dvs det är någonstans som bara han känner till, han skulle aldrig göra sig av med det, itan jag är övertygad om att det är väl bevarat någonstans. Ingjuten i en trappa eller under ett golv?
Någon som fått hjälp av Stefan med gjutning de senaste tre åren? Hua
Citera
2021-06-16, 13:19
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Precis. Nog bryr sig HD och hennes närmaste supportrar om vad som skrivs härinne. Oavsett hur mycket smokescreenande vissa håller på med. Jag är 100% säker på att både hon och dessa följer tråden, fortfarande.

Och huruvida att bara SD är dömd…tja, åklagaren misstänkte ju att han inte var ensam i det, kanske inte vid utförande men i ”förberendandet och efterarbetet.

Ur HR dom Hovrättens prövning
Åklagaren har gjort gällande att Stefan Davidsson, ensam eller tillsammans med annan, berövat Lena Wesström livet genom att tilldela henne minst 17 slag i huvudet och ansiktet, varav i vart fall merparten med tillhygge.

Sanningen måste fram. HD, JG och SOA vet mycket mer än vad som kommit utredarna till känna.

Och du tror att polis och ÅK inte har annat att göra? ÅK har sagt att HD är helt avförd som misstänkt. SD är dömd som ensam skyldig.
Det kvittar hur mycket skit du kör på repeat här.
Case closed.
Citera
2021-06-16, 13:19
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Jag undrar vad som hände med domkraftskaftet.
Med Stefans gränslösa sätt att lura och skämta, så måste han ha bevarat skaftet någonstans på något sätt.
Det optimala vore väl om han gjutit in det, så att det beträds varje dag, alternativt svetsat fast det i en "handstång" som vidrörs varenda dag, dvs det är någonstans som bara han känner till, han skulle aldrig göra sig av med det, itan jag är övertygad om att det är väl bevarat någonstans. Ingjuten i en trappa eller under ett golv?
Någon som fått hjälp av Stefan med gjutning de senaste tre åren? Hua

Nu tror jag inte att man kommer att hitta just det, men jag tänkte faktiskt just på att man skulle kunna hitta något när man går igenom huset.

SDs självmord kan ju ha blivit väldigt oplanerat och att han kanske inte tänkte då på att undangömda saker skulle kunna komma upp en dag.

Lenas ring, t ex.
Citera
2021-06-16, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Skärp dig! Du vet mycket väl att E flyttade till sin pappa efter att hon hittat mamman naken tillsammans med en främmande (för E) man i Es säng. Under en av Ls barnveckor när hon dumpat barnen hos U.

Sängen delade LW och E på, veckorna E var hemma hos sin pappa låg LW i den.

Står det verkligen att E hittat mamma naken?

Kanske E blev sur (som en tonåring kan bli), var framkommer det att hon efter det inte bodde hos LW mer?

Dumpat barnen hos U? Kanske hade de kommit överens om att E skulle vara hos sin pappa? LW hade besök av två personer (från Stockholm om jag kommer ihåg rätt, den ena sov i soffan), kanske skulle de göra något under kommande dagar?
Citera
2021-06-16, 13:29
Medlem
Citat:
Jag tror inte att vi kommer att få några svar, iaf inte sådana svar som är uttömmande. Jag tror inte att hon kommer att utredas för mord igen, inte heller för stämpling. Jag tror helt enkelt att det inte finns något som bevisar något sådant.

Om hon skulle ha vetat om mordet i efterhand, kommer förmodligen också vara svårt att visa.

Det är nog ingen som tror att det utredningsmässigt finns något som skvalpar och behöver belysas på nytt. Det enda som kan ändra på det är ifall HD eller annan som har vetskap går till polisen och gör rätt för sig och gör rätt mot LW med flera.
Det är väl fastslaget att det inte är ett brott att ljuga för polisen eller i tingsrätten, undantaget om man hörs under edliga former?
Att HD är en lögnare i flera sammanhang har framkommit i FUP. Och det skaver att hon inte är behjälplig att svara på utredarnas frågor.
Och att hon försöker plantera falska uppgifter om blodsex till vänner som en förklaring till ev. blodförekomst som polisen kan tänkas finna och därmed bli allmänt känt genom FUP.
Det är aktiva val HD gör här.
Hon kanske var styrd av SD och inte hade något egentligt val?
Jag tror inte hon var det då i vart fall. Tänker på att hon skaffade sig en älskare och verkade upprätthålla terrorbalansen gentemot SD genom att hon ville veta var han befinner sig och med vem (platsdelning tror jag det heter?).

Så även om det inte finns någon bevisning för närvarande i utredningsmaterialet så kan HD, eller vem som helst med vetskap, berätta för polisen och göra rätt för sig. Lögnerna och oviljan att medverka i förhören kommer kvarstå tills dess förklaring ges. Det handlar om mord.

HD är lika trovärdig som SD var när han berättade om cykelsadelknullandet, växeljusteringarna eller Mållgans.

Och givetvis finns det en människa bakom initialerna. Det finns det bakom Möller och andra med.
Jag lägger min empati hos offret, LW i det här fallet, och strösslar inte generellt med det till människor som är lögnare och ohjälpsamma i utredningen av ett kvinnomord.
Även andra som på ett eller annat sätt är anhöriga till SD och HD behöver få klarhet och kunna lämna allt detta med full visshet.
Citera
2021-06-16, 13:34
Medlem
Citat:
ratsit.se.
Fyll bara in uppgifterna och klicka på rätt person.

https://www.ratsit.se/19740505-Karl_Stefan_Davidsson_Orebro/3LvDGdzEZP_VvBuA3U2Gw3CUxhagfE6X1EafX232LOI

För inte så länge sedan verkade det som att avlidna försvann direkt från siten tror jag, men nu såg jag att SDs uppgifter kommer att publiceras i tre månader.

Så var det men nu är personen kvar i tre månader.
Förr kunde man gå in per kommun och se avlidna men inte nu längre. Bilen ligger in kvar/reg på SD längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in