2021-06-15, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Obehaglig människa.

Fattar inte varför denna individ inte är med sina barn varje minut nu. Hurdan SD än var när han levde så var han ändå deras pappa. HD var inte med på någon av rättegångarna.

Däremot gecachade hon som om inget hade hänt, även dagarna efter att han tog sitt liv men inte de 2 dagarna innan domen föll (enligt cachekontot). Får en stark känsla av lättnad över bilden och att hon inte sörjer SD (inte konstigt iofs). Typ "Nu är jag äntligen fri" eller "det kunde ha varit jag som mördades".

Så vem svarar nu på barnens frågor och funderingar? HD som är van att sopa problem under mattan kanske överlåter det svåra till någon annan random person. Vad säger soc? De måste ju ha blivit involverade.

Vad tror du/ni? Någon som vet?
Citera
2021-06-15, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grubbelman
Åkte förbi Davissons hus i Hjärsta ikväll. På Parkering 3 bilar varav en, Stefaaans gamla Ford
Så fullt hus ikväll, kanske dricks det gravöl och förbereds städning

Kan det ha varit soc?
Citera
2021-06-15, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grubbelman
Åkte förbi Davissons hus i Hjärsta ikväll. På Parkering 3 bilar varav en, Stefaaans gamla Ford
Så fullt hus ikväll, kanske dricks det gravöl och förbereds städning

Inflyttningsfest? Kanske .... SD har ju installerat HDs nya pool med mysbelysning enligt önskemål.
Citera
2021-06-15, 23:38
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Jag är benägen att hålla med.
Hon ser gladare ut och glädjen når ögonen.
Så konstigt.

Lika lycklig som hon lär ha sett se ut när LW hittats död.
Hennes chef reagerade ju på just detta.
Två flugor i en smäll…smart, och nu fri, kvinna…
Citera
2021-06-15, 23:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Kanske undantagsvis. Kan förstå om många, främst vuxna, vill försvara detta med att barn kan flytta eller klaga hos den ena frånskilda om barnen känner sig överkörda av den andra. Tyvärr inte någon lyx, snarare frustration från alla håll i den forna familjen.

Bäst är väl om en familj kan lösa sina problem internt, men går det inte så går det inte. Det är den bistra sanningen för främst barnen i en skilsmässofamilj.

Endast om skilsmässan är en följd av fysiskt och psykiskt lidande för barnen och den ena föräldern så är väl en skilsmässa bra. Men många skiljer sig av andra skäl som kan verka futtiga i andras ögon (inte minst i barnens), problem som kanske skulle kunna lösas genom öppenhet eller med hjälp utifrån?

Däremot ser jag paret Ds äktenskap som helt sjukt. Symbiotiskt. A highway to hell.
Jag menar inte att det är lyx med skilsmässor, utan att för tonåringar kan det vara skönt att kunna gå till den andra föräldern vid konflikter. Typ du är dum i hela huvudet, jag drar till... om man ska se någonting positivt med det tragiska med skilsmässor
Citera
2021-06-15, 23:59
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Fattar inte varför denna individ inte är med sina barn varje minut nu. Hurdan SD än var när han levde så var han ändå deras pappa. HD var inte med på någon av rättegångarna.

Däremot gecachade hon som om inget hade hänt, även dagarna efter att han tog sitt liv men inte de 2 dagarna innan domen föll (enligt cachekontot). Får en stark känsla av lättnad över bilden och att hon inte sörjer SD (inte konstigt iofs). Typ "Nu är jag äntligen fri" eller "det kunde ha varit jag som mördades".

Så vem svarar nu på barnens frågor och funderingar? HD som är van att sopa problem under mattan kanske överlåter det svåra till någon annan random person. Vad säger soc? De måste ju ha blivit involverade.

Det måste komma in en anmälan att barnen far illa för att soc ska bli involverade, Däremot så vill jag tro att sjukvården har erbjudit samtal med en kurator till barnen och HD. Att HD ler med hela ansiktet kan nog tyda på att hon är kraftigt medicinerad med ångestdämpande medicin därav mest troligt att barnen är med mormor och morfar eller med HDs syster med familj.
Citera
2021-06-16, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Jag menar inte att det är lyx med skilsmässor, utan att för tonåringar kan det vara skönt att kunna gå till den andra föräldern vid konflikter. Typ du är dum i hela huvudet, jag drar till... om man ska se någonting positivt med det tragiska med skilsmässor

Det var väl också vad 2 av Lenas barn gjorde, men det yngsta (A) ville bo kvar hos Lena? Deras skilsmässa (UW & LW) verkar ha varit normal utan en massa tjafs. De förblev rätt goda vänner, trots skilsmässan.

Men det man kan se på ytan visar ofta något helt annat om man rotar runt i det... person vs persona

Inte minst hos familjen D.
Senast redigerad av zilvereko 2021-06-16 kl. 00:23.
Citera
2021-06-16, 00:25
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Lika lycklig som hon lär ha sett se ut när LW hittats död.
Hennes chef reagerade ju på just detta.
Två flugor i en smäll…smart, och nu fri, kvinna…
Misstänkt det samma iom att hon roat sig frekvent med SD i burkriket men troligen inte släppt till - och ser ut som en sol nu.
Påminner om beteendet som hennes chef noterade efter mordet.
Redan 1:a juli är de på semester till Värmland, sen tilltar energin i rask takt och i augusti är hon piggare än på hela våren.
Ett för chefens obegripligt beteende med tanke på då rådande omständigheter.
Citera
2021-06-16, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Vad är Hanna misstänkt för?

Hur menar du?
Citera
2021-06-16, 00:43
Medlem
Citat:
Kan det ha varit soc?

En bouppteckning. Där ingår bilen. Gissar han stod som ägare.
Citera
2021-06-16, 01:32
Medlem
Citat:

Nej, varför skulle socialen vara involverade? Barnen är rätt stora nu och har en hel del att säga till om själva och dessutom är deras vårdnadshavare/förälder sedan länge friad från misstankar. Om de har det bra med sin mamma är det ju det bästa. Jag tycker man ska låta dem vara ifred nu.
Senast redigerad av Sculker 2021-06-16 kl. 01:40.
Citera
2021-06-16, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Hur mycket ni än hatar HD så dömdes SD som ensam gärningsman. Det finns inga bevis på någon inblandning från HD. Det spelar ingen roll hur mycket skit ni skriver om henne här. Ingen bryr sig.
Jo men du bryr dig lite va? Och säkert HD också. Och barnen osv.

Självklart är det fruktansvärt för både HD och familj med allt som skrivs här! Och jag kan hålla med om att det är jävligt hårt att bli diskuterad på detta vis helt öppet samtidigt som i det dolda.

Däremot så tycker jag att det är värre att LW blivit mördad, det går inte att komma ifrån. Samt att det är viktigt att hela sanningen kring mordet kommer fram och det tror jag inte att den har gjort ännu.

Hoppas någonstans att HD ändå skall kunna förstå den biten och allra helst att hon skall träda fram och äntligen berätta sanningen.

Nu har jag inte läst vad som har skrivits senaste dagarna så jag vet inte exakt vad det är du refererar till. Men jag kan hålla med om att det vore klokt om alla tänkte till en extra gång innan de gjorde sina inlägg på detta forum. Fråga sig om det är relevant och sakligt det som skrivs. Fråga sig om det faktiskt leder/kan leda någonting framåt eller ej.

Tror att många (inklusive mig) kan bli lite blinda för att det är riktiga människor bakom alla initialer som florerar efter alla dessa år av öppet diskuterande.

Sen att endast SD är dömd i detta läge säger egentligen inte så mycket om någon annans eventuella inblandning (vi vet ju tex att både JG och HD har såväl ljugit som skyddat SD och försvårat utredningen på olika vis. Förstört potentiellt bevismaterial osv).

För egen del handlar det inte om hat till HD utan i första hand att jag vill att hela sanningen skall komma fram samt om att HD har betett sig/beter sig väldigt märkligt samt att hon har/hade motiv till gärningen.

Jag har sagt det förr och säger det igen. Att gå in med ”näbbar och klor” för att försvara HD här inne gynnar henne inte det minsta, det blir enbart kontraproduktivt då det spär på de märkliga diskussionerna ytterligare.

Sen att det är jobbigt för HD oavsett inblandning i mordet eller ej, jag förstår det. Men forumet finns och tråden kommer inte stängas ner. Det är så det ser ut. Det bästa av två dåliga alternativ är nog helt enkelt att bara sluta kommentera (om man vill uppnå det resultat som jag anar att du vill nå. Nämligen att skona HD så gott du kan).

Sen vore det såklart allra bäst att hjälpa HD berätta hela sanningen. För när den kommer ut, vad än den må vara, så finns där inte mycket mer kvar att säga eller spekulera kring. Iallafall är det så jag ser på saken.
Senast redigerad av Zymbal 2021-06-16 kl. 01:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in