2021-06-16, 15:09
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Harry Potter-dagen 2018. Litet intressant notering att LW inte signerade i loggboken, med tanke på att hon uppgetts vara noga med geocachingformalia.
"Tar det lugnt hemma efter jobb och skola och ska precis börja med maten när ögat faller på kalendern. EVENT!!! Frågar om knatten vill hänga med, men han är upptagen med kompisar i sitt TV-spel och vinkar iväg mig. Det har börjat redan, men med tre minuter till GZ hinner jag ändå med marginal dit innan det är slut.

Möter EO i tjusig cape och får mig en trevlig pratstund i solen med några vänner innan det är dags att cykla hem igen och ta tag i den där maten. Tack för eventet!"
Citera
2021-06-16, 15:11
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Sluta nu Smokey.

Så var det inte.
Det vet du också men både du och kanske en eller annan trådis till verkar passa på att försöka plantera trådsanningar och göra efterhandskonstruktioner när många nya användare har hittat hit.

Hoppas tråden arkiveras och låses på obestämd tid.

Det var precis så!!!

Jag kommentarer när Tufsankatt ljuger för att skönmåla LW. Det har ingenting med nya användare att göra.
Citera
2021-06-16, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Flera i tråden här som insinuerar att Hanna är delaktig på något sätt. Jag har inte förstått på vilket sätt bara

Ah, fattar. Jag har inte följt tråden så länge, men har dock läst typ hela FUP, och jag skulle tro att det har att göra med att HD i förhör verkar skydda SD. Hon repeterar SDs påhittade teorier om LWs blod i deras hus t.ex, men om det beror på att hon är ultrakuvad och gaslighted av SD, och kanske även för att det är en möjlighet för henne skydda sig från att behöva acceptera att SD är en mördare, ELLER om det är ett medvetet skyddande av brottsling, är väl något man kan diskutera.

Det finns även en konversation via nån app mellan SD och HD, efter mordet, där de uttrycker en lättnad, att saker nu ska bli bättre.
Citera
2021-06-16, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Japp, i klass med hans nu klassiska avslutning i Hovrätten.
Totalt socialt tondöv.

Finns den inspelad eller transkriberad i sin helhet någonstans? Har bara läst en sammanfattning skriven i tredjeperson.
Citera
2021-06-16, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Visst är det är märkligt. Han var extremt flörtig - ja även plump och påträngande med sina ständiga sexuella antydningar och för långa kroppskramar, sin pipiga röst och mysko beteenden. Kvinnor som vittnat om detta kände ett stort obehag för honom, det är inte svårt att förstå. Har svårt att tro att någon kvinna såg honom som charmig. Antar att han endast har haft HD och Lena som sexpartners i livet. Hur Lena kunde älska honom är helt ofattbart. Vad såg hon egentligen i honom? En s.k man som hade fastnat i 10årsåldern mentalt.

Årets gåta.

Haha, verkligen! Kvinnors creepradar överhettades garanterat om SD kom inom 50m.
Citera
2021-06-16, 15:27
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urshult
Det är nog ingen som tror att det utredningsmässigt finns något som skvalpar och behöver belysas på nytt. Det enda som kan ändra på det är ifall HD eller annan som har vetskap går till polisen och gör rätt för sig och gör rätt mot LW med flera.
Det är väl fastslaget att det inte är ett brott att ljuga för polisen eller i tingsrätten, undantaget om man hörs under edliga former?
Att HD är en lögnare i flera sammanhang har framkommit i FUP. Och det skaver att hon inte är behjälplig att svara på utredarnas frågor.
Och att hon försöker plantera falska uppgifter om blodsex till vänner som en förklaring till ev. blodförekomst som polisen kan tänkas finna och därmed bli allmänt känt genom FUP.
Det är aktiva val HD gör här.
Hon kanske var styrd av SD och inte hade något egentligt val?
Jag tror inte hon var det då i vart fall. Tänker på att hon skaffade sig en älskare och verkade upprätthålla terrorbalansen gentemot SD genom att hon ville veta var han befinner sig och med vem (platsdelning tror jag det heter?).

Så även om det inte finns någon bevisning för närvarande i utredningsmaterialet så kan HD, eller vem som helst med vetskap, berätta för polisen och göra rätt för sig. Lögnerna och oviljan att medverka i förhören kommer kvarstå tills dess förklaring ges. Det handlar om mord.

HD är lika trovärdig som SD var när han berättade om cykelsadelknullandet, växeljusteringarna eller Mållgans.

Och givetvis finns det en människa bakom initialerna. Det finns det bakom Möller och andra med.
Jag lägger min empati hos offret, LW i det här fallet, och strösslar inte generellt med det till människor som är lögnare och ohjälpsamma i utredningen av ett kvinnomord.
Även andra som på ett eller annat sätt är anhöriga till SD och HD behöver få klarhet och kunna lämna allt detta med full visshet.

Och för mig är det en stor skillnad på om man ljuger för att man är rädd för sitt eget eller barnens liv, gravt manipulerad, skyddar sig själv eller mgm för att man tror att någon är oskyldig eller bara skyddar någon utan vare sig hot, manipulation eller annat för att hjälpa någon man tror/vet är skyldig till ett mord. Eller värre, skyddar sig själv och annan för att man själv är skydlig.

Det finns grader av skuld och ansvar i de olika anledningar som kan vara aktuella. För mig finns det inget svar som vi idag kan veta något om, utan vi får hålla oss till spekulationer.

Jag kan inte bortse från vem SD var, och vilket brott han gjort sig skyldig till.

HDs lögner kan inte alls jämföras med SDs tycker jag. Inte hellr kan hon jämföras med Möller, som jag dock inte följt som fall.

Men Möller är väl i en egen divison, och kanske det är mer SD som kan ingå i den gruppen.

Tillägg:
På tal om tondöv, finns vissa likheter mellan den här kvinnan; Diane Downs och SD.
Hon ljuger helt obehindrat, hon fattar inte när det blir bisarrt, och hon skrattar opassande vid helt fel tillfällen och torts att det handlar om mord på hennes barn. Hon verkar också helt oberörd över att barnen drabbats hårt, blivit skadade för livet och ett av barnen avlidit. Hon pratar liksom SD om sina egna problem, t ex att bilen blivit förstörd av blod.

https://www.youtube.com/watch?v=Wc5aBPYFjFI
Senast redigerad av notknapparen 2021-06-16 kl. 15:46.
Citera
2021-06-16, 15:41
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Och för mig är det en stor skillnad på om man ljuger för att man är rädd för sitt eget eller barnens liv, gravt manipulerad, skyddar sig själv eller mgm för att man tror att någon är oskyldig eller bara skyddar någon utan vare sig hot, manipulation eller annat för att hjälpa någon man tror/vet är skyldig till ett mord. Eller värre, skyddar sig själv och annan för att man själv är skydlig.

Det finns grader av skuld och ansvar i de olika anledningar som kan vara aktuella. För mig finns det inget svar som vi idag kan veta något om, utan vi får hålla oss till spekulationer.

Jag kan inte bortse från vem SD var, och vilket brott han gjort sig skyldig till.

HDs lögner kan inte alls jämföras med SDs tycker jag. Inte hellr kan hon jämföras med Möller, som jag dock inte följt som fall.

Men Möller är väl i en egen divison, och kanske det är mer SD som kan ingå i den gruppen.
För dig är det säkert så men inte juridiskt.
Lyckas de övertyga rätten kanske det ses som förmildrande omständighet.
Inte ett dugg tyder på att hon levde under nåt hot.
Det finns kvinnor som skyddat seriemördare och sen påstått det är för barns skull.
Det vore ju illa om lagen vore olika rent generellt.
Citera
2021-06-16, 15:45
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Och JG har nu flyttat från lägenheten i Örebro.

Tillsammans med LI vad jag kan förstå.
Citera
2021-06-16, 15:49
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Är det någon som på rak arm vet när SD:s och HD:s USA-resa var planerad att avslutas? När de beräknades komma hem enligt ursprungsplanen alltså.
Jag tänker på den omskrivna sotningen, hur tight det ev skulle bli för SD att fixa det i maj, som han ju var ålagd att göra, om de kommit in i USA och fått stanna så länge de tänkt.
Citera
2021-06-16, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Håller helt med dig om det du skriver. Om HD (och Smokey) vill att det ska sluta skrivas om HDs eventuella skuld så är det bara att börja prata nu.

Som ett exempel: "Han berättade på planet till USA att han hade mördat Lena"
Som ett annat exempel: "Jag hatade Lena och sa till SD att jag önskade att hon vore död, men jag hade i min vildaste fantasi aldrig trott att han skulle ta mig på orden".
Som ett tredje: "Jag förstod att han hade mördat Lena men vågade inte berätta i förhör om mina tankar eftersom jag var rädd att han skulle ge sig på mig eller barnen".
Som ett fjärde: ' Jag ville inte veta, inte höra. "

Att HD i stället väljer att tiga eller låtsas vara totalt ovetande är ingen bra strategi om hon vill frias från alla misstankar.

Det är precis så. Oavsett vad som kommer fram så är sanningen det centrala och enda som betyder något.
Att göra en struts funkar uppenbarligen inte.
Och det är inte ett smörgåsbord med alternativ som "vill inte svara", "tänker inte prata om det", "kommer inte ihåg" eller att vara helt tyst som gäller här.

Många har diskuterat hur farlig SD var under det ganska långa tidspann då han befann sig i ett trängt läge. Jag skulle vilja veta hur farlig HD är.. Kanske @develi med flera som har kunskap, erfarenhet och egna idéer kan rodda lite i det? Personligen har jag svårt att se hur någon, likt HD, kan bemästra all denna stress som omger henne både förr och nu. Det är obegripligt. Speciellt om hon bär med sig en skörhet. Men bilden hon visar omvärlden är att allt är bra..
Det hon offentligt visar upp med GC i tid och otid samt de (o)svar hon ger hos både polisen och i rättegången tyder (enligt mig) på att hon kan stänga av i varje fall delar av sitt psyke. Kan vem som helst göra det och är det ett normalt reaktionsmönster som hon visar vid flera tillfällen?

Vem går inte på sin mans/ex-makes rättegång(ar) men åker ideligen på cachingtrippar både högt och lågt med samme man? Vem loggar om 17 cacher 1 månad efter det att LW funnits brutalt mördad och maken är misstänkt för dådet? Vem åker på GC event utomlands med den misstänkte maken utan att ens diskutera det som hänt med LW?
Efter det att skilsmässan är inlämnad så fortsätter HD att cacha, dela tält och övriga saker i livet med SD. Vem gör så??
Hur kan HD inte veta om hon haft sitt hatobjekt LW i sin nyköpta lägenhet under de 2 månader hon hunnit bo där innan LW återfanns ihjälslagen? Hur är det möjligt att inte minnas det..?
Hur kan man ta en glad selfie på en caching-tur ett par veckor efter det att hennes (ex)make begått självmord och troligen inte ens är begravd?

HD tror jag har potential att vara riktigt farlig när tillfälle ges och kanske att någon som står eller har stått henne nära vet det, nån som JS eller JG kanske.
Citera
2021-06-16, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Flera i tråden här som insinuerar att Hanna är delaktig på något sätt. Jag har inte förstått på vilket sätt bara

Anstiftan och medhjälp/döljande av gärningsman t.ex.
Citera
2021-06-16, 16:09
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urshult
Det är precis så. Oavsett vad som kommer fram så är sanningen det centrala och enda som betyder något.
Att göra en struts funkar uppenbarligen inte.
Och det är inte ett smörgåsbord med alternativ som "vill inte svara", "tänker inte prata om det", "kommer inte ihåg" eller att vara helt tyst som gäller här.

Många har diskuterat hur farlig SD var under det ganska långa tidspann då han befann sig i ett trängt läge. Jag skulle vilja veta hur farlig HD är.. Kanske @develi med flera som har kunskap, erfarenhet och egna idéer kan rodda lite i det? Personligen har jag svårt att se hur någon, likt HD, kan bemästra all denna stress som omger henne både förr och nu. Det är obegripligt. Speciellt om hon bär med sig en skörhet. Men bilden hon visar omvärlden är att allt är bra..
Det hon offentligt visar upp med GC i tid och otid samt de (o)svar hon ger hos både polisen och i rättegången tyder (enligt mig) på att hon kan stänga av i varje fall delar av sitt psyke. Kan vem som helst göra det och är det ett normalt reaktionsmönster som hon visar vid flera tillfällen?

Vem går inte på sin mans/ex-makes rättegång(ar) men åker ideligen på cachingtrippar både högt och lågt med samme man? Vem loggar om 17 cacher 1 månad efter det att LW funnits brutalt mördad och maken är misstänkt för dådet? Vem åker på GC event utomlands med den misstänkte maken utan att ens diskutera det som hänt med LW?
Efter det att skilsmässan är inlämnad så fortsätter HD att cacha, dela tält och övriga saker i livet med SD. Vem gör så??
Hur kan HD inte veta om hon haft sitt hatobjekt LW i sin nyköpta lägenhet under de 2 månader hon hunnit bo där innan LW återfanns ihjälslagen? Hur är det möjligt att inte minnas det..?
Hur kan man ta en glad selfie på en caching-tur ett par veckor efter det att hennes (ex)make begått självmord och troligen inte ens är begravd?

HD tror jag har potential att vara riktigt farlig när tillfälle ges och kanske att någon som står eller har stått henne nära vet det, nån som JS eller JG kanske.
Tror du att hon kommer att gå på begravningen av SD eller vill hon hellre vara ute och geocacha?
Barnen lär väl närvara och då borde hon i alla fall vara med som stöd för dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in