Citat:
Ursprungligen postat av
dialektiker
Ja, Pärs son såg verkligen ut att ha haft en tuff uppväxt. Härjad liksom.Droger? Fängelse?
Han såg ju inte ut som urtypen av antroposoferna i Järna.
(Jag har också stött på Järnabor i olika sammanhang. Dock har jag inte varit där ute. Jag har en vän som arbetat i deras butik. Jag har inte orkat pallra mig dit, så satans långt ju.)
Känner lite att det är felaktigt att diskutera kring honom och hur han drabbats, detta eftersom att inte trådens frågeställning egentligen handlar om det och att han som person inte aktivt deltar här. Men vi kör på. Utifrån hur jag uppfattade det så såg han ledsen ut, inte specifikt härjad ut. Det verkar vara en bra kille, och huruvida denne tar droger eller inte är irrelevant. Jag tror att det är mycket tärande att ha aktiv kontakt under sin uppväxt med en fader som inte "älskar" en eller visar den typen av känslor.
Eftersom att det blir väldigt tydligt hur hans uppväxt har varit så är det absolut inget konstigt i det heller i att man får den uppfattningen. Det verkar vara en intelligent kille som under sin uppväxt, och även kring vuxen ålder, resonerat och tänkt mycket kring just hur fadern betett sig. Det kommer ju även ett telefonsamtal om att hans mor ligger på dödsbädden, det ser vi ju även påverka Pär starkt. Klart detta kan ha varit aktuellt när inspelningen gjordes.
Man kan ju hoppas på att sonen och Pär kommer till någon form av reson, men jag tror att det är svårt. Pär är Pär, han SKITER i vilket, det uttryckte han rätt öppet när det talades om hur han fungerat, agerat. Jag önskar dock att sonen på något sätt kan komma över traumat, och förhoppningsvis hitta någon som älskar honom genuint, vilket han förtjänar. Jag tror att Pär kommer undan med mycket just p.g.a. hans ålder, han är gammal, sårbar, ger uttryck för att han kanske ångrar sig lite gällande ditten och datten. Men kan man lära en gammal hund att sitta?
Nej, sonen är någon att respektera. Han talar öppet och tydligt med hur han känner och uttrycker ett visst hat gentemot rörelsen och pappan Pär. Trist nog lär han dock älska sin pappa, och det är något som skiljer dessa rent genetiskt - sonen kan älska, Pär kan det inte...