2021-06-16, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dronesoul
Ja, visst, säkert. Hon uppvisar ju ett BL-beteende i vissa avseenden också.

Sen behöver inte det ena utesluta det andra, bipolär sjukdom är ju en fysiologisk sjukdom, en hjärna som fungerar annorlunda med en blandning av positiva o negativa effekter på personen. Borderline är ju en personlighetsstörning, dvs nåt man inte föds med, utan som beror på sin uppväxt o omgivning.

Tvärtom så är ju samsjuklighet väldigt vanligt i bipolaritet, bipolära depressioner är ju så grava för många att det är vanligt att ångestsjukdomar odlas, växer o frodas ostört i den den gyttjan. Som om det inte var nog redan liksom. Nu är ju inte borderline en ångestsjukdom tror jag, men ser inget skäl till varför den inte skulle kunna samexistera med en ev bipoläritet.

Tycker jag sett många vittnesmål nu som starkt visar på bipoläritet.

Det där med svängningarnas frekvens betyder ingenting egentligen. Det finns lika många olika frekvenser/mönster som det finns bipolära människor i princip. Vissa har jättelånga depressioner, sedan korta manier, sen kanske friska i två år, o sen repeat.

Andra kan svänga fram och tillbaka varannan vecka. Vissa andra kanske bara har en kort depression en gång, sen en endagsmani, och sen aldrig något mer resten av livet. Vissa har topparna o dalarna samtidigt (blandepisoder). Vissa svänger kraftigt flera gånger varje dag (måste vara hemskt).

Sen kan det ju vara ADHD också, symptomen liknar ibland bipoläritet med t.ex svängningar i humör osv.

Inte optimalt att sitta här i tråden och diagnosticera folk till höger och vänster. Men det finns ändå 2 saker som kan appliceras på Lena som lutar åt borderline (som jag ser det) : hennes uppenbara skräck för separationer och hennes ångest. Hennes uppskruvade beteende.

Men det dikotioma (svartvita) tänkandet, som är så typiskt för BL, kan jag inte se hos henne från min horisont iaf.

Sen kan hon ha ett par punkter på "listan" som stämmer, men det krävs bra mycket mer än så för att ha störningen fullt ut.

Mest var hon ledsen och förtvivlad men det är inte så konstigt med tanke på den situation hon befann sig i - och hennes oförmåga att ta sig ur eländet. Inte alls konstigt efter att ha varit manipulerad av SD i flera år.

Hon visste precis hur sjukt det var och berättade detta för psykologväninnan som bodde på Irland. (finns som ljudfil)
Citera
2021-06-16, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Då är hon alltså oskyldig till motsatsen bevisas. Vem leder den förundersökningen?
Då är hon alltså skyldig om hon begått brottet, oskyldig om hon inte begått det.
Citera
2021-06-16, 23:08
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag anser att JO är en skitstövel och han påminner om hur HD allierade sig med JG.
Ja, HON är den som i huvudsak vill tona ner otroheten och låtsas som om det inte hänt nåt.
Varav hon får JGs sympatier och hur de snackar skit ihop om LW har väl knappast undgått dig.

Mina inlägg passar inte din mall över HD som det stackars, hjärntvättade offret.
Det är där skon klämmer.

Hur gick det med din analys om SDs empatistörning?

Nu tappar du helt fokus.
Vi pratade inte om JO var en skitstövel eller inte, utan om du hade på fötterna för att säga att det var HD som fått J*ani att svika Lena.

Vilket jag anser inte att du har.

Jag säger inte att det kan ligga till på det viset, men det kan också vara SD som är boven här. Eller som sagt, J*ani själv...

Att HD söker stöd lite här och där, i den situation som hon är i, de jag inte som konstigt. Sedan är det kanske inte så att man pratar om otrohet med någon som inte är en djupare vän. J*ani säger ju att de är ganska nya vänner ju, och att det har handlat främst om en bekanstskap inom geocachingen.

Att JG och HD sanckar på det sätt som de gör om Lena, ser jag som SDs verk. Det finns inget begripligt i att SD är den som är otrogen mot HD i sex långa år, men båda lägger all skuld på Lena, medan SD går fri.

Så märkligt att det är ett observandum.

Därför tvivlar jag inte på att SD skulle kunna ha ett finger även i den här frågan. Men som sagt, inget som J*ani avslöjar iagf i förhören.

Det handlar inte om din "mall" inte passar mig. Det handlar om att jag tycker att du drar alltför hårda växlar på vaga grunder. Och då bör du också visa hur du drar sina slutsatser och att det inte är fakta.

HD är för mig en gåta.
Men att hon skulle vara "the mastermind" i det här morddramat, det ser jag som helt uteslutet.

Det är inte hon som önskar As blodiga död. Det kan man inte bortse från.
Citera
2021-06-16, 23:12
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urshult
Det kan bero på att hon inte sagt allt om sin egen inblandning i/kring/efter mordet?

Det är inte förbjudet att ljuga i polisens förhör.

Varför tror du HD var häktad misstänkt för mord?
Ja, HD var häktad, skäligen misstänkt för mord. Sen fortsatt misstänkt och slutligen avskriven med bla argument om att det inte fanns spår på BP.
Vilket knappast lär avsättas vid skyddande av brottsling el anstiftan.
Nåt alibi hade hon inte så sent som Aug 2019 eftersom sovande barn inte är tillräckligt.

Att det sen krävs bevisning för att väcka åtal säger sig självt.
Citera
2021-06-16, 23:13
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nu tappar du helt fokus.
Vi pratade inte om JO var en skitstövel eller inte, utan om du hade på fötterna för att säga att det var HD som fått J*ani att svika Lena.

Vilket jag anser inte att du har.

Jag säger inte att det kan ligga till på det viset, men det kan också vara SD som är boven här. Eller som sagt, J*ani själv...

Att HD söker stöd lite här och där, i den situation som hon är i, de jag inte som konstigt. Sedan är det kanske inte så att man pratar om otrohet med någon som inte är en djupare vän. J*ani säger ju att de är ganska nya vänner ju, och att det har handlat främst om en bekanstskap inom geocachingen.

Att JG och HD sanckar på det sätt som de gör om Lena, ser jag som SDs verk. Det finns inget begripligt i att SD är den som är otrogen mot HD i sex långa år, men båda lägger all skuld på Lena, medan SD går fri.

Så märkligt att det är ett observandum.

Därför tvivlar jag inte på att SD skulle kunna ha ett finger även i den här frågan. Men som sagt, inget som J*ani avslöjar iagf i förhören.

Det handlar inte om din "mall" inte passar mig. Det handlar om att jag tycker att du drar alltför hårda växlar på vaga grunder. Och då bör du också visa hur du drar sina slutsatser och att det inte är fakta.

HD är för mig en gåta.
Men att hon skulle vara "the mastermind" i det här morddramat, det ser jag som helt uteslutet.

Det är inte hon som önskar As blodiga död. Det kan man inte bortse från.
Tro vad du vill, så tror jag nåt helt annat.
Citera
2021-06-16, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Inte optimalt att sitta här i tråden och diagnosticera folk till höger och vänster. Men det finns ändå 2 saker som kan appliceras på Lena som lutar åt borderline (som jag ser det) : hennes uppenbara skräck för separationer och hennes ångest. Hennes uppskruvade beteende.

Men det dikotioma (svartvita) tänkandet, som är så typiskt för BL, kan jag inte se hos henne från min horisont iaf.

Sen kan hon ha ett par punkter på "listan" som stämmer, men det krävs bra mycket mer än så för att ha störningen fullt ut.

Mest var hon ledsen och förtvivlad men det är inte så konstigt med tanke på den situation hon befann sig i - och hennes oförmåga att ta sig ur eländet. Inte alls konstigt efter att ha varit manipulerad av SD i flera år.

Hon visste precis hur sjukt det var och berättade detta för psykologväninnan som bodde på Irland. (finns som ljudfil)

Nej, men vi är ju inte leg. psykologer och kan inte diagnosticera någon heller (åtminstone inte jag), så jag tror de flesta läser det som vanligt killgissande dravel

Yes, kan ju ha BL så klart. Håller med om att paniken för att lämnas och det otroligt aggressiva beteendet som respons till det luktar lite BL.

Det jag tycker är så klockrent Bipolär typ 2 är ju Ulfs och andras vittnesmål om hur hon helt plötsligt sover mindre, blir väldigt uppvarvad, går in väldigt intensivt i nya grejer, fokuserar ”maniskt” på grejer och verkar prata mer och snabbare än vanligt. Det sista tyckte jag mig urskönja mellan raderna i det Ulf säger, det ska sägas.

Och just det, har även uppfattat det som att hon helt plötsligt blivit mer risktagande, med strulig ekonomi och väldigt mycket sexlust osv som resultat. Fast det sistnämnda kanske mer var ett vanligt personlighetsdrag, lite osäker på den. Men de där är iaf också tecken på hypomani.

Men som sagt, vi är lekmän som orerar om något som ej ingår i vår expertis, trots att jag är bipolär typ 2 själv och har läst rätt mycket om det, samt förmodligen växt upp med en morsa med borderline.

Mycket som är möjligt. Bara BL, BL+BP, bara BP, något helt annat, eller ingenting annat än låg självkänsla och hög stress pga SD.
Senast redigerad av dronesoul 2021-06-16 kl. 23:22.
Citera
2021-06-16, 23:20
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Tro vad du vill, så tror jag nåt helt annat.

Det handlar ju inte ens om det...

Du vet ju inte ens vad jag tror, eller hur.
Citera
2021-06-16, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dronesoul
Är det nån som sitter på något material från rättegången, som ger bra insyn i den? Typ liverapporteringar ord för ord, ljudupptagningar, osv?

Transkriberas rättegångar? Eller kör de bara med inspelningar? Läste att just inspelningar kan vara svåra att begära ut, men att mycket annat därifrån faller under offentlighetsprincipen utan större risk för sekretess?

Sidan ett i denna tråd, där finns det mesta samlat.
Citera
2021-06-16, 23:25
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ja, HD var häktad, skäligen misstänkt för mord. Sen fortsatt misstänkt och slutligen avskriven med bla argument om att det inte fanns spår på BP.
Vilket knappast lär avsättas vid skyddande av brottsling el anstiftan.
Nåt alibi hade hon inte så sent som Aug 2019 eftersom sovande barn inte är tillräckligt.

Att det sen krävs bevisning för att väcka åtal säger sig självt.

Hon var utredningshäktad vilket är en jävla skillnad mot att vara häktad för mord.
Och sen att du skriver att det är ett massivt försvar för HD, Du vet vad oskyldig till motsatsen bevisas betyder va, och nej dit räknas inte hobby detektiver på FB. Till och med du fattar väl att rätt ska vara rätt.
Citera
2021-06-16, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Tack Develi. Och så undrar folk varför jag med flera ser en kall och falsk orm, en högst möjlig anstiftare.

Det finns massor av indicier. Kanske svårt att väcks åtal. Men vi vet ju att man inte behöver vara oskyldig bara för att man inte är dömd.

Jag förstår ärligt talat inte hur Hanna kan sova på nätterna. Fulspelet, falskloggandet, golvbrunnsstädandet/undanröjande av blodspår, den mängden lögner och hennes ovilja att besvara minsta fråga är sammantaget minst sagt graverande.

Citerar dej:

[i] ▪️8 maj säger hon till SD att bollen ligger hos honom hur deras relation ska utvecklas.

På loggen skriver hon: "Tänk så annorlunda livet hade kunnat se ut under andra förutsättningar."

Och där kom tändbränslet…

OCH DETTA TROR JAG VAR STEFANS RESPONS:

SD: “Det ska bli så bra nu…”

Behöver knappast säga det men jag ser samma utstuderade mönster ju mer inblandad hon blir i undersökningen. Beroende på om hon blir förhörd upplysningsvis eller som misstänkt ger hon ett varmt till kallt bemötande. Växelvarmt om man så vill. Och visst pratar hon med kluven tunga beroende på vem hon messar med har vi ju sett.
Att HD kräver skärpning och kontroll av SD och samtidigt själv svävar ut i sitt eget sexliv gör inte saken bättre när man ska försöka förstå människan bakom initialerna.
För på nåt vis berör det oss alla i olika styrka och med olika utgångspunkt.

För egen del är LW:s upprättelse överordnat att låta frågetecknen förbli obesvarade när möjligheten till klarhet finns.
Citera
2021-06-16, 23:30
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Ja, upplys oss gärna vad de hade på Hanna för att gripa, anhålla, häkta henne.

(Samt varför hon släpptes och blev helt avförd från utredningen)

Men du…varför ska vi göra allt jobb detta åt dej?

Det finns en maffig FUP på 14.000 sidor du kan du läsa. Och 2 domar. Och hundratals artiklar i ämnet.

Du gör gärna korta inhopp i diverse krimtrådar med korta ifrågasättande inlägg. Sen försvinner du igen…till din popcornskål.

Så varför lägga ner en massa tid på att förklara nåt för dej när du ändå aldrig stannar?
Senast redigerad av T34Panzer 2021-06-16 kl. 23:59.
Citera
2021-06-16, 23:30
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det handlar ju inte ens om det...

Du vet ju inte ens vad jag tror, eller hur.
Det framgick med all tydlighet att hjärntvättade HD som SD planterat tankar inte kan tänkas påverka omgivningen.
Varenda sak kring HD försöker du trivialisera, tror knappt det är nåt du inte lyckats ålägga henne annat än styrd av SD.
Till och med efterloggade cacher när LW är mördats och hur du pratade bort hennes önskningar på arbetsplatsen minns jag inte.

Sen är hon en gåta för dig det upprepar du ofta.
Råkar HD vara medbrottsling, ja då är hon manipulerad.

Jag tror inte ett smack på att HD är så timid jag tror som sagt inte att SD är en psykopat och jag misstänker att HD ger igen efter alla år.

Hon är absolut inte det offer hon var innan 2017 och den som kryper när hon väl tar ut skilsmässa är SD.
Senast redigerad av develi 2021-06-16 kl. 23:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in