Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Jag tror inte att vi kommer att få några svar, iaf inte sådana svar som är uttömmande. Jag tror inte att hon kommer att utredas för mord igen, inte heller för stämpling. Jag tror helt enkelt att det inte finns något som bevisar något sådant.
Om hon skulle ha vetat om mordet i efterhand, kommer förmodligen också vara svårt att visa.
Det är nog ingen som tror att det utredningsmässigt finns något som skvalpar och behöver belysas på nytt. Det enda som kan ändra på det är ifall HD eller annan som har vetskap går till polisen och gör rätt för sig och gör rätt mot LW med flera.
Det är väl fastslaget att det inte är ett brott att ljuga för polisen eller i tingsrätten, undantaget om man hörs under edliga former?
Att HD är en lögnare i flera sammanhang har framkommit i FUP. Och det skaver att hon inte är behjälplig att svara på utredarnas frågor.
Och att hon försöker plantera falska uppgifter om blodsex till vänner som en förklaring till ev. blodförekomst som polisen kan tänkas finna och därmed bli allmänt känt genom FUP.
Det är aktiva val HD gör här.
Hon kanske var styrd av SD och inte hade något egentligt val?
Jag tror inte hon var det då i vart fall. Tänker på att hon skaffade sig en älskare och verkade upprätthålla terrorbalansen gentemot SD genom att hon ville veta var han befinner sig och med vem (platsdelning tror jag det heter?).
Så även om det inte finns någon bevisning för närvarande i utredningsmaterialet så kan HD, eller vem som helst med vetskap, berätta för polisen och göra rätt för sig. Lögnerna och oviljan att medverka i förhören kommer kvarstå tills dess förklaring ges. Det handlar om mord.
HD är lika trovärdig som SD var när han berättade om cykelsadelknullandet, växeljusteringarna eller Mållgans.
Och givetvis finns det en människa bakom initialerna. Det finns det bakom Möller och andra med.
Jag lägger min empati hos offret, LW i det här fallet, och strösslar inte generellt med det till människor som är lögnare och ohjälpsamma i utredningen av ett kvinnomord.
Även andra som på ett eller annat sätt är anhöriga till SD och HD behöver få klarhet och kunna lämna allt detta med full visshet.