2021-06-16, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Tror du att hon kommer att gå på begravningen av SD eller vill hon hellre vara ute och geocacha?
Barnen lär väl närvara och då borde hon i alla fall vara med som stöd för dem.

Antar att SDs föräldrar och syskonen m barn har synpunkter kring SDs begravning. SD var skild med två tonåriga barn.
Citera
2021-06-16, 16:57
Medlem
develis avatar
2 maj
SD:Jag går ej på Event ikväll. Sp anmäld, om än med tveksamhet.
SD: Kom SP till eventet?
HD: Taggis kom sent till eventet. "

3 maj
SD: JÄD
HD: Jag älskar dig.
Ab 165

19 maj
HD: (..) .. ah när kan jag ha träffa henne senast.. ehm .. Va jag kan komma ihåg är på ett event som var .. såhär helnördigt.. Harry Potter-event var det väl.. nej det var det inte alls det.. lakrits-dan .. eventet.. det var lakritsdan .. när var den? (skrattar)."
(..)
F: Är det längre bak? Ah okej ..
HD: En månad kanske ..
(..)
HD: " Eh jag var där med .. Jonas .. eh .. vilken är .. en kille som hon har försökt uppvaktat men blive avvisad av .."

Undrar varför hon får minnessvaghet just om detta?
Enligt dialogen med SD den 2 maj har hon full koll på att LW var där. Både innan och efter.

Det var iaf viktigt att få med att LW avvisats av HDs friend with benefits i sammanhanget.

BP (och LH) , som HD inviterar till brottsplatsen för att leta efter My Real Six string 26 mars har bättre minne att han träffat LW:

"B tror att sista tillfället de träffades var på ett Harry Potterevent i Markbacken I :a maj."
Ab 150

Enligt LH har HD sökt sig till honom:
"Hanna har sökt sig till B, som hon känt sig trygg med, och bland annat frågat om skjuts till event samt om de ska geocacha tillsammans."
"Den kontakt de haft har varit mellan B och Hanna och har handlat om geocaching samt hennes mående."
Ab 162

Är BP också nån som tidigare haft mycket kontakt med LW?
Citera
2021-06-16, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Och för mig är det en stor skillnad på om man ljuger för att man är rädd för sitt eget eller barnens liv, gravt manipulerad, skyddar sig själv eller mgm för att man tror att någon är oskyldig eller bara skyddar någon utan vare sig hot, manipulation eller annat för att hjälpa någon man tror/vet är skyldig till ett mord. Eller värre, skyddar sig själv och annan för att man själv är skydlig.

Det finns grader av skuld och ansvar i de olika anledningar som kan vara aktuella. För mig finns det inget svar som vi idag kan veta något om, utan vi får hålla oss till spekulationer.

Jag kan inte bortse från vem SD var, och vilket brott han gjort sig skyldig till.

HDs lögner kan inte alls jämföras med SDs tycker jag. Inte hellr kan hon jämföras med Möller, som jag dock inte följt som fall.

Men Möller är väl i en egen divison, och kanske det är mer SD som kan ingå i den gruppen.

Tillägg:
På tal om tondöv, finns vissa likheter mellan den här kvinnan; Diane Downs och SD.
Hon ljuger helt obehindrat, hon fattar inte när det blir bisarrt, och hon skrattar opassande vid helt fel tillfällen och torts att det handlar om mord på hennes barn. Hon verkar också helt oberörd över att barnen drabbats hårt, blivit skadade för livet och ett av barnen avlidit. Hon pratar liksom SD om sina egna problem, t ex att bilen blivit förstörd av blod.

https://www.youtube.com/watch?v=Wc5aBPYFjFI

Empatistörd utan samvete (sociopat/psykopat) och/eller borderline och/eller någon sorts diagnos som gör en helt funktionshindrad socialt, eller vad tror du?
Citera
2021-06-16, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
HD borde väl må som allra sämst nu, när den hon ville fira halva livet med och gifta om sig med, bevisligen var den vidrige mördaren, som dessutom övergav sina barn och henne istället för att ta sitt straff. Han valde att skada sina barn ännu mer, på värsta sätt, genom att ta livet av sig.

Det kan inte betraktas som ett straff att förlora en förälder som SD. Han har aldrig varit som en far.
Han kallade sitt förstfödda barn för "Pucko, fjant och spädgris" bland annat och det existerade inga som helst varma känslor inför sitt barn.
Det är fruktansvärt att SD och HD har fått ha vårdnaden om sina flickor, de har mest troligt svävat i stor fara.
De verkar båda ha varit mycket frånvarande föräldrar.
Citera
2021-06-16, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peonia
Det kan inte betraktas som ett straff att förlora en förälder som SD. Han har aldrig varit som en far.
Han kallade sitt förstfödda barn för "Pucko, fjant och spädgris" bland annat och det existerade inga som helst varma känslor inför sitt barn.
Det är fruktansvärt att SD och HD har fått ha vårdnaden om sina flickor, de har mest troligt svävat i stor fara.
De verkar båda ha varit mycket frånvarande föräldrar.

Ja, tyvärr lär de få anknytningsproblem som vuxna och få det väldigt svårt i kärleksrelationer. Själv har jag växt upp med en morsa med borderline. Det har varit en jävla resa det, kan jag berätta.
Citera
2021-06-16, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
+ undanröjande av bevis (närmast klinisk rengöring av SDs golvbrunn vid den ökända familjestorstädningen)

Och inte ens med storstädning lyckas de dölja alla spår efter mordet.
Man kan säga mycket om mordutredningens inledande men även en hel del om kapaciteten hos mördaren + bihang.
Citera
2021-06-16, 17:14
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Anstiftan och medhjälp/döljande av gärningsman t.ex.

Är Hanna defacto officiellt misstänkt för detta?
Eller är det bara trådsanningar av några som vill krysta ut det sista ur denna tråd som snart kommer självdö?

Är hon misstänkt pågår väl en FU men så vitt jag vet är hon fri som fågeln och kommer väl så förbi.
Citera
2021-06-16, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nej, inget visar på att hon blivit hotad eller att barnen blivit hotade, mer än att vi vet att SD har berättat för JG att han ville hjälpa HD ur hennes lidande.

Ja, jag vet att din tro är att det är HD som är den drivande här att ta livet av henne och barnen. Jag tor tvärtom. Det för att SD är en mycket, mycket avvikande person som inte drar sig för att hota barn, som inte drar sig för att stalka inte bara Lena, utan även FR och en vän till Lena. Dödshot mot Lena hr vi sett. För mig är det solklart att det är SD som har döden som lösning, även när det finns mycket andra enkla alternativ.

Lika lite vet att HD ljuger för att hon är en mördare, varit delaktig i mordet eller anstiftare till mordet. Förutom att det nu finns en dom på SD som blivit dömd som ensam mördare för mordet på Lena.

HD blev kallad till rätten av försvaret och vittnade inte under ed, eftersom hon är anhörig (mamma till barnen som hon och SD har tillsammans). Denna rätt har hon väl även i förhör?

Det finns en anledning till att lagen ser ut som den gör.

Det vi vet är att hon far med osanning till TB, och jag vet inte om det kan räknas till (kan inte de juridiska termerna) att hon påverkar vittnen, vilket är allvarligt.

Städningen av huset blir svårt att bevisa att hon har förstört ev bevis, då polisern redan haft husrannsakan och avspärrningarna var borttagna.

Det finns inget som visar att HD skulle ha tagit emot HD efter mordet, att hon skulle ha tvättat eller på annat sätt gömt mordvapen eller gömt Lenas mobil/ring eller liknande heller.

Det är lika mycket spekulationer det med som att tvärtom, tro att hon inget vet, men bara undermedvetet anar hur det ligger till.

Ibland kan jag tänka att det finns något helt galet i HDs lögn om det blodiga akroobatsexet. Det känns som att en kvinnlig sjuksköterska, skicklig enligt sin chef, med två barn och ett normalt intellekt naturligtvis fattar att detta inte är en rimlig lögn.

Vad är det som får henne att säga en sådan lögn?

För att uttrycka det kort och enkelt:
* Rädsla för vad SD kunde ha tagit sig till med henne och barnen, om han gick fri från brottet.
* En stark vilja att skydda SD trots och pga 20 år av manipulation, gaslightning och hot. Kanske just därför?
Citera
2021-06-16, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Jag tror att det inte kommer bli en begravning, utan att det kommer ske i tysthet och kanske sprida askan någonstans, så att det inte finns någon grav att behöva ta hand om, eller som kan vandaliseras

Kanske blir det så.
För min del kan de få skotta ner honom var fan som helst.
Citera
2021-06-16, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Är Hanna defacto officiellt misstänkt för detta?
Eller är det bara trådsanningar av några som vill krysta ut det sista ur denna tråd som snart kommer självdö?

Är hon misstänkt pågår väl en FU men så vitt jag vet är hon fri som fågeln och kommer väl så förbi.

FU som påbörjades när hon blev delgiven misstanke och förhörd kan ju ligga på is och aktiveras igen om det ramlar in nya tips och bevis kanske. Eftersom hon inte var i fokus i SDs FU i början så kanske hon har en egen, men jag har inte så bra koll på hur det funkar.

Misstankeregistret kan man inte begära ut information om sig själv ifrån, är bara Polisen och SÄPO som kan läsa där har jag för mig. Så inte ens HD kan veta svaret på det.
Senast redigerad av dronesoul 2021-06-16 kl. 18:07.
Citera
2021-06-16, 18:11
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dronesoul
Empatistörd utan samvete (sociopat/psykopat) och/eller borderline och/eller någon sorts diagnos som gör en helt funktionshindrad socialt, eller vad tror du?

Jag är inte rätt person att svara på det.

Det man kan ana är väl drag av empatistörning och stor förmåga till att manipulera/gaslighta andra. Snar till att ljuga, i stort och smått. Utåtriktad, men kan av vissa upplevas som udda. Går över gränser, distanslös.

I rätten och även i förhör, skrattar SD på "fel ställen", vilket förhörsledarna reagerar på. Även i TR reagerade man på det och hans försvarare fick försöka föklara "bort det".

SD sa ofta att han aldrig kunde sörja Lena, han fick inte den tiden. Kanske förvånade det honom själv att han saknade den förmågan?

Nu spekulerar jag helt fritt, men funderar på om SD kunde vara så socialt tondöv i vissa situationer, för att han var väldigt empatistörd? Att det var för svårt att förstå hur andra tänker och reagerar, så att det blev stört omöjligt att klura ut det?

Kanske också att hans egen vilja att alltid få ut en vinning av situationen, att alltid vara den som har övertaget, gör att han får svårt att vänta ut sin tid? Måste få snabbt övertag, leka katt- och -råtta är den njutning han kan få direkt, hellre än att bida sin tid?

Utan att veta säkert, ror jag att SD inte led så mycket av sina tillkortakommanden. Därför tror jag inte så mycket på borderline.

Men trots allt vi läst och hört från FUP, geocahingforumet, rättegångar osv, så kan man inte veta exakt vem SD är. Han fungerar ju i vissa sammanhang också, t om verkar det som att han funkar ganska bra på jobbet, grannar och med sina kompisar.

Det är väl om man synar realtionerna på djupet, som man skulle märka avvikelser. T ex anar man ju att SD har ett grepp på JG.

Och på Lena.
Säkert (det är min tro) även HD.

Tillägg:

Ser nu att Maviel svarat på ditt inlägg och jag har varit helt inne på att du frågade om SD.
Kanske jag missuppfattade dig helt och hållet.
Senast redigerad av notknapparen 2021-06-16 kl. 18:24.
Citera
2021-06-16, 18:19
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dronesoul

Jag har sagt detta innan i andra trådar och jag vet vad jag pratar om då jag varit där.

När du lever med en destruktiv manipulativ person så börjar du till slut spegla den personen. Det syns tydligt hos både LW och HD. Båda börjar kontrollera och styra över SD. Båda förändras och blir mer och mer lika SD vilket också gör att omgivningen har svårt att förstå och hantera. På ett logiskt plan kan man ofta resonera helt rätt men sen agerar man tvärtom.

Den som bär ansvaret för att LW är död är SD. Det är numera bekräftat på alla sätt och vis.

Kanske har HD ansvar för att städa upp. Det vet ingen av oss. Kanske var hon tom där bakom bullerplanket. Det vet ingen heller. Jag tror inte det. De var båda offer för honom. Båda blev kontrollerade och manipulerade till den nivån att de själva började göra samma sak.

Kan vi inte sluta att hänga ut henne? Vi är nog alla övertygade om att hon hjälpt SD att städa upp. Det finns i hennes samvete och även om hon inte vet det nu så finns det med henne för alltid.

Den front man ser utåt i sociala medier stämmer oftast inte. Ju bättre front desto värre inuti. Låt henne va. Hon får bära sitt helvete resten av sitt liv. Hon behöver plocka upp spillrorna och vara en mamma till sina flickor. Det finns liksom ingen annan. Vi får släppa taget om henne såsom åklagarna gjort. Hon kommer aldrig att lagföras för det men hon kommer att bära sitt kors till den dagen hon inte finns mer.

Kan vi alla i tråden vara lite mindre svart/vita och inse att detta är en fruktansvärd tragedi?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in