Citat:
För dig är det säkert så men inte juridiskt.
Lyckas de övertyga rätten kanske det ses som förmildrande omständighet.
Inte ett dugg tyder på att hon levde under nåt hot.
Det finns kvinnor som skyddat seriemördare och sen påstått det är för barns skull.
Det vore ju illa om lagen vore olika rent generellt.
Lyckas de övertyga rätten kanske det ses som förmildrande omständighet.
Inte ett dugg tyder på att hon levde under nåt hot.
Det finns kvinnor som skyddat seriemördare och sen påstått det är för barns skull.
Det vore ju illa om lagen vore olika rent generellt.
Nej, inget visar på att hon blivit hotad eller att barnen blivit hotade, mer än att vi vet att SD har berättat för JG att han ville hjälpa HD ur hennes lidande.
Ja, jag vet att din tro är att det är HD som är den drivande här att ta livet av henne och barnen. Jag tor tvärtom. Det för att SD är en mycket, mycket avvikande person som inte drar sig för att hota barn, som inte drar sig för att stalka inte bara Lena, utan även FR och en vän till Lena. Dödshot mot Lena hr vi sett. För mig är det solklart att det är SD som har döden som lösning, även när det finns mycket andra enkla alternativ.
Lika lite vet att HD ljuger för att hon är en mördare, varit delaktig i mordet eller anstiftare till mordet. Förutom att det nu finns en dom på SD som blivit dömd som ensam mördare för mordet på Lena.
HD blev kallad till rätten av försvaret och vittnade inte under ed, eftersom hon är anhörig (mamma till barnen som hon och SD har tillsammans). Denna rätt har hon väl även i förhör?
Det finns en anledning till att lagen ser ut som den gör.
Det vi vet är att hon far med osanning till TB, och jag vet inte om det kan räknas till (kan inte de juridiska termerna) att hon påverkar vittnen, vilket är allvarligt.
Städningen av huset blir svårt att bevisa att hon har förstört ev bevis, då polisern redan haft husrannsakan och avspärrningarna var borttagna.
Det finns inget som visar att HD skulle ha tagit emot HD efter mordet, att hon skulle ha tvättat eller på annat sätt gömt mordvapen eller gömt Lenas mobil/ring eller liknande heller.
Det är lika mycket spekulationer det med som att tvärtom, tro att hon inget vet, men bara undermedvetet anar hur det ligger till.
Ibland kan jag tänka att det finns något helt galet i HDs lögn om det blodiga akroobatsexet. Det känns som att en kvinnlig sjuksköterska, skicklig enligt sin chef, med två barn och ett normalt intellekt naturligtvis fattar att detta inte är en rimlig lögn.
Vad är det som får henne att säga en sådan lögn?