2021-06-16, 10:11
Medlem
Israeliska judar skrek död åt araber igår under flag marschen. De attackerade journalister.

https://www.timesofisrael.com/jerusalem-is-ours-nationalist-flag-march-held-under-ramped-up-security/
Citera
2021-06-16, 10:19
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Skulle de verkligen få bygglov?, av israel.
I sitt eget land, fastän ockuperat, borde man få bygga enligt sin egen sed.

Palestina har samma marklagar som Israel, d.v.s de illegala bosättningarna är illegala oavsett etnicitet. Det är pinsamt.
Citera
2021-06-16, 10:21
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ditt vurmande för bygglov i laglöst land är svårt att ta på allvar.
Är du så mån om palestiniernas säkerhet att du låter de bo på gatan i stället för att bygga ett hus utan beräkningsingenjör?

Tycker du att svenska hemlösa ska få gjuta betonghus utan bygglov och säkerhetstänk också? Installera ström utan certifikat? Hur ofta brukar du klaga när svenska polisen river romska tältläger?
Citera
2021-06-16, 10:28
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
Eldupphör brutet på Gazaremsan: https://aje.io/rva3sr

Hamas bröt vapenvilan dagen efter den slöts. Bara Israel har hållit sin del av avtalet fram tills nu.
Citera
2021-06-16, 11:19
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
Eldupphör brutet på Gazaremsan: https://aje.io/rva3sr
Ja, det var väntat, provokationerna i Jerusalem och Västbanken har lett till detta och det kan inte annat än att ha varit planerat.
Citera
2021-06-16, 11:21
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Tycker du att svenska hemlösa ska få gjuta betonghus utan bygglov och säkerhetstänk också? Installera ström utan certifikat? Hur ofta brukar du klaga när svenska polisen river romska tältläger?
På sin egen mark så är reglerna hyfsat fria att bygga hur man vill, speciellt utanför tätbebyggt område.
Nu får ju inte palestinier bygglov, samt att vissa judiska illegala bosättningar saknar bygglov. Hur ser du på detta.
Citera
2021-06-16, 11:29
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Du låtsas ha ett fredligt sinnelag, men du står helt klart på Israels sida och förnekar deras grova brott.

Palestina har varit ockuperat av flera stormakter, det råder inget tvivel om det. Men då vore det väl på tiden att det fick bli självständigt och folket fick råda sig själva? Nej, istället vällde hundratusentals sionister in och la beslag på landet under förevändning att de drevs bort därifrån för 2000 år sedan och sedan dess har varit hemlösa.
Nu skapar Israel nya hemlösa. Får de komma tillbaka om 2000 år för att få tillbaka sitt land?

Jag tycker Palestina ska finnas och vill se en fredlig lösning på konflikten. Jag vill inte se mer våld, från någon. Känns för mig inte som en konstig ståndpunkt? Eller vad var konstigt med det jag just skrev?
Citera
2021-06-16, 11:37
Medlem
❤️🇮🇱👍 hoppas IDF bombar skiten ur palestina än en gång terrorister ska bekämpas med vapen makt.
Citera
2021-06-16, 11:40
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Du är verkligen en hycklare. Alla visste vem Saddam var när USA stödde honom också. Du vill bara till varje pris smutskasta Palestinierna.

Men Halabja var ju Iran? Ja, i alla fall om man skall tro USA som vid den tiden försökte skydda Saddam genom att anklaga Iran för angreppet. USA hjälpte som sagt USA med gaskrigföring. Det var enbart de år Saddam hade USA i ryggen han vågade ägna sig åt sådana krigsbrott.

Israel har konsekvent valt terrorister och krigsförbrytare till ledare, men aldrig att du skulle kritisera dem. De har Rabin, Sharon, Begin, Shamir, Kahane m fl som förebilder. De samarbetade med apartheidregimen i Sydafrika osv.

Uppenbarligen är det egentligen inte att palestinierna stött en del osympatiska ledare som stör dig, så vad driver dig ensidiga ställningstagande för sionisterna och deras ockupation och etniska rensning?

Du kan kalla det vad du vill, de artiklar som beskriver Palestiniernas vurm för Saddam kanske du också kallar smutskastning?

Tror du att jag tänker försvara USA`s utrikespolitik? Ehh... ok. Men nej det gör jag inte. Lika lite som att jag försvarar deras stöd för Pol pot vi talade om tidigare.

Rabbi Kahane? Hans organisation har det tagits avstånd från:
Today, both groups are considered terrorist organisations by Israel,[3] Canada,[4] the European Union,[5] Japan,[6] and the United States.[7] The groups are believed to have an overlapping core membership of fewer than 100 people,[8][9] with links to the modern party Otzma Yehudit.[10][11]

Wiki.

Stött en del osympatiska ledare? En hel del skulle jag säga, och fortsätter med det. Det är en del av problemet. Hitler, Saddam, Bin Laden osv.

Men nu måste du skämta, ensidiga ställningstagande för sionisterna? Jag har skrivit ett antal gånger att Israel har ett ansvar också. Det du skriver är helt fel.
Citera
2021-06-16, 11:43
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Steg ett borde vara att sluta bygga nya bosättningar på ockuperat område.

Vet inte om det är steg ett men ja jag skulle vilja frysa alla bosättningar, gärna igår
Citera
2021-06-16, 11:59
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
"Agroterrorism"? Gäller det också varje gång någon bosättare vandaliserar palestinska odlingar på Västbanken och har då även palestinierna rätt att svara militärt?

Men du är väldigt noga med att försvara eller förtiga våld från Israels sida.

Vet inte om jag ska skriva det permanent, men jag gillar inte bosättare. Religiösa fanatiker. Förvänta dig inte att jag försvarar dom när de attackerar palestinier. Vi måste ha en standard i att fördöma våld och övergrepp från alla sidor. Ska inte vara "mob-rule" från någon sida. Skjuter bosättare raketer mot civila palestinier och sedan försöker bränna ned mark, ja då är terrorism eller agro-terrorism. Israel har ett ansvar för Israeliska medborgare som begår terrorism, att stoppa den, och de gör det till stor del, jag hade sett att de gjorde mycket mer. Jag gillar helt enkelt inte några terrorister.

Öh, nej.
Citera
2021-06-16, 12:05
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Du kan kalla det vad du vill, de artiklar som beskriver Palestiniernas vurm för Saddam kanske du också kallar smutskastning?
Tror du att jag tänker försvara USA`s utrikespolitik? Ehh... ok. Men nej det gör jag inte. Lika lite som att jag försvarar deras stöd för Pol pot vi talade om tidigare.
Du skrev:
Citat:
Jag drog upp det för när de flesta av Saddams vänner och allierade med all tydlighet förstått vilken mördare han var, vilka fortsatte att stödja? En del palestinier..

Vad tusan var det om inte just ett försöka att försvara USA och ensidigt peka ut palestinierna som värre än alla andra?
Citat:
Rabbi Kahane? Hans organisation har det tagits avstånd från:
Arvet lever kvar. Hur var det sen med de andra terroristerna och krigsförbrytarna Israel valt. Valde du att förtränga dem nu igen?
Citat:
Men nu måste du skämta, ensidiga ställningstagande för sionisterna? Jag har skrivit ett antal gånger att Israel har ett ansvar också. Det du skriver är helt fel.
Du kan lite abstrakt säga att Israel har ett ansvar, men du vägrar erkänna deras ockupation, att de ägnat sig åt terrorism osv. Allt du vill är att vi andra skall hålla oss borta så Israel får fortsätta roffa åt sig land, för det är vad som händer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in