2021-06-15, 15:34
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Tack för en bra förklaring.
Enligt UW så hade LW perioder där hon gick all in för ett intresse och körde i 200% för att sen tappa intresset (scrapbooking tex).

Vissa i tråden är övertygade om att HD har bipolär sjukdom. Mest baserat på en medicin hon äter, som hon menar är för depression eller sömnproblem.

Bra att du kom in i tråden med input.
Förutom att jag inte anser att beskrivningen av LW stämmer, så är "övertygade" om HD en sanning med modifikation, eftersom ingen har full insyn i hennes journaler.
Däremot är det redogjort för hur tankar går kring HDs medicinering och vad hon säger kring livslång behandling för depression och att hon nämner enbart antipsykotika.
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Återigen, jag tycker det är jättebra att du kommit in i tråden med din kunskap och egna erfarenheter.

Inte minst för att vissa i tråden länge kastat ev. bipolär sjukdom på HD som om det skulle göra henne till en sämre människa.
Jag skriver det med anledning av den ”demonisering” av bipolär sjukdom som förekommit bitvis i tråden.
Att HD anses som en dålig människa beror på den helhetsbild hon leverererar.
Hennes falska beteende, lögner och ett hat som är är bortom all normalitet när hon som sjuksköterska hoppas att LW är död och utan skrupler tar hennes loggar kort efter hon mördats. Bland annat.
Vilket inte per automatik är kopplat till bipolär sjukdom överhuvudtaget.

Däremot har hon diskuterats utifrån dagar med suspekt hypomani och att självcentrering och överskattning av sin person kan förväxlas med NPD.
Bipolär sjd ger även en instabilitet emotionellt, och det växlar på både energinivå och välmående.
Ena stunden mer kreativ och initiativtagare för att i nästa stund dyka ner i ältande, ångest, oro och i värsta fall tecken på begynnande depression.

Så beträffande stigmatisering av psykiskt sjuka med BD är du helt ute och cyklar, garanterat fullt medvetna överdrifter.
Senast redigerad av develi 2021-06-15 kl. 16:06.
Citera
2021-06-15, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Men låt TS få göra inlägg om detta ifall h*n vill. Eftersom det här är en tråd i Abok bör väl inte frågeställningar och synpunkter om mordfallet och dess nyckelpersoner förbjudas, vare sig de har diskuterats i någon form de senaste 3 åren eller ej. Alla skribenter har inte varit med från början, och har väl därför samma rätt att skriva om sina funderingar.

Tack. Precis så är det. Tråden är liksom enorm dessutom.
Citera
2021-06-15, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Förutom att jag inte anser att beskrivningen av LW stämmer, så är "övertygade" om HD en sanning med modifikation, eftersom ingen har full insyn i hennes journaler.

Vad glad jag blir att se att du äntligen tagit till dig detta som Notknapparen och Avel så länge försökt lyfta fram i svar på dina kommentarer i ämnet. 🙏
Citera
2021-06-15, 17:22
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Se där. Inatt tänkte jag att jag missat nåt i detta enorma FUP, men fick inte en känsla av att det stämde utifrån Norgechatten och hur hon blir glad då hon fixar med sin mamma som kan passa barnen.

Barnet. Det var endast A som fortfarande ville bo hos henne.
Citera
2021-06-15, 17:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Barnet. Det var endast A som fortfarande ville bo hos henne.
Är det ovanligt att tonåringar inte drar jämt med ena eller andra föräldern? Vilken lyx att kunna välja mellan två boenden, som skilsmässobarn ofta kan.
Senast redigerad av Mumsbulle 2021-06-15 kl. 17:49.
Citera
2021-06-15, 17:47
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nu vet jag inte riktigt vad som händer här, om jag missuppfattar något.

Alltså; jag svarade endast på Remarks inlägg om att Lena sköt upp resan och att det också pratades i tråden om att det kunde ha funnits en irritation om att Lena skulle med.

Detta att Lena sköt upp resan har som jag ser det varit en trådsanning som jag ville visa att så var det inte.

Och jag tror inte att det stämmer heller att det var någon som inte ville ha med Lena, såvitt jag minns. Det kan också möjligen vara en trådsanning.

Det var inte menat åt dej. Det var allmänt, vi har ju f.n tex rökexperten här som gärna för in lite trådsanningar här och var…i hopp om att så tvivel eller komma undan med det pga av storleken på FUP.
Citera
2021-06-15, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
utan därför att det pågår ett ständig smutskastningskampanjande, ofta genom plantering av osanna påståenden (i hopp om att ingen ska orka faktagranska och leta i den 14.000-sidiga FUP) som i just detta fall - OCH ständiga försök till förflyttning av fokus bort från SD- men framförallt bort från HANNA - till Lena.

Det är ju dock inte desinformationsförfarande på särskilt hög nivå.

Exakt, nivån i försöken att skifta fokus från HD borde inte lura någon. En del nya i tråden (genom alla år) faller dock i gropen innan smoggen skingrats.
Och föralldel så är det en och annan, normalt sett, vettig och bidragande skribent, som faller till föga i ett tangentbordskrig med LW-hataren/na. Obegripligt efter så lång tid och med tanke på att LW-hataren/na inte vinner någon mark.

Just så som du och väldigt många andra beskriver att när fokus läggs mer på HD, så ökar smutskastningen mot LW. Ett infantilt försök att manipulera andra skribenter till att ödsla kraft och energi på annat än just HD.

Och de som tycker att mordet är uppklarat i sin helhet får tycka och uttrycka det. För egen del tror jag precis som de flesta andra att det finns fasetter kvar att slipa på innan detta kan läggas till ro. Och det borde inte vara förvånande för någon som läst i tråden och i FUP att HD står för mycket av frågetecknen som alltjämt finns kvar... Det har vridits, vänts, stötts och blötts angående HD:s lögner, vägran att svara i mordutredningen och de många, minst sagt, underligheter hon företar sig. Många är försöken att hitta förståeliga svar till hennes beteende, gång efter annan, men slutsatsen är att det finns inga rationella svar på HD:s underligheter.
Därmed kvarstår de starka misstankarna om att hon vet mer om mordet än hon vill berätta. Och tyvärr begränsades åklagarens hantering i ärendet av egen förskyllan men även av polisens egna bekymmer i inledande delen av processen.
Oavsett så är HD svaren skyldig.

En fundering som uppstår med tanke på allt tid som gått efter mordet: hur sjuk är inte HD som under all denna tid valt att inte berätta vad hon vet..? De uppenbara lögnerna och plantering av blodsex hos vänner/bekanta är riktigt skruvat, för att ta några (få) exempel i floran av konstigheter kring henne som kvarstår. Och som sagt, hur illa skadad är människan i sitt inre egentligen??
Citera
2021-06-15, 18:00
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Däremot är det redogjort för hur tankar går kring HDs medicinering och vad hon säger kring livslång behandling för depression och att hon nämner enbart antipsykotika.

Hennes falska beteende, lögner och ett hat som är är bortom all normalitet när hon som sjuksköterska hoppas att LW är död och utan skrupler tar hennes loggar kort efter hon mördats. Bland annat.
Vilket inte per automatik är kopplat till bipolär sjukdom överhuvudtaget.

Däremot har hon diskuterats utifrån dagar med suspekt hypomani och att självcentrering och överskattning av sin person kan förväxlas med NPD.
Bipolär sjd ger även en instabilitet emotionellt, och det växlar på både energinivå och välmående.
Ena stunden mer kreativ och initiativtagare för att i nästa stund dyka ner i ältande, ångest, oro och i värsta fall tecken på begynnande depression.

Så beträffande stigmatisering av psykiskt sjuka med BD är du helt ute och cyklar, garanterat fullt medvetna överdrifter.

Citat:

"Att HD anses..." ! Gör hon? Det är väl bara LWs fanclub som tycker det och förtalar HD i tråden?
Citera
2021-06-15, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Hon är medskyldig. En hal orm.
Vart är barnen? Hon fortsätter leta burkar med geovänner, barnen, vars pappa tagit sitt liv, samt dömts för att ha mördat grannen, vart är dem? Vid stugan i Folke*orp och tittar på resterna av pappans slaktplats?
Hur kall kan en människa bli?

Isdrottningen har väl myntats i tråden?
Om hon springer bort i skogen och polishelikopter skulle söka henne med värmekamera skulle hon antagligen inte ge utslag på den.

Just det där med omsorg för barnen verkar inte vara prioritet vare sig före eller efter mordet. De, numera hon, cachar vidare i livet.
Hon har väl inte fattat att det under de tre senaste åren har hänt massor med livsomvälvande saker i hennes liv som borde adresseras på annat sätt?!
Senast redigerad av urshult 2021-06-15 kl. 18:02. Anledning: Stavning
Citera
2021-06-15, 18:06
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dronesoul
Tack för medhåll. Vill bara påpeka att jag har diskuterat BÅDE LWs och HDs mentala tillstånd, det blev en del förvirring i tråden innan, jag själv likaså, så fattar att det förvirrat andra efteråt. Men bara för att förtydliga

Vad är Hanna misstänkt för?
Citera
2021-06-15, 18:24
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
"Att HD anses..." ! Gör hon? Det är väl bara LWs fanclub som tycker det och förtalar HD i tråden?

Försök inte.

Nä du - vi är många som inte är med i någon ”fanclub” som har ögon att se och läsa med.
Som anser att Hanna Davidsson borde utredas ytterligare. Att det finns fog att misstänka ett eller flera av alternative medhjälp/stämpling/skyddande/undanröjande av bevis (golvbrunnsexpertisen)

CITERAR MIG SJÄLV (igen)
Hannas ovilja att svara/vilja minnas/kommentera/spekulera är mycket stor, för att inte säga enorm:

Vet inte. Jag vet inte.

Jag vet inte varför jag raderar.

Jag vet inte,jag har inget minne av att jag har raderat.

Jag tänker inte spekulera i det i efterhand,eem och säga om,att det var okej eller inte okej

jag vet inte vad min känsla var då,den var säkert olika dag för dag. Eem så nej,jag tänker inte spekulera och svara på det.

Jag tror att jag har svarat på den frågan.

Det tänker inte jag kommentera.

Det är bara en spekulation,jag kan inte svara

Jag vet inte om jag ska svara på den, eem... nej,jag väljer att inte svara.

Två meningar tagna, jag tänker inte kommentera dom överhuvudtaget

Jag vet inte.

Så jag väljer att inte svara.

Jag vet inte, jag tror inte jag gör, jag tror inte jag gjorde så mycket

Inte vad jag kan komma ihåg

Nää jag kommer inte ihåg

Jag har ingen åsikt om det

För det kan inte jag svara på

Det tycker inte jag har med det här att göra så jag väljer att inte svara på det

Ja, men jag väljer att inte svara på det.

Ja,men inget jag vill delge. Så jag svarar inte på det

Ja, jag vet inte riktigt vad jag ska tänka.

Jag har inget svar på det

Jag har inget svar

Nej nu sitter jag och spekulerar, nej, jag svarar inte mer på det.

Nääe jag väljer att inte svara på det, det vet ni,

Det har jag berättat tidigare, så det, väljer jag att inte svara på en gång till

Nej det står helt stilla i huvudet.

Nej jag vet inte, jag kan inte säga det.

Men jag gör inte det, jag gör inte det.

Vet inte, jag kommer inte ihåg.

Men jag kommer inte ihåg,

Äh, äh jag vill säga saker jag kan säga med helt hundra procent säkerhet så, nej jag vet inte.

Nu vill inte jag svara mer på dem här frågorna jag har svarat det jag kan vad gäller den frågan.

Det är ju en hypotetisk fråga äh, nej jag svarar inte på det.

Alltså, nej det blir bara spekulationer jag vill inte svara.

Jag vill inte svara på den frågan.

Ingen jag kan säga säkert vet jag inte.Nej jag kan inte säga säkert, kan jag inte svara på det.

Jag tänker inte svara på det.

Jag anser ingenting om det, jag vill inte svara på det

Inte som jag vet om.

nej det vill jag inte svara på..inte spekulera

Jag vet inte vad jag ska tänka om det.

Nej jag vill inte säga nånting om.

Vill jag inte svara på.

Jag vill inte svara på hur jag mår och hur jag känner..

Vill jag inte svara på.

Ja jag har reflektioner men inget jag vill dela med mig av.

Nej det är inget jag vill prata om.

Jag har ingenting att säga om det.

Jag har ingenting att säga om det för jag har inget minne från det samtalet. Så jag har ingenting att tillägga.

Aah jag kan inte kommentera det.

Jag kan inte säga nånting om det.

Nej jag, jag kommer inte och prata mer om städningen.

Det har jag redan svarat på. Jag kommer inte svara.

Nej det vill jag inte kommentera.

Det har jag sagt.

Jag vill inte.

Ja det vill jag inte säga någonting om.

Ingen kommentar till det.

Nej jag vill inte det.

Nej jag kommenterar inte.

Jag tänker inte kommentera det.

Nej jag kommenterar inte det.

Jag kommer inte kommentera det som är skrivet på flashback.

Mm.. men jag tänker inte kommentera det.

Nej jag har kommenterat det redan. Jag har sagt vad jag vet.

Det har vi pratat om tidigare och jag..eh..tänker inte prata mer om det.

Tänker inte säga nåt mer

Jag tänker inte kommentera det här heller ” ”

OCH…..INTE ATT FÖRGLÖMMA….

HD 2016: "Nej, hon får leva"
HD: 2018: "Hoppas att hon är död"
+
”FL: Hon är mördad.
SD: Mm, jag har förstått det.
FL:Mm.
Tyst en stund
SD: Mot min vilja.
FL: Mot din vilja?
SD: Mm.”
+
SD: “Det ska bli så bra nu…”
Citera
2021-06-15, 18:33
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Försök inte.

Nä du - vi är många som inte är med i någon ”fanclub” som har ögon att se och läsa med.
Som anser att Hanna Davidsson borde utredas ytterligare. Att det finns fog att misstänka ett eller flera av alternative medhjälp/stämpling/skyddande/undanröjande av bevis (golvbrunnsexpertisen)

CITERAR MIG SJÄLV (igen)
Hannas ovilja att svara/vilja minnas/kommentera/spekulera är mycket stor, för att inte säga enorm:

Vet inte. Jag vet inte.

Jag vet inte varför jag raderar.

Jag vet inte,jag har inget minne av att jag har raderat.

Jag tänker inte spekulera i det i efterhand,eem och säga om,att det var okej eller inte okej

jag vet inte vad min känsla var då,den var säkert olika dag för dag. Eem så nej,jag tänker inte spekulera och svara på det.

Jag tror att jag har svarat på den frågan.

Det tänker inte jag kommentera.

Det är bara en spekulation,jag kan inte svara

Jag vet inte om jag ska svara på den, eem... nej,jag väljer att inte svara.

Två meningar tagna, jag tänker inte kommentera dom överhuvudtaget

Jag vet inte.

Så jag väljer att inte svara.

Jag vet inte, jag tror inte jag gör, jag tror inte jag gjorde så mycket

Inte vad jag kan komma ihåg

Nää jag kommer inte ihåg

Jag har ingen åsikt om det

För det kan inte jag svara på

Det tycker inte jag har med det här att göra så jag väljer att inte svara på det

Ja, men jag väljer att inte svara på det.

Ja,men inget jag vill delge. Så jag svarar inte på det

Ja, jag vet inte riktigt vad jag ska tänka.

Jag har inget svar på det

Jag har inget svar

Nej nu sitter jag och spekulerar, nej, jag svarar inte mer på det.

Nääe jag väljer att inte svara på det, det vet ni,

Det har jag berättat tidigare, så det, väljer jag att inte svara på en gång till

Nej det står helt stilla i huvudet.

Nej jag vet inte, jag kan inte säga det.

Men jag gör inte det, jag gör inte det.

Vet inte, jag kommer inte ihåg.

Men jag kommer inte ihåg,

Äh, äh jag vill säga saker jag kan säga med helt hundra procent säkerhet så, nej jag vet inte.

Nu vill inte jag svara mer på dem här frågorna jag har svarat det jag kan vad gäller den frågan.

Det är ju en hypotetisk fråga äh, nej jag svarar inte på det.

Alltså, nej det blir bara spekulationer jag vill inte svara.

Jag vill inte svara på den frågan.

Ingen jag kan säga säkert vet jag inte.Nej jag kan inte säga säkert, kan jag inte svara på det.

Jag tänker inte svara på det.

Jag anser ingenting om det, jag vill inte svara på det

Inte som jag vet om.

nej det vill jag inte svara på..inte spekulera

Jag vet inte vad jag ska tänka om det.

Nej jag vill inte säga nånting om.

Vill jag inte svara på.

Jag vill inte svara på hur jag mår och hur jag känner..

Vill jag inte svara på.

Ja jag har reflektioner men inget jag vill dela med mig av.

Nej det är inget jag vill prata om.

Jag har ingenting att säga om det.

Jag har ingenting att säga om det för jag har inget minne från det samtalet. Så jag har ingenting att tillägga.

Aah jag kan inte kommentera det.

Jag kan inte säga nånting om det.

Nej jag, jag kommer inte och prata mer om städningen.

Det har jag redan svarat på. Jag kommer inte svara.

Nej det vill jag inte kommentera.

Det har jag sagt.

Jag vill inte.

Ja det vill jag inte säga någonting om.

Ingen kommentar till det.

Nej jag vill inte det.

Nej jag kommenterar inte.

Nej jag kommenterar inte det.

Jag kommer inte kommentera det som är skrivet på flashback.

Mm.. men jag tänker inte kommentera det.

Nej jag har kommenterat det redan. Jag har sagt vad jag vet.

Det har vi pratat om tidigare och jag..eh..tänker inte prata mer om det.

Tänker inte säga nåt mer

Jag tänker inte kommentera det här heller ” ”

OCH…..INTE ATT FÖRGLÖMMA….

HD 2016: "Nej, hon får leva"
HD: 2018: "Hoppas att hon är död"
+
”FL: Hon är mördad.
SD: Mm, jag har förstått det.
FL:Mm.
Tyst en stund
SD: Mot min vilja.
FL: Mot din vilja?
SD: Mm.”
+
SD: “Det ska bli så bra nu…”

Citat:
vi är många

10 personer i en Flashbacktråd är inte "många". De flesta bryr sig inte. Ett triangeldrama där älskarinnan blev mördad, mannen begick självmord och frun lever vidare. De flesta ser det nog som Karma och önskar frun lycka till och lycka och välgång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in