Citat:
Ursprungligen postat av
zilvereko
Håller helt med dig om det du skriver. Om HD (och Smokey) vill att det ska sluta skrivas om HDs eventuella skuld så är det bara att börja prata nu.
Som ett exempel: "Han berättade på planet till USA att han hade mördat Lena"
Som ett annat exempel: "Jag hatade Lena och sa till SD att jag önskade att hon vore död, men jag hade i min vildaste fantasi aldrig trott att han skulle ta mig på orden".
Som ett tredje: "Jag förstod att han hade mördat Lena men vågade inte berätta i förhör om mina tankar eftersom jag var rädd att han skulle ge sig på mig eller barnen".
Som ett fjärde: ' Jag ville inte veta, inte höra. "
Att HD i stället väljer att tiga eller låtsas vara totalt ovetande är ingen bra strategi om hon vill frias från alla misstankar.
Det är precis så. Oavsett vad som kommer fram så är sanningen det centrala och enda som betyder något.
Att göra en struts funkar uppenbarligen inte.
Och det är inte ett smörgåsbord med alternativ som "vill inte svara", "tänker inte prata om det", "kommer inte ihåg" eller att vara helt tyst som gäller här.
Många har diskuterat hur farlig SD var under det ganska långa tidspann då han befann sig i ett trängt läge. Jag skulle vilja veta hur farlig HD är.. Kanske
@develi med flera som har kunskap, erfarenhet och egna idéer kan rodda lite i det? Personligen har jag svårt att se hur någon, likt HD, kan bemästra all denna stress som omger henne både förr och nu. Det är obegripligt. Speciellt om hon bär med sig en skörhet. Men bilden hon visar omvärlden är att allt är bra..
Det hon offentligt visar upp med GC i tid och otid samt de (o)svar hon ger hos både polisen och i rättegången tyder (enligt mig) på att hon kan stänga av i varje fall delar av sitt psyke. Kan vem som helst göra det och är det ett normalt reaktionsmönster som hon visar vid flera tillfällen?
Vem
går inte på sin mans/ex-makes rättegång(ar) men åker ideligen på cachingtrippar både högt och lågt med samme man? Vem loggar om 17 cacher 1 månad efter det att LW funnits brutalt mördad och maken är misstänkt för dådet? Vem åker på GC event utomlands med den misstänkte maken utan att ens diskutera det som hänt med LW?
Efter det att skilsmässan är inlämnad så fortsätter HD att cacha, dela tält och övriga saker i livet med SD. Vem gör så??
Hur kan HD
inte veta om hon haft sitt hatobjekt LW i sin nyköpta lägenhet under de 2 månader hon hunnit bo där innan LW återfanns ihjälslagen? Hur är det möjligt att inte minnas det..?
Hur kan man ta en glad selfie på en caching-tur ett par veckor efter det att hennes (ex)make begått självmord och troligen inte ens är begravd?
HD tror jag har potential att vara riktigt farlig när tillfälle ges och kanske att någon som står eller har stått henne nära vet det, nån som JS eller JG kanske.