2021-06-16, 08:45
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Hur kan du ha missat den diskussionen här i tråden? Diskussionsvågorna har gått höga gällande allt från delaktighet i mordet bakom planket till att hon inte hade en aaaning om något alls. Själv tror jag att hon åtminstone hade kännedom om detta.

Så hon är inte misstänkt för något brott med andra ord?
Citera
2021-06-16, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Så hon är inte misstänkt för något brott med andra ord?

Hon är avskriven från misstanke om brott. Än så länge. Där med inte avskriven från alla misstankar om att hon inte hade minsta aning om någonting. (Se mitt svar alldeles nyss till @Zymbal).
Senast redigerad av zilvereko 2021-06-16 kl. 09:01.
Citera
2021-06-16, 08:59
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
Jo men du bryr dig lite va? Och säkert HD också. Och barnen osv.

Självklart är det fruktansvärt för både HD och familj med allt som skrivs här! Och jag kan hålla med om att det är jävligt hårt att bli diskuterad på detta vis helt öppet samtidigt som i det dolda.

Däremot så tycker jag att det är värre att LW blivit mördad, det går inte att komma ifrån. Samt att det är viktigt att hela sanningen kring mordet kommer fram och det tror jag inte att den har gjort ännu.

Hoppas någonstans att HD ändå skall kunna förstå den biten och allra helst att hon skall träda fram och äntligen berätta sanningen.

Nu har jag inte läst vad som har skrivits senaste dagarna så jag vet inte exakt vad det är du refererar till. Men jag kan hålla med om att det vore klokt om alla tänkte till en extra gång innan de gjorde sina inlägg på detta forum. Fråga sig om det är relevant och sakligt det som skrivs. Fråga sig om det faktiskt leder/kan leda någonting framåt eller ej.

Tror att många (inklusive mig) kan bli lite blinda för att det är riktiga människor bakom alla initialer som florerar efter alla dessa år av öppet diskuterande.

Sen att endast SD är dömd i detta läge säger egentligen inte så mycket om någon annans eventuella inblandning (vi vet ju tex att både JG och HD har såväl ljugit som skyddat SD och försvårat utredningen på olika vis. Förstört potentiellt bevismaterial osv).

För egen del handlar det inte om hat till HD utan i första hand att jag vill att hela sanningen skall komma fram samt om att HD har betett sig/beter sig väldigt märkligt samt att hon har/hade motiv till gärningen.

Jag har sagt det förr och säger det igen. Att gå in med ”näbbar och klor” för att försvara HD här inne gynnar henne inte det minsta, det blir enbart kontraproduktivt då det spär på de märkliga diskussionerna ytterligare.

Sen att det är jobbigt för HD oavsett inblandning i mordet eller ej, jag förstår det. Men forumet finns och tråden kommer inte stängas ner. Det är så det ser ut. Det bästa av två dåliga alternativ är nog helt enkelt att bara sluta kommentera (om man vill uppnå det resultat som jag anar att du vill nå. Nämligen att skona HD så gott du kan).

Sen vore det såklart allra bäst att hjälpa HD berätta hela sanningen. För när den kommer ut, vad än den må vara, så finns där inte mycket mer kvar att säga eller spekulera kring. Iallafall är det så jag ser på saken.
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Hur mycket ni än hatar HD så dömdes SD som ensam gärningsman. Det finns inga bevis på någon inblandning från HD. Det spelar ingen roll hur mycket skit ni skriver om henne här. Ingen bryr sig.

Precis. Nog bryr sig HD och hennes närmaste supportrar om vad som skrivs härinne. Oavsett hur mycket smokescreenande vissa håller på med. Jag är 100% säker på att både hon och dessa följer tråden, fortfarande.

Och huruvida att bara SD är dömd…tja, åklagaren misstänkte ju att han inte var ensam i det, kanske inte vid utförande men i ”förberendandet och efterarbetet.

Ur HR dom Hovrättens prövning
Åklagaren har gjort gällande att Stefan Davidsson, ensam eller tillsammans med annan, berövat Lena Wesström livet genom att tilldela henne minst 17 slag i huvudet och ansiktet, varav i vart fall merparten med tillhygge.

Sanningen måste fram. HD, JG och SOA vet mycket mer än vad som kommit utredarna till känna.
Citera
2021-06-16, 09:00
Medlem
Citat:
Håller helt med dig om det du skriver. Om HD (och Smokey) vill att det ska sluta skrivas om HDs eventuella skuld så är det bara att börja prata nu.

Som ett exempel: "Han berättade på planet till USA att han hade mördat Lena"
Som ett annat exempel: "Jag hatade Lena och sa till SD att jag önskade att hon vore död, men jag hade i min vildaste fantasi aldrig trott att han skulle ta mig på orden".
Som ett tredje: "Jag förstod att han hade mördat Lena men vågade inte berätta i förhör om mina tankar eftersom jag var rädd att han skulle ge sig på mig eller barnen".
Som ett fjärde: ' Jag ville inte veta, inte höra. "

Att HD i stället väljer att tiga eller låtsas vara totalt ovetande är ingen bra strategi om hon vill frias från alla misstankar.

Ja, mycket bra skrivet! HD har alternativ.

Av "familjefilmen" tycker jag framgår tydligt att SD är mentalt retarderad. Jag kan inte för mitt liv begripa att någon kvinna ville vara nära honom, bilda familj med honom. Sanslöst svårt att förstå.
Citera
2021-06-16, 09:04
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Hon är avskriven från misstanke om brott. Än så länge. Där med inte avskriven från alla misstankar om att hon inte hade minsta aning om någonting. (Se mitt svar alldeles nyss till @Zymbal).

Ja, det där blir nog svårt att leda i bevis. Spekulationer.
Citera
2021-06-16, 09:06
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Håller med Dig!
Mitt inlägg/svar till röken var pga att hen ville påpeka att det bara var ett barn som spenderade tid hos LW för att i tidigare inlägg (gång på gång) skriva att LW låg i E.s säng.
Hens inlägg går som inte ihop, allt för att få en möjlighet för att skita ner LW. Ena inlägget är det bara N som bor där nästa inlägg sover LW i E.s säng!
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Var Ls barn sov har ju iofs inget med mordet på henne att göra, men hon hade inte plats för eget rum till alla tre barnen. Tonårsbarn vill ha eget rum och den möjligheten fanns hos pappa kanske och kan bidragit till anledningen att de två största barnen föredrog att bo mer hos honom.

Instämmer.

Det är samma gamla välbekanta teknik, ännu ett i raden av de många försöken att:
1. förflytta skuld till LW,
(men inte minst)
2. förflytta fokus mot LW….BORT FRÅN Hanna.
Citera
2021-06-16, 09:08
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dronesoul
Stefan Davidssons ord i hovrättsdomen.

Lena kände till hans tankar. Han sa till Lena redan 2015 att han inte ville leva med henne. Det är klart att han var ambivalent. Hans kärlek till Lena tog inte slut bara plötsligt. Han känner kärlek till Lena än idag, men på ett vänskapligt sätt. Han skickar även hjärtan till sina döttrar, men på ett vänskapligt sätt.

Haha, inte en chans att detta creep inte kröp omkring längs autismspektrat.

Vem som helst begriper väl att man inte använder sina döttrar som en liknelse när man vill beskriva hur en sexuell/romantisk relation ändrats till att vara platonisk.

Herrejösses vilken taktkänsla karln hade.

Japp, i klass med hans nu klassiska avslutning i Hovrätten.
Totalt socialt tondöv.
Citera
2021-06-16, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peonia
Ja, mycket bra skrivet! HD har alternativ.

Av "familjefilmen" tycker jag framgår tydligt att SD är mentalt retarderad. Jag kan inte för mitt liv begripa att någon kvinna ville vara nära honom, bilda familj med honom. Sanslöst svårt att förstå.

Visst är det är märkligt. Han var extremt flörtig - ja även plump och påträngande med sina ständiga sexuella antydningar och för långa kroppskramar, sin pipiga röst och mysko beteenden. Kvinnor som vittnat om detta kände ett stort obehag för honom, det är inte svårt att förstå. Har svårt att tro att någon kvinna såg honom som charmig. Antar att han endast har haft HD och Lena som sexpartners i livet. Hur Lena kunde älska honom är helt ofattbart. Vad såg hon egentligen i honom? En s.k man som hade fastnat i 10årsåldern mentalt.

Årets gåta.
Senast redigerad av zilvereko 2021-06-16 kl. 09:41.
Citera
2021-06-16, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Instämmer.

Det är samma gamla välbekanta teknik, ännu ett i raden av de många försöken att:
1. förflytta skuld till LW,
(men inte minst)
2. förflytta fokus mot LW….BORT FRÅN Hanna.

Ju mer de försöker få HD att likna en totalt ovetande stackars bedragen och kroniskt sjuk fru/ex-fru, desto värre blir det.
Citera
2021-06-16, 09:30
Medlem
Citat:
Ja, det där blir nog svårt att leda i bevis. Spekulationer.

Vill hon få slut på spekulationerna vore det bra om hon berättar vad hon vet och hur hon tänkte kring mordet. I stället tiger hon som muren vilket enbart leder till ÄNNU fler spekulationer. De allra flesta tycker nog att det är en mysko och usel strategi.
Citera
2021-06-16, 09:31
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Vill hon få slut på spekulationerna vore det bra om hon berättar vad hon vet och hur hon tänkte kring mordet. I stället tiger hon som muren vilket enbart leder till ÄNNU fler spekulationer. Alla borde begripa att det är en usel strategi.

Ja, allt som inte är förbjudet är tillåtet. Detta är vägs ände.
Citera
2021-06-16, 09:39
Medlem
Citat:
Ja, allt som inte är förbjudet är tillåtet. Detta är vägs ände.

Nej, det är inte vägs ände. Någon åklagare kanske arbetar med fortsättningen och samlar bevis ihop med polisen. Kanske läser delar av slasken. En åklagare som anser att HDs ickesvar i rätten och raderade kommentarer och annat hemlighetsmakeri är ytterst besvärande för henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in