2021-06-16, 05:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Jahaja!

Raketen står kvar på marken, den lyfte visst aldrig.

Kvar sitter alla män som gift sig med aktien och vägrar släppa taget.

För alldeles alldeles snart kommer nästa rapport...
Alldeles alldeles snart kommer det stora order...
Alldeles alldeles snart presenteras den nya produkten...
Alldeles alldeles snart presenteras det nya samarbetet med jätteföretaget...

Förnekelse kallas det inom psykologin.
Men du lever väl inte i förnekelse? För alldeles alldeles snart...

Finns ingen mening att sälja aktier i ett bolag som fortfarande befinner sig i startgroparna. Jag har Terranet på 5 års sikt iallafall. Nya bolag tar ett bra tag innan man ens visar resultat.

Värt att tänka är också hans intressanta uttalande nu senast:

"Jag kan meddela att vi nu också har tillgång till ett testfordon. Under kort påbörjas kalibrering och funktionsprovning av VoxelFlow utanför labmiljön och i dess rätta habitat på en certifierad testbana."

"Just nu genomför vi fältprov, funktionsprov, av den första betaversionen, i en egen bil"

"Testerna kommer ligga till grund för vad vi ska förevisa för Daimler, i nästa leverabel.
Vi fick ett kontrakt med dem i början av året;
och sedemera ska vi också förevisa det här - demonstrera det här- under nästa startup-autobahn-konferens "
Senast redigerad av hailb0p 2021-06-16 kl. 05:47.
Citera
2021-06-16, 10:15
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hailb0p
Finns ingen mening att sälja aktier i ett bolag som fortfarande befinner sig i startgroparna. Jag har Terranet på 5 års sikt iallafall. Nya bolag tar ett bra tag innan man ens visar resultat.

Värt att tänka är också hans intressanta uttalande nu senast:

"Jag kan meddela att vi nu också har tillgång till ett testfordon. Under kort påbörjas kalibrering och funktionsprovning av VoxelFlow utanför labmiljön och i dess rätta habitat på en certifierad testbana."

"Just nu genomför vi fältprov, funktionsprov, av den första betaversionen, i en egen bil"

"Testerna kommer ligga till grund för vad vi ska förevisa för Daimler, i nästa leverabel.
Vi fick ett kontrakt med dem i början av året;
och sedemera ska vi också förevisa det här - demonstrera det här- under nästa startup-autobahn-konferens "

Det kan mycket väl vara läge att ta en förlust och sälha sina aktier i ett sånthär bolag istället för att se pengarna krympa ännu mer och istället få betala till återkommande nyemissioner.
Citera
2021-06-16, 16:59
Avslutad
Citat:
Det kan mycket väl vara läge att ta en förlust och sälha sina aktier i ett sånthär bolag istället för att se pengarna krympa ännu mer och istället få betala till återkommande nyemissioner.

Men sälj då.
Citera
2021-06-16, 17:18
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assault12
Men sälj då.

Dåligt argument.
Lika dåligt som att säga att någon som har synpunkter på sin arbetsgivare ska sluta om de inte är nöjda!
Citera
2021-06-16, 17:18
Avslutad
Citat:
Dåligt argument.
Lika dåligt som att säga att någon som har synpunkter på sin arbetsgivare ska sluta om de inte är nöjda!

Problemet med dig är att du inte tycks kunna tänka långsiktigt.
Citera
2021-06-16, 17:31
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Problemet med dig är att du inte tycks kunna tänka långsiktigt.

Det är just det jag kan! Kolla på tex Braincool som även de är en jättebra på lång sikt va?
Citera
2021-06-16, 17:51
Avslutad
Citat:
Det är just det jag kan! Kolla på tex Braincool som även de är en jättebra på lång sikt va?

Inte en aning. Dessutom handlar den här tråden om terranet, och inget annat. Du tycks ju inte tro på terranet, så jag undrar då, vad gör du ens här?
Citera
2021-06-16, 18:47
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Inte en aning. Dessutom handlar den här tråden om terranet, och inget annat. Du tycks ju inte tro på terranet, så jag undrar då, vad gör du ens här?

Som aktieägare i bolaget så skriver jag gärna här!

Så länge man ägnar sig åt ogrundat haussande av Teranet så är du nöjd men ve den som kommer med statistiskt relavanta synpunkter!

Vad tror du riktkursen är om ett år? Om fem år?

Sedan kan jag ju villigt erkänna att jag ligger back i aktien 35% med ett GAV på 2,87 kr.

Hade jag som du haft ett GAV runt en krona så hade jag varit väsentligt nöjdare!
Senast redigerad av Ringhals3 2021-06-16 kl. 18:53.
Citera
2021-06-16, 18:51
Avslutad
Citat:
Som aktieägare i bolaget så skriver jag gärna här!

Så länge man ägnar sig åt ogrundat haussande av Teranet så är du nöjd men ve den som kommer med statistiskt relavanta synpunkter!

Vad tror du riktkursen är om ett år? Om fem år?

Skulle tro att kursen ligger på 5 kr innan året är slut, om 5 år har jag inte en aning, det beror ju dels på vad bolaget presterar, men också på konjunkturen ser ut, risken med att trycka upp nya sedlar på löpande band är ju att luften till slut går ur ekonomin, och då blir det inte roligt. Time Will tell
Citera
2021-06-16, 18:54
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Skulle tro att kursen ligger på 5 kr innan året är slut, om 5 år har jag inte en aning, det beror ju dels på vad bolaget presterar, men också på konjunkturen ser ut, risken med att trycka upp nya sedlar på löpande band är ju att luften till slut går ur ekonomin, och då blir det inte roligt. Time Will tell

Tack! Jag uppdaterade min förra post medans du skrev detta!

5 kr , då blir det champagne!
Citera
2021-06-16, 19:02
Avslutad
Citat:
Tack! Jag uppdaterade min förra post medans du skrev detta!

5 kr , då blir det champagne!

Jag tror terranet har en fin tid framöver, väldigt många intressanta samarbeten. Holoride skall lanseras nästa är tex.
Citera
2021-06-17, 17:06
Medlem
Terranet rekryterar ny utvecklingschef från Mercedes-Benz
17 juni, 2021
Idag meddelar Terranet (TERRNT B) att Mercedes-Benz utvecklingschef för Navigation & Maps, Nihat Küçuk, börjar som teknik- och utvecklingschef (CTO och SVP Product Management) för det växande teamet i Lund samt i Stuttgart, Tyskland.

Nihat Küçuk har en lång gedigen erfarenhet som innovationschef på Mercedes-Benz och tidigare även som entreprenör, dels inom fordonsindustrin och dels inom mobilitet. Han kommer närmast från Mercedes-Benz där han sammantaget arbetat över femton år, nu senast som chef för den enhet som utvecklar ny sensor funktionaliteter för navigationssystem inom Mercedes-Benz koncernen.

Trevlig PM!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in