Citat:
Ursprungligen postat av
Zymbal
Jo men du bryr dig lite va? Och säkert HD också. Och barnen osv.
Självklart är det fruktansvärt för både HD och familj med allt som skrivs här! Och jag kan hålla med om att det är jävligt hårt att bli diskuterad på detta vis helt öppet samtidigt som i det dolda.
Däremot så tycker jag att det är värre att LW blivit mördad, det går inte att komma ifrån. Samt att det är viktigt att hela sanningen kring mordet kommer fram och det tror jag inte att den har gjort ännu.
Hoppas någonstans att HD ändå skall kunna förstå den biten och allra helst att hon skall träda fram och äntligen berätta sanningen.
Nu har jag inte läst vad som har skrivits senaste dagarna så jag vet inte exakt vad det är du refererar till. Men jag kan hålla med om att det vore klokt om alla tänkte till en extra gång innan de gjorde sina inlägg på detta forum. Fråga sig om det är relevant och sakligt det som skrivs. Fråga sig om det faktiskt leder/kan leda någonting framåt eller ej.
Tror att många (inklusive mig) kan bli lite blinda för att det är riktiga människor bakom alla initialer som florerar efter alla dessa år av öppet diskuterande.
Sen att endast SD är dömd i detta läge säger egentligen inte så mycket om någon annans eventuella inblandning (vi vet ju tex att både JG och HD har såväl ljugit som skyddat SD och försvårat utredningen på olika vis. Förstört potentiellt bevismaterial osv).
För egen del handlar det inte om hat till HD utan i första hand att jag vill att hela sanningen skall komma fram samt om att HD har betett sig/beter sig väldigt märkligt samt att hon har/hade motiv till gärningen.
Jag har sagt det förr och säger det igen. Att gå in med ”näbbar och klor” för att försvara HD här inne gynnar henne inte det minsta, det blir enbart kontraproduktivt då det spär på de märkliga diskussionerna ytterligare.
Sen att det är jobbigt för HD oavsett inblandning i mordet eller ej, jag förstår det. Men forumet finns och tråden kommer inte stängas ner. Det är så det ser ut. Det bästa av två dåliga alternativ är nog helt enkelt att bara sluta kommentera (om man vill uppnå det resultat som jag anar att du vill nå. Nämligen att skona HD så gott du kan).
Sen vore det såklart allra bäst att hjälpa HD berätta hela sanningen. För när den kommer ut, vad än den må vara, så finns där inte mycket mer kvar att säga eller spekulera kring. Iallafall är det så jag ser på saken.
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Hur mycket ni än hatar HD så dömdes SD som ensam gärningsman. Det finns inga bevis på någon inblandning från HD. Det spelar ingen roll hur mycket skit ni skriver om henne här. Ingen bryr sig.
Precis. Nog bryr sig HD och hennes närmaste supportrar om vad som skrivs härinne. Oavsett hur mycket smokescreenande vissa håller på med. Jag är 100% säker på att både hon och dessa följer tråden, fortfarande.
Och huruvida att bara SD är dömd…tja, åklagaren misstänkte ju att han inte var ensam i det, kanske inte vid utförande men i ”förberendandet och efterarbetet.
Ur HR dom
Hovrättens prövning
Åklagaren har gjort gällande att Stefan Davidsson, ensam eller tillsammans med annan, berövat Lena Wesström livet genom att tilldela henne minst 17 slag i huvudet och ansiktet, varav i vart fall merparten med tillhygge.
Sanningen måste fram. HD, JG och SOA vet mycket mer än vad som kommit utredarna till känna.