2021-06-16, 19:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bzo
Tror du på allvar att V kommer rösta för misstroendet om det är lagt av SD och motiveras med att Löfven och S har tillåtit för hög migration till Sverige eller något liknande?

Från artikeln:
V har redan sagt att de kan acceptera att SD väcker misstroende.
Citera
2021-06-16, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laxrulle
Ja om dom ger upp LAS och marknadshyror vilket det handlar om i förlängningen tappar dom nog rötterna iaf. Helt ärligt förlorar dom nog mer på att halka med i det läget.
Men var lugna, S kommer begrava detta i utredningar som tar årtionden.

Finns inga röster där att hämta i det hela tatt.
Man jobbar ju stenhårt nu med andra grupper, som innvandrare, socionorma akademiker i förgrundstarten.
Alltså unga.

Egentligen så ligger deras krets runt folk som vill ha saker nu. Alltså unga som startar på botten. Det är ju super enkelt att propagera för att alla skall få allting medans andra skall betala.

När man senare blir äldre och jobbat ihop ett kapital, alltså materiella saker.

Där kommer grupper på botten in som passar gott in. Tyvärr är det inte i det närmaste den utslagen personen på gatan, utan snarare den unga tjejen eller killen som vill ha lägenhet, resor, saker som alla andra har. Bara att man måste jobba för det.

En enormt bra genväg. Men tyvärr så kommer dem aldrig fälla regeringen, hon kommer stå och viffta med ett papper vi aldrig får se vad det står på och vara glad.
Citera
2021-06-16, 19:34
Medlem
Vad skulle ett misstroende leda till? Det finns ju ingen annan statsminister som kommer få tillräckligt stöd så känns som en enorm ickefråga. Nyval strax innan nästa är inget annat än hål i huvudet.. Ingen kommer kunna leverera någonting så alla vill förlora.
Citera
2021-06-16, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin
Ville inte M och KD få bort Löfven till varje pris?

Då borde de väl inte ha något emot att fälla regeringen även det gäller marknadshyror?

Eller har M och KD ljugit återigen?
Dilemmat är naturligtvis att de inte kan bli av med Löfven därför att han kommer återkomma med en ny regering igen. V kommer stödja en S-ledd regering som inte inför marknadshyror och C har inte längre har något alternativ till att villkorslöst stödja en S-ledd regering efter att ha bränt broarna högerut.

M och KD vill nog inte att det skall bli någon regeringskris. Men trycket från väljarna torde vara för stort för att de skall kunna göra annat än att rösta för att avsätta Löfven om frågan väl kommer upp till omröstning. De styr inte helt över sin egen situation.
Citera
2021-06-16, 19:39
Medlem
ceyifam2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shishio
V är efterblivna. Ska alla vara hemlösa 30 år tills de får en lägenhet?! V borde fokusera istället på de höga bostadspriserna och lösa det!

Marknadshyror, även på delar av segmentet, kommer att driva upp nästan alla hyror inom några år, och bostadsrätter och villor också givetvis, speciellt i attraktiva områden - ska man ut med 20000 månaden för en trea kanske man funderar en extra gång på att köpa boende.
Citera
2021-06-16, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loal
V har redan sagt att de kan acceptera att SD väcker misstroende.

Det stämmer.
Jösses....

Jag måste säga att detta förvånar mig.

Det som lär hända nu (antar jag). Tidsfristen går ut om ca 12 timmar. V kommer säga att dom nu kommer löpa linan ut - SD väcker misstroendeomröstning som V kommer att backa (KD/M likaså).

Sen lär vi ha övergångsregering till valet.
Citera
2021-06-16, 19:43
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrelito
Menar du att hyrorna inte går upp med HGF vid förhandlingsbordet?

Menar ingenting - bara att när regeringen (av vilket slag och färg) kommer med pålagor kring ting så är det INTE med gemene mans bästa i åtanke - tror du detta? När genomfördes en stor reform senast som gett medborgarna mer i plånboken, det är det jag menar. är värdelös på detta, men bara att se på detta historiskt. Medlemskapet i EU skulle göra oss smått rika (nåja), i stället smyghöjdes varupriser över hela linjen, Omvandlingen av pensionssystemet skulle även detta gynna medborgarna - hur gick detta? Nedläggningen av kärnkraftverk skulle enkom vara gynnsamt och inte ligga medborgarna till last och el skulle såklart finnas i överflöd - hur gick detta? Invandringsfrågan - med alla lotterivinster, hmm!? Osv. osv!!! De snackar bara skit och försämrar med allt de gör! Det är det enda jag vet med säkerhet!!!
Citera
2021-06-16, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ceyifam2
Marknadshyror, även på delar av segmentet, kommer att driva upp nästan alla hyror inom några år, och bostadsrätter och villor också givetvis, speciellt i attraktiva områden - ska man ut med 20000 månaden för en trea kanske man funderar en extra gång på att köpa boende.

Nej, istället bör de införa en hög fastighetsskatt, detta skulle lösa alla problem samtidigt.
Citera
2021-06-16, 19:53
Medlem
Hoppas dom fäller den här marknadsliberala mitten-högerregeringen.
Citera
2021-06-16, 19:53
Medlem
Snubchurps avatar
Tror varken KD eller M vill ställa till med nyval med snart 1 år kvar till valet. De kommer missgynnas av detta. Blir nog en hel del röster som läggs ned och detta rinner ut i sanden.
För mig spelar det ingen roll med så kort tid till valet. Nästan bättre att regimen får ställa till med ännu mer kaos och fortsätta nedmonteringen av landet.
Citera
2021-06-16, 19:57
Medlem
Wajis avatar
Jag tycker det här är roligt. Vänstermuppar är ju värdens dummaste människor som inte kan tänka Hoppas hon genomför det hon lovar så får vi en ny regering med SD vid makten. Heja vänstermuppar. Driv frågan i kaklet och visa att ni är dumma i huvudet till hela Svenska folket
Citera
2021-06-16, 19:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Räcker inte. De måste ju sätta sig ner och diskutera och ge varandra garantier.

Inte ett enda normalfuntat parti skulle någonsin göra något så dumt att gå in i en sådan här fälla. För då skulle de framstå som provokatörer om övriga partier inte backade upp.

Skulle SD gå in i den fällan så skulle de kunna stå där själva med misstroendet och inte en jävel, inte ens V, vill backa upp .

Just baserat på att V faktiskt inte medgett att de söker stöd från SD, snarare tvärtom, på V låter det som att de inte ens vill ha med SD att göra, trots att det inte matematiskt är hållbart, då SD BEHÖVS för att avsätta Löfven.

Återigen, allt är ett spel. PR jippo.

Jag garanterar att Löfven inte kommer avsättas. Händer det, så kommer jag personligen att idiotförklara mig själv här i tråden. Samtidigt så skulle jag ju fira att Löfven avsätts, men det får det vara värt att idiotförklara sig själv för
Har du missat att V nu kan acceptera att Sd väcker misstroende?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in