2021-06-16, 19:24
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dronesoul
Ja, tyvärr lär de få anknytningsproblem som vuxna och få det väldigt svårt i kärleksrelationer. Själv har jag växt upp med en morsa med borderline. Det har varit en jävla resa det, kan jag berätta.

Tror du att LW kan ha varit borderline? Hennes bror och extradotter trodde att hon var bipolär men svängningarna tycks ha varit lite väl snabba för det.
Citera
2021-06-16, 19:25
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Där ser man.
L*ena blev hackkycklingen som skulle ut i kylan och mobbades tydligen ut av fler än jag visste om. Man önskar ju att dom skulle haft vett att skämmas i efterhand men tyvärr tror jag inte det.

Jodå Jani tillhörde det sk
JÄRNGÄNGET. Där flera av medlemmarna härjade här inne ett tag.

Citerar mig själv:

”För nytillkomna eller dom som eventuellt missat: här kommer en lista på
• JÄRNGÄNGET •
- SD & HDs ”entourage”, de nyttiga idioterna som skyddade Stefan med näbbar och klor. Dessa ”geogängmedlemmar” står varann mycket nära och ofta reser och cachar ihop med Davidssons. De finns där i vått och torrt och viker inte en tum.

”JÄRNGÄNGETs medlemmar”:

SD / Stefan Davidsson / ”HerrTeamDavidsson”
Geocacheprofil
Facebook
Linkedin
MrKoll
Dykbloggen

HD / Hanna Davidsson / ”Systerhax”
Geocacheprofil
Facebook
MrKoll

JG / Je*rry Gra*y / ”YankeeDude”
Geocacheprofil
Facebook
Instagram
Twitter
Hemsida
Arbetsplats
Företaget In Other Words hemsida
Företagets Facebooksida
MrKoll
Intervju SVT: ”Svenskamerikanen Jerry: ’Jag är i chock’”

Pe*ter No*rén / ”PeterCabrio”
Geocacheprofil
Facebook
Linkedin
MrKoll

Sa*ra Se*lling / ”masesa_”
Geocacheprofil
Facebook
Twitter
Arbetsplats
MrKoll

Jani Oikarinen / ”JOikarinen”
Geocacheprofil
Instagram
Facebook
Citera
2021-06-16, 19:36
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Jodå Jani tillhörde det sk
JÄRNGÄNGET. Där flera av medlemmarna härjade här inne ett tag.

Citerar mig själv:

”För nytillkomna eller dom som eventuellt missat: här kommer en lista på
• JÄRNGÄNGET •
- SD & HDs ”entourage”, de nyttiga idioterna som skyddade Stefan med näbbar och klor. Dessa ”geogängmedlemmar” står varann mycket nära och ofta reser och cachar ihop med Davidssons. De finns där i vått och torrt och viker inte en tum.

”JÄRNGÄNGETs medlemmar”:

SD / Stefan Davidsson / ”HerrTeamDavidsson”
Geocacheprofil
Facebook
Linkedin
MrKoll
Dykbloggen

HD / Hanna Davidsson / ”Systerhax”
Geocacheprofil
Facebook
MrKoll

JG / Je*rry Gra*y / ”YankeeDude”
Geocacheprofil
Facebook
Instagram
Twitter
Hemsida
Arbetsplats
Företaget In Other Words hemsida
Företagets Facebooksida
MrKoll
Intervju SVT: ”Svenskamerikanen Jerry: ’Jag är i chock’”

Pe*ter No*rén / ”PeterCabrio”
Geocacheprofil
Facebook
Linkedin
MrKoll

Sa*ra Se*lling / ”masesa_”
Geocacheprofil
Facebook
Twitter
Arbetsplats
MrKoll

Jani Oikarinen / ”JOikarinen”
Geocacheprofil
Instagram
Facebook
Vart kommer namnet ifrån?
På senaste bilden där HD ser ut som en sol ihop med c*oco ser han inte helt bekväm ut.
Vet du om deras kontakt ökat mer sen mordet?
Citera
2021-06-16, 19:41
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Harry Potter-dagen 2018. Litet intressant notering att LW inte signerade i loggboken, med tanke på att hon uppgetts vara noga med geocachingformalia.

Där ser man. Hon kastade sten i glashus alltså.
Citera
2021-06-16, 19:41
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det undrar jag också, det ses via JO att hon fått honom på sin sida. De gjorde en riktig fuling 2017 mot LW ang cacher som hon varit med och löst och planerade ta tillsammans.
Han drar iväg med HD och SD istället.
2018 blir han taggad i nån bild och reagerar surt som satan.
Undrar om han ens skrivit nåt som kommentar om LW i loggarna efter hennes död , vilket de flesta gjort.
HD hade så tät kontakt efter skilsmässan att han fick tona ner kontakten för hans flickvän blev svartsjuk.

April - 18
LW:
"Jag och M skulle åkt med J*ani (J*O*ikarinen) och T*ess (freaky*likemee). J*ani och T*ess åkte med TD."

"Jag skulle åkt med M, J och T att logga så många mystar vi kunde på ett dygn. Jag löste kanske 100+, J*ani hade fått hela silverskogen av nån (50 st) och så löste han och M några var. Tiden gick och det blev jämt uppskjutet. Till slut tog han alla koordinater och åkte med TD. "

" Jag frågade om vi skulle titta på datum, då hade de redan bestämt med TD, skulle åka bara ett par dagar senare. "

" Han blev såklart generad, han hade ju gjort jordens svek. Pinsamt och jobbigt. Så han skyllde på mig, sa att jag visste och att det var larvigt av mig att fråga."

Sen dess har han inte sagt ett enda ord till mig i chatt. Och vi har inte råkat på varandra heller"

Hur vet du att det är HD som fått JO på sin sida?

Utifrån hans förhör går det inte att utläsa något sådant, mer än att han under en period haft mer kontakt med HD om hennes skilsmässa osv.

A 150/518
"J*anis uppfattning är att han varit lika nära Lena, Hanna och Stefan. Den som han under en
period varit lite närmre är Hanna med anledning av att hon kontaktade honom i januari eller
februari -18 och berättade om skilsmässan från Stefan. Hanna sa att de skulle gå isär. Hon sa
inget mer om anledningen förutom att det fanns meningsskiljaktigheter. J*ani frågade inte mer
om det. Hon var ledsen över skilsmässan. J*ani och Hanna har pratat om det via Messenger,
någon gång över telefon och vid något tillfälle då de geocachat.
"
//
"J*anis kännedom om Stefan och Lenas relation
J*ani vet inget mer om relationen mellan dem utöver det han läst på Flashback och att han vet
att de cachat mycket tillsammans då han sett att de loggat tillsammans. Jan i har inte haft så
mycket insyn i geocachingen i Örebro innan år 2016. De han sett gällande att de cachat ihop
har han inte lagt någon värdering i. De gånger J*ani umgåtts med Lena har Mats Larsson varit
med och då han umgåtts med Stefan har Lena inte varit med.
"
//
"Gällande relationen mellan Lena och Stefan
J*ani har funderat på om han märkt om det varit ett förhållande mellan Lena och Stefan. Han
har inte frågat Hanna eller Stefan om det. Han har inte heller pratat med dem om mordet på
Lena. De hade en tyst minut för Lena på event i Västerår då Hanna var med på eventet
"
"J*anis relation till Lena
De lärde känna varandra via geocaching och har träffats vid event och då de geocachat
tillsammans. De har haft kontakt via Messenger men även via telefonsamtal, kontakten har
gällt geocaching. J*ani uppfattar dem som kompisar, men inte nära vänner[...]
"

Kanske det var SD som fick JO att svika Lena? Eller kanske bara JO själv?
Senast redigerad av notknapparen 2021-06-16 kl. 19:49.
Citera
2021-06-16, 19:49
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vart kommer namnet ifrån?
På senaste bilden där HD ser ut som en sol ihop med c*oco ser han inte helt bekväm ut.
Vet du om deras kontakt ökat mer sen mordet?

Det vill jag inte avslöja. Dels eget gräv och info från personer i deras närhet.
Citera
2021-06-16, 19:52
Medlem
Detta fall är lika kletigt som att äta sockervadd och försöka slicka bort kladdet från fingrarna.
Många har sockerkletiga fingrar inom polisen i Örebro, tingsrätten, kommunen, överallt.
Det går inte att reda ut detta i dagsläget, men jag ska fortsätta gräva.
Den som har någonting av värde kan skicka pm, jag är trött på alla som försöker få det till att Lena fick skylla sig själv.
Citera
2021-06-16, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Där ser man. Hon kastade sten i glashus alltså.
Tvärt om, hon deltog inte.
Citera
2021-06-16, 20:11
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Detta fall är lika kletigt som att äta sockervadd och försöka slicka bort kladdet från fingrarna.
Många har sockerkletiga fingrar inom polisen i Örebro, tingsrätten, kommunen, överallt.
Det går inte att reda ut detta i dagsläget, men jag ska fortsätta gräva.
Den som har någonting av värde kan skicka pm, jag är trött på alla som försöker få det till att Lena fick skylla sig själv.

Håller med- fortsätt gräv. Här finns fler som gräver och fortsätter lusläsa FUP.
Ut med sanningen i tråden!

Nåt är åt h-e fel i Örebro. Inom polisen såväl som TR, Björn Lindén småpåvedöme, Alltför många klantigheter. Det är tur att det var Göta Hovrätt som avgjorde.

HD och hennes trollsvans borde inse att det kommer en dag när sanningen ändå kommer fram. Av skam, skuld någon som inte orkar längre, kanske någon t.o.m biktar sig på sin dödsbädd. Det finns ju en utbredd religiositet/ frireligiositet i denna bygd. Karma is a bitch.
Citera
2021-06-16, 20:33
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Det vill jag inte avslöja. Dels eget gräv och info från personer i deras närhet.
Aha. 👍
Då återstår c*oco som sparringpartner i burkriket, ska kolla bilder sen.
Citera
2021-06-16, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Det var precis så!!!

Jag kommentarer när Tufsankatt ljuger för att skönmåla LW. Det har ingenting med nya användare att göra.

Nä det att hon "walked in on them" sovande i hennes säng var ingen dramatisk vändpunkt som fick henne att plötsligt välja att inte bo där hos LW.
Hon hade inga fasta veckor som sin lillebror.
LW bodde nära sin exman och EW kunde sova hos LW när hon ville.

Men det där vet du för du har följt tråden länge.

Skönmåla? Du har en tendens att tro att alla delar just din bild av vad som definierar en människas karaktär och kvalitéer.
Citera
2021-06-16, 20:41
Medlem
Kanske det var denne man som gav SD inspiration till sina fantasier om att landa ett plan och bli hjälte om piloterna dött under flygningen (Kom som förslag till mig på Youtube) :

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in