Citat:
Förutom att jag inte anser att beskrivningen av LW stämmer, så är "övertygade" om HD en sanning med modifikation, eftersom ingen har full insyn i hennes journaler. Tack för en bra förklaring.
Enligt UW så hade LW perioder där hon gick all in för ett intresse och körde i 200% för att sen tappa intresset (scrapbooking tex).
Vissa i tråden är övertygade om att HD har bipolär sjukdom. Mest baserat på en medicin hon äter, som hon menar är för depression eller sömnproblem.
Bra att du kom in i tråden med input.
Enligt UW så hade LW perioder där hon gick all in för ett intresse och körde i 200% för att sen tappa intresset (scrapbooking tex).
Vissa i tråden är övertygade om att HD har bipolär sjukdom. Mest baserat på en medicin hon äter, som hon menar är för depression eller sömnproblem.
Bra att du kom in i tråden med input.
Däremot är det redogjort för hur tankar går kring HDs medicinering och vad hon säger kring livslång behandling för depression och att hon nämner enbart antipsykotika.
Citat:
Återigen, jag tycker det är jättebra att du kommit in i tråden med din kunskap och egna erfarenheter.
Inte minst för att vissa i tråden länge kastat ev. bipolär sjukdom på HD som om det skulle göra henne till en sämre människa.
Jag skriver det med anledning av den ”demonisering” av bipolär sjukdom som förekommit bitvis i tråden.
Att HD anses som en dålig människa beror på den helhetsbild hon leverererar.
Jag instämmer i din analys av vad SD kan ha haft för personlighetsstörning.
Efter den 14 minuter långa hemmavideon från 2004 där SD beter sig socialt klumpigt som användaren Bergslag (tror jag hen heter) la upp (på nytt) igår kommenterade någon i tråden att det var svårt att första vad HD och LW attraherades av hos SD,
men att han kanske väckt moderskänslor hos de båda kvinnorna, typ att de ville ta hand om honom och hjälpa som om han var en vilsen pojke.
Om de båda kvinnorna själva hade psykiska (då odiagnostiserade) bekymmer så kan de ju tänkas att de kände empati och ömhet för SD av den anledningen, även om deras psykiska bekymmer var av en annan sort än SDs.
HDs besvär med långvarig depression debuterade efter andra barnet, men det finns vittnesmål om att hon haft vissa psykiska besvär även innan, bla under nån resa med mamman och systern, och haft svårt i relationen med sin mamma under uppväxten.
Efter den 14 minuter långa hemmavideon från 2004 där SD beter sig socialt klumpigt som användaren Bergslag (tror jag hen heter) la upp (på nytt) igår kommenterade någon i tråden att det var svårt att första vad HD och LW attraherades av hos SD,
men att han kanske väckt moderskänslor hos de båda kvinnorna, typ att de ville ta hand om honom och hjälpa som om han var en vilsen pojke.
Om de båda kvinnorna själva hade psykiska (då odiagnostiserade) bekymmer så kan de ju tänkas att de kände empati och ömhet för SD av den anledningen, även om deras psykiska bekymmer var av en annan sort än SDs.
HDs besvär med långvarig depression debuterade efter andra barnet, men det finns vittnesmål om att hon haft vissa psykiska besvär även innan, bla under nån resa med mamman och systern, och haft svårt i relationen med sin mamma under uppväxten.
Inte minst för att vissa i tråden länge kastat ev. bipolär sjukdom på HD som om det skulle göra henne till en sämre människa.
Personen kommer säkert protestera om hen läser, men det är bara scrolla i tråden för den som är intresserad och har tid för att de de evighetsdiskussionerna.
Jag har själv en gammal kompis som diagnostiserades med bipolär sjukdom för ca. 10 år sedan. Han jobbar som ssk (med ungdomar med psykisk ohälsa) och har fru och barn.
Jag har själv en gammal kompis som diagnostiserades med bipolär sjukdom för ca. 10 år sedan. Han jobbar som ssk (med ungdomar med psykisk ohälsa) och har fru och barn.
Jag har av samma anledning tidigare tipsat i tråden om att ”mediakillen” Henrik Wahlström som gjort bla Historieätarna skriver mycket om din bipolära sjukdom på sitt stora instagramkonto. Han har flera sparade stories om detta och driver nån kampanj för att minska stigmat och öka kunskapen om bipolär sjukdom.
Hennes falska beteende, lögner och ett hat som är är bortom all normalitet när hon som sjuksköterska hoppas att LW är död och utan skrupler tar hennes loggar kort efter hon mördats. Bland annat.
Vilket inte per automatik är kopplat till bipolär sjukdom överhuvudtaget.
Däremot har hon diskuterats utifrån dagar med suspekt hypomani och att självcentrering och överskattning av sin person kan förväxlas med NPD.
Bipolär sjd ger även en instabilitet emotionellt, och det växlar på både energinivå och välmående.
Ena stunden mer kreativ och initiativtagare för att i nästa stund dyka ner i ältande, ångest, oro och i värsta fall tecken på begynnande depression.
Så beträffande stigmatisering av psykiskt sjuka med BD är du helt ute och cyklar, garanterat fullt medvetna överdrifter.
Senast redigerad av develi 2021-06-15 kl. 16:06.
Senast redigerad av develi 2021-06-15 kl. 16:06.