2021-06-16, 19:12
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WbZV
Det är ofrånkomligt att regeringen faller om V offentliggör att de inte längre ingår i regeringsunderlaget. Detta eftersom M, KD och SD inte kan gå till val på att byta ut regeringen Löfven om de inte vill byta ut den redan nu. Lika ofrånkomligt är det att Löfven skulle återkomma med en ny regering utan nyval. Detta eftersom S, C, MP och V skall gå till val på att regera tillsammans och då inte gärna kan säga att det är omöjligt att regera tillsammans innan valet.

Att M, KD och SD inte vill ge V förhandsbesked om hur de kommer agera är bara del av det politiska spelet, då de inte vill framstå som nyttiga idioter som låter sig utnyttjas av V för att driva igenom sakpolitik som de inte stöder.

Bollen ligger hos V. Vill de på allvar att Löfven skall avgå så måste han göra det. Annars inte.

Nej, där har du fel.

V KOMMER att offentliggöra att de inte längre ingår i regeringsunderlaget förutsatt att S inte uppfyller hennes krav före kl. 10.00 imorgon.

Dock är det så, att V inte kan väcka misstroende själva, utan behöver antingen SD eller M för att göra detta. Men SD vill hon inte ens ta i med tång, så då faller det på M. M kommer o andra sidan inte göra V's arbete, varför skulle de?

Därmed kommer V bara hänvisa till att hon vill avsätta Löfven, men M och KD vill inte, så då blir det "tyvärr inget" och det är "M och KD's fel". Skall vi slå vad eller?

Om du lyssnar på presskonferensen med Nooshi, så förstår du vad jag menar. Där framkommer väldigt tydligt vad som gäller och det är fullständigt kristallklart att INGENTING kommer hända.

Jag skulle våga sätta pengar på att inte ett skit händer mer än att det blir pajkastning, men regeringen kommer sitta kvar till nästa val.

Har ni inte lärt er någonting? Allt är bara ett skådespel! Ni kan också glömma några vidare framgångar för SD i nästa val.

Ställ er in på att landet är kört och planera eventuell emigration istället, så gör ni bättre nytta.
Citera
2021-06-16, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
V måste göra detta. Det finns ingen chans att gå in i valrörelsen med två förlorade kort. Ingen kommer tro på Dagostar när hon ropar (gormar) vargen kommer en tredje gång. Det blir inget misstroendeförklaring. Löfvèn kommer att ge med sig på någon punkt, ge Dagostar ett kött ben. Det är allt. Centern kommer få sina marknadshyror.
Om V fegar ur så tappar dom många väljare.
Jag är 50/50 på om dom vågar eller inte.
Kör dom på så får dom nya väljare som kommer från S.
Jag är nog lika tveksam för om M eller KD vågar löpa linan ut?
Helst vill dom inte ha med SD att göra utan hoppas på något mirakel med ett Alliansen V2.
Om M och KD bildar regeringen med stöd av SD kommer dom bli tvungna att drastiskt minska asylinvandringen och skärpa kraven för arbetskraftsinvandringen.
Jag är rätt säker på att ”öppna alla gränser och fri invandring” Ulf Kristersson inte är så sugen på det.
Citera
2021-06-16, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Nej, där har du fel.

V KOMMER att offentliggöra att de inte längre ingår i regeringsunderlaget förutsatt att S inte uppfyller hennes krav före kl. 10.00 imorgon.

Dock är det så, att V inte kan väcka misstroende själva, utan behöver antingen SD eller M för att göra detta. Men SD vill hon inte ens ta i med tång, så då faller det på M. M kommer o andra sidan inte göra V's arbete, varför skulle de?

Om du lyssnar på presskonferensen med Nooshi, så förstår du vad jag menar. Där framkommer väldigt tydligt vad som gäller och det är fullständigt kristallklart att INGENTING kommer hända.

Jag skulle våga sätta pengar på att inte ett skit händer mer än att det blir pajkastning, men regeringen kommer sitta kvar till nästa val.

Har ni inte lärt er någonting? Allt är bara ett skådespel! Ni kan också glömma några vidare framgångar för SD i nästa val.

Ställ er in på att landet är kört och planera eventuell emigration istället, så gör ni bättre nytta.
Skådespelet är möjligen att V kanske inte menar allvar. Säger de att de att de bara kanske kommer stödja ett misstroendevotum från borgarna så händer ingenting. Ger hon ett definitivt och oåterkalleligt besked så kommer misstroendet.

Hur det är med den saken får vi se de kommande dagarna.
Citera
2021-06-16, 19:17
Medlem
Talespins avatar
Ville inte M och KD få bort Löfven till varje pris?

Då borde de väl inte ha något emot att fälla regeringen även det gäller marknadshyror?

Eller har M och KD ljugit återigen?
Citera
2021-06-16, 19:20
Medlem
Citat:
Ja, men det framkommer ju tydligt att "De kommer att gå vidare direkt om det står klart att Dadgostar vill väcka misstroende"

Läs ordet: OM.

Det innebär att de kommer vilja ha ett samtal från V om att V är beredda att gå vidare.

Att V bara står där och vacklar och håller på som hittills med sina fantasihot, som hon baserar på att andra skall göra jobbet åt henne, samt att hon inte tänker ha med SD att göra, det kommer ju inte SD nappa på, för då kommer SD bara framstå som idioter som väcker misstroende som ingen sedan bryr sig om.

Helt rätt gjort av SD att inte vara deras jävla hund. Vill V någonting så får hon väl lyfta den jävla luren och ringa Åkesson.
Dadgostar kan naturligtvis meddela det genom ett uttalande i media imorgon när tidsfristen gått ut. Betvivlar att SD kommer kräva att Nooshi ringer Jimmie och bönar och ber för att de ska väcka misstroende mot Löfven...
Citera
2021-06-16, 19:21
Medlem
V är efterblivna. Ska alla vara hemlösa 30 år tills de får en lägenhet?! V borde fokusera istället på de höga bostadspriserna och lösa det!
Citera
2021-06-16, 19:24
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stallbackshjonet
Lika spännande varje gång att höra SR:s opartiske politiske kommentator Ramberg. Nu har han vridit på den komplicerade processen fram och tillbaka så man blir yr, och man får intrycket att han alltid landar på Löfvens (kanske allrahelst Lööfs) sida till slut.

Han är en besvärjare för rådande tillstånd i svensk politik.
I går och i morse i radion radade Ramberg upp alla svårigheter Dadgostar skulle möta om hon äskade misstroendevotum. T o m Åkesson ville visa tveksamhet då det inte kunde gynna SD med nyval så nära inpå hösten -22!

Men inget om Löfvens misshandel av begreppet politik, som han sysslat med i 7 år vid detta lag.
Det är fan ta mig skrämmande vilket SR vi har.
Furtenbach är sju resor bättre.

Det är inte bra för den mentala hälsan att lyssna på Statens Radio. Bättre att höra eländet filtrerat via Flashback eller alternativmedia.
Citera
2021-06-16, 19:26
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bzo
Dadgostar kan naturligtvis meddela det genom ett uttalande i media imorgon när tidsfristen gått ut. Betvivlar att SD kommer kräva att Nooshi ringer Jimmie och bönar och ber för att de ska väcka misstroende mot Löfven...

Räcker inte. De måste ju sätta sig ner och diskutera och ge varandra garantier.

Inte ett enda normalfuntat parti skulle någonsin göra något så dumt att gå in i en sådan här fälla. För då skulle de framstå som provokatörer om övriga partier inte backade upp.

Skulle SD gå in i den fällan så skulle de kunna stå där själva med misstroendet och inte en jävel, inte ens V, vill backa upp .

Just baserat på att V faktiskt inte medgett att de söker stöd från SD, snarare tvärtom, på V låter det som att de inte ens vill ha med SD att göra, trots att det inte matematiskt är hållbart, då SD BEHÖVS för att avsätta Löfven.

Återigen, allt är ett spel. PR jippo.

Jag garanterar att Löfven inte kommer avsättas. Händer det, så kommer jag personligen att idiotförklara mig själv här i tråden. Samtidigt så skulle jag ju fira att Löfven avsätts, men det får det vara värt att idiotförklara sig själv för
Citera
2021-06-16, 19:28
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bzo

Nej för SD är det ingen stor grej som för V som har våndats över detta i 3 år. SD kan fatta beslut om att väcka misstroende på stående fot.
Citera
2021-06-16, 19:29
Medlem
SwizzerNöts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blobben!!!
Fina områden blir dyrare, billiga områden blir billigare.

Varför skulle det någonsin bli billigare? Det bor redan folk där som klarar att betala i dagens nivå. Dessa kommer absolut inte ha råd att flytta vidare utan stannar i dåliga områden till dagens eller kanske 20-30% extra hyra.

Det går liksom inte att trolla fram mark att bygga på bara för att man kan tjäna massor på dyra lägenheter. Alla populära ställen är upptagna och resten antingen får man inte bebygga eller vill inte eftersom ingen har råd att flytta dit med nya höga hyror.

Nä, detta är en ren skatt ner i ägandeadelns ficka. Men skulle min hyra gå ner så blir jag glad, men priset är att jag aldrig kommer kunna flytta i framtiden. Idag kan jag dock om jag väntar 10+ år vilket är en bättre situation.
Senast redigerad av SwizzerNöt 2021-06-16 kl. 19:33.
Citera
2021-06-16, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Klart som fasiken att hyrorna kommer stiga rejält - jag har ingen aning om varför, men bara se bakåt och hur ofta regeringens politik gett gemene man mer i plånboken och de flesta inser att detta troligtvis blir en katastrof för mången.

Att V sedan kommer väcka missförtroende är enkom nys, som vanligt - lite såsom FP/Ls språkkrav som man dammar av lagom till varje val. Handlar om valfläsk och att man vill visa sig tuffa i förhandlingar och i handling, samt positionera sig inför valet - visa vad man står för. Kommer alltså inte mynna ut i ett skit...

Menar du att hyrorna inte går upp med HGF vid förhandlingsbordet?
Citera
2021-06-16, 19:30
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Räcker inte. De måste ju sätta sig ner och diskutera och ge varandra garantier.

Inte ett enda normalfuntat parti skulle någonsin göra något så dumt att gå in i en sådan här fälla. För då skulle de framstå som provokatörer om övriga partier inte backade upp.

Skulle SD gå in i den fällan så skulle de kunna stå där själva med misstroendet och inte en jävel, inte ens V, vill backa upp .

Just baserat på att V faktiskt inte medgett att de söker stöd från SD, snarare tvärtom, på V låter det som att de inte ens vill ha med SD att göra, trots att det inte matematiskt är hållbart, då SD BEHÖVS för att avsätta Löfven.

Återigen, allt är ett spel. PR jippo.

Jag garanterar att Löfven inte kommer avsättas. Händer det, så kommer jag personligen att idiotförklara mig själv här i tråden. Samtidigt så skulle jag ju fira att Löfven avsätts, men det får det vara värt att idiotförklara sig själv för

Fetat: Och? Då visar ju SD att de är det enda oppositionspartiet igen. SD mot sjuklövern. Moderater och kanske t.o.m. en del vänsterpartister kommer strömma till SD.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in