2021-06-16, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Du har rett. Det er muligens to forskjellige rom.
Her har jeg muligens tatt feil.
Grunnen til at jeg muligens har tatt feil her, er at vi kan se at TH setter seg ned i stolen i den hjørnet der han kan se ned mot vannet. I neste klipp sier han at "Lisbeth satt i den stolen der", og peker.
Dermed oppfattet jeg det som at det er samme rom.
Men uansett så stemmer det jo ikke at de har hatt et godt ekteskap slik han sier, hvis de levde slik at de hadde hvert sitt soverom, toalett, og oppholdsrom.

TH sliter veldig med å prate i det NRK intervjuet. Han begynner på ord, stopper og bytter ut med et annet ord. Dette skjer hele tiden. Hvis du spiller av videoen i youtube, og reduserer hastigheten, så får du med deg alle disse ordene som han begynner på. Dette gjøres ved å trykke på tannhjulsymbolet nede til høyre på avspilleren. Det er tydelig at han sliter voldsomt. Er ikke så greit når det er tre kameraer som peker mot han, og en NRK-journalist med et gjennomtrengende blikk som sitter og studerer han.
https://www.youtube.com/watch?v=DBRAXWXRKTQ
Takk for YouTube tipset. Prøvde med 0,5 hastighet, da høres det ut som alle er rusa Tror ikke TH er noe forskjellig framfor NRKs kameraer enn han er framfor politiets kameraer.

Kjenner faktisk flere eldre ektepar som lever sånn som TH og AEH med adskilte soverom, baderom osv. Så jeg tror ikke det er uvanlig i den alders gruppen. Det er vel heller det at ikke alle kan leve slik fordi de ikke har et stort hus osv. Jeg tror det har med lukter, lyder, hyppige toalett besøk og en rekke andre aldersrelaterte ting å gjøre. Ikke manglende kjærlighet.

Ja jeg forstår hvorfor både du, politiet, NRK og folk i tråden oppfatter det han sier feil. Det er derfor jeg reagerer når noe sier TH sa ditt eller datt og så utifra det kommer frem til at han er en morder.
Citera
2021-06-16, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Takk for YouTube tipset. Prøvde med 0,5 hastighet, da høres det ut som alle er rusa Tror ikke TH er noe forskjellig framfor NRKs kameraer enn han er framfor politiets kameraer.

Kjenner faktisk flere eldre ektepar som lever sånn som TH og AEH med adskilte soverom, baderom osv. Så jeg tror ikke det er uvanlig i den alders gruppen. Det er vel heller det at ikke alle kan leve slik fordi de ikke har et stort hus osv. Jeg tror det har med lukter, lyder, hyppige toalett besøk og en rekke andre aldersrelaterte ting å gjøre. Ikke manglende kjærlighet.

Ja jeg forstår hvorfor både du, politiet, NRK og folk i tråden oppfatter det han sier feil. Det er derfor jeg reagerer når noe sier TH sa ditt eller datt og så utifra det kommer frem til at han er en morder.

Godt oppsummert. Enkelte brukere mener AEH var på vei ut av ekteskapet, men hun gledet seg tydeligvis til hytteturen.
Poirot skrev:
"AE forteller at hun gleder seg til hyttetur, ber om tips til matretter hun kan stelle i stand for familien) som AE 8 dager før forsvinningen fortalte en venninne om at hun gledet seg til."
AEH var en erfaren hundeeier. Hvorfor i all verden anskaffet hun en valp, hvis det var slik at hun hadde tenkt å flytte?
Alle som har vært hundeiere, vet hvor slitsomt det kan være med en valp i huset. Å anskaffe en valp i denne situasjonen, taler mot all sunn fornuft. Helt ulogisk.
Citera
2021-06-16, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Godt oppsummert. Enkelte brukere mener AEH var på vei ut av ekteskapet, men hun gledet seg tydeligvis til hytteturen.
Poirot skrev:
"AE forteller at hun gleder seg til hyttetur, ber om tips til matretter hun kan stelle i stand for familien) som AE 8 dager før forsvinningen fortalte en venninne om at hun gledet seg til."
AEH var en erfaren hundeeier. Hvorfor i all verden anskaffet hun en valp, hvis det var slik at hun hadde tenkt å flytte?
Alle som har vært hundeiere, vet hvor slitsomt det kan være med en valp i huset. Å anskaffe en valp i denne situasjonen, taler mot all sunn fornuft. Helt ulogisk.

Ikke bare "enkelte brukere", men også politiet mener hun sonderte sin vei ut av ekteskapet. Inntil videre lyter jeg mer til politiet enn TT.
Citera
2021-06-16, 21:59
Medlem
Citat:
TTror ikke TH er noe forskjellig framfor NRKs kameraer enn han er framfor politiets kameraer.

Nå fikk han da sutra, grini, krangla og kverrulert seg til å skru av kameraene til politiet i de siste politiavhørene... Prikk, prikk, prikk...

Det ble da fortsatt gjort lydopptak og han har fått høre på det han mente var feil, merkelig nok så sier han det samme på opptaket som han mener han er gjengitt feil på. Rare greier det der.

Kilde: Lørenskog-mysteriet.
Citera
2021-06-16, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Hunder følger eieren. Jeg tror du blander med katter som holder seg til eiendommen.
I hennes "ensomhet" i lag med en noe selvopptatt mann er det mye selskap i en hund.
Det du skriver er bare en selvmotsigelse, en erfaren hundeier vil ikke har store utfordringen med en valp som ferske førstegangs hundeiere.

"Den bikkja".
Senast redigerad av Dlanod 2021-06-16 kl. 22:15.
Citera
2021-06-16, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Ikke bare "enkelte brukere", men også politiet mener hun sonderte sin vei ut av ekteskapet. Inntil videre lyter jeg mer til politiet enn TT.

Uttalelsen om at AEH gledet seg til hytteturen, var i en SMS fra AEH til en venninne.
Det var vel en bløff det, da, fra AEHs side.
På et kort til hans 67-årsdag, skrev hun at hun elsket ham og ønsket å leve sammen med ham.
Trolig skrevet med en pistol rettet mot hennes hode.
Slik var det jo også da hun undertegnet ektepakten. Pistolen var nok rettet mot hennes hode.
Citera
2021-06-16, 22:20
Medlem
Hellsculls forsøker desperat å bagatellisere den store fortvilelsen og bekymringen AE uttrykte like før forsvinningen. Dette er noe flere uavhengige vitneutsagn kan bekrefte. Dette aspektet kommer i tillegg til alt det andre. Ingen grunn til å late som noe annet.
Citera
2021-06-16, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dlanod
Hunder følger eieren. Jeg tror du blander med katter som holder seg til eiendommen.
I hennes "ensomhet" i lag med en noe selvopptatt mann er det mye selskap i en hund.
Det du skriver er bare en selvmotsigelse, en erfaren hundeier vil ikke har store utfordringen med en valp som ferske førstegangs hundeiere.

"Den bikkja".

Selvsagt følger hunden eieren, hva skal den ellers gjøre?
Dette har selvsagt ikke noe med "å holde seg til eiendommen".
Går man med tanker om å flytte, venter man med å anskaffe valpen til man er etablert i ny bolig.
Det logiske valget for eieren, og det beste for valpen.
Citera
2021-06-16, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Hellsculls forsøker desperat å bagatellisere den store fortvilelsen og bekymringen AE uttrykte like før forsvinningen. Dette er noe flere uavhengige vitneutsagn kan bekrefte. Dette aspektet kommer i tillegg til alt det andre. Ingen grunn til å late som noe annet.

Jeg bagatelliserer ikke noe som helst, men jeg driver ikke med denne cherrypickingen du har som arbeidsmetode.
Hvis man skal lytte til vitnene, må man lytte til samtlige vitner, ikke bare de i AA. Utover disse vitnene, er det vel ett vitne i den nye boken som tviler på at TH er uskyldig. Hun er likevel tydelig på at hun aldri har hørt om vold i ekteskapet, og er heller ikke sikker på om Lisbeth ville ha forlatt mannen om hun hadde hatt penger.
Du har åpenbart en agenda, som går ut på å sverte hele Hagen-familien.
Hva ligger bak dette dårlig skjulte hatet?
Har du forresten noe juicy sladder å by på fra VG?
Citera
2021-06-16, 22:56
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Kan ikke lese noe direkte som sier at hun fikk høre gjennom opptaket.

Nei, du har rett. Er nok bare et forsøk på å lage en helt uvesentlig trådsannhet.
Citera
2021-06-16, 23:02
Medlem
Citat:
Tror ikke advokaten ber ham skrive under på ting han ikke har sagt og så sier han har medvirket til drap. Bare folk med veldig lav intelligens som samarbeider med slikt.
Da har omtrent samtlige som blir avhørt av politiet veldig lav intelligens. Jeg kan bekrefte at det er helt unntaksvis at det nektes avhør. Enda sjeldnere å ikke underskrive avhør.
Citera
2021-06-16, 23:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dlanod

"Den bikkja".
Politiet hadde skrevet "den bikkja" flere ganger ifm nedskrivning av avhørene. I noen av tilfellene ble dette korrigert, i andre tilfeller ble det ikke korrigert.
Det trenger ikke være feil å si "den bikkja", men i noen tilfeller kan det være det.
Jeg har alltid hatt både katter og hunder rundt meg, min familie har alltid vært glad i dyr. Det vil innimellom oppstå irriterende, komiske og koselige opplevelser med dyr. Hunder og katter har personlighet, og når en hund f.eks. oppfører seg på en særegen måte så sier man kanskje "den bikkja er ...." - det trenger ikke være negativt. Det er flisespikkeri å mene noe særskilt om dette, når man ikke vet sammenhengen dette har blitt sagt.
Dessuten har TH drevet med hundespann selv, og da blir det litt vanskelig å påstå at han ikke er glad i hunder. Kanskje det var nettopp derfor han syntes at det var viktig å korrigere, i de tilfellene han skjønte at han ikke kunne sagt det på den måten, nemlig fordi han er glad i hunder, og har vært vant til å ha dem rundt seg.
Jeg synes det er snevert å tro at TH bare har brydd seg om penger, men jeg tenkte slik selv da saken ble kjent. Nå vet vi at han har hatt mange andre interesser også, og det må jeg si er imponerende at han har hatt tid til.

Kilde: Lørenskog Mysteriet
Senast redigerad av Havhest 2021-06-16 kl. 23:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in