Citat:
Ursprungligen postat av
Sunimod
SÅ frugan som har astma kan kasta medicinerna om hon fortsätter äta den bra kosten vi redan äter?
När har jag sagt det? Jag pratar om folk i allmänhet, inte just astmatiker.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sunimod
Kan tillägga att hon springer ca 1 mil 3 gånger i veckan och tränar på gym övriga dagar. Ja det förbättrar astman mm men fortfarande behövs mediciner.
Ja fast det betyder inte att alla behöver mediciner. Det går nämligen att undvika genom att leva hälsosamt i de flesta fall. Du kan tillochmed bli av med medicinering om du gör livsstilsförändringar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sunimod
Socker finns inte i vår mat sedan många år och äter inga snabba kolhydrater mm.
Mycket fisk, grönsaker mm. Ingen snabbmat här alls.
Det låter klokt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sunimod
Alla smitare blir aggressiva när de kritiseras för det, även du.
Jag är ingen smitare för att jag inte vill delta i experimentet. Snarare är det väl ni zero-covid och munskyddsfanatiker som är de mest aggressiva i debatten. Jag vill bara leva som vanligt och gå vidare med mitt liv. Det går ganska bra och det är härligt att se många slänga det där förbannade munskyddet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sunimod
Du förespråkar att vi ska ha fortsatt smittspridning i samhället bara för du är livrädd för vaccin.
Alla får göra som de vill. Är du rädd för smittan får du gå med munskydd och stanna hemma exakt hur mycket du vill. Men du ska inte tvinga oss andra att delta i experiment och stanna hemma bara för att du är rädd för att bli smittad. Det är nämligen inte jag. Jag har redan haft covid och som för de flesta andra var det inget speciellt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sunimod
Ja det är tur att sådana idéer tillhör minoritetsgrupper i samhället.
mm alla är inte dumma får som lyder minsta vink och kan tänka själv. Det är och förblir ett experiment som pågår. Gör vad du vill så gör jag som jag vill.
Det är mkt möjligt att jag kommer att vaccinera mig, men absolut inte nu förrän studierna är 100% klara.