2021-06-15, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Jeg har lært noe helt annet. En psykopat er en som ikke vet at han er psykisk syk, mens en nevrotiker er en som vet at han er psykisk syk.

Hvilken nevrologisk sykdom tenker du på som du kan vite at du kan være psykisk syk av?
Citera
2021-06-15, 23:08
Medlem
Citat:
Jeg forstår veldig godt hvorfor TH ikke satte sin underskrift på det de skrev i sine avhørsrapporter. De er fulle av feil, akkurat som NRKs tekster. Igjen, legg merke til at NRK ikke har noe som helst problem med å tekste spørsmålene de selv stiller helt korrekt. Det er kun svarene de får, som de ikke tekster riktig. Det samme fenomenet finnes garantert i politiets avhørsrapporter. Spørsmålene politiet stiller er korrekt gjengitt, men svarene TH gir er ikke det. Prøv selv å skrive ned det han sier, uten å spole opptaket tilbake en rekke ganger.

Er du autist?
Citera
2021-06-15, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Hun vet jo at politiet ikke kan komme med noe tilsvar så lenge saken er under etterforskning. Politiet kan jo ikke legge ut lydopptak av avhørene av døtrene, det skjønner jo du også.
Så da får vi kun høre hennes versjon, og ikke politiets.

Det virker som du tror det er mulig hun har funnet opp en haug med påstander, som enkelt kan motbevises, for en kortsiktig nyhetssak. Skjønner du ikke hvor usannsynlig det høres ut? Brevet var som Formann skriver ment til riksadvokaten, og det er kanskje ikke den som er enklest å lure i slike saker.

Og det merkelige her er jo at du bruker brevet aktivt i dine innlegg, bare at du skriver det motsatte av det dattera formidler.
Citera
2021-06-15, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Brevet var skrevet til Riksadvokaten men ble aldri sendt så hvordan det havnet i media er vel foreløpig ukjent?

Ja, det er ukjent for meg. Men TV2 skrev at Hagen-barna var komfortable med at brevet ble trykket.
Citera
2021-06-15, 23:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Hvilken nevrologisk sykdom tenker du på som du kan vite at du kan være psykisk syk av?
Nevrologiske sykdommer er ikke psykisk sykdom.
Man blir undersøkt av en nevrolog

Nevropati betyr skade på nervesystemet (pati=sykdom/skade).
Det er ikke en sykdom alene, men en konsekvens/skade på nervesystemet pga annen sykdom/skade (f.eks. autoimmun sykdom)

https://sml.snl.no/nevropati
Citera
2021-06-15, 23:47
Medlem
For en gjerrigknark må tallet null være det grusomste ordet som finnes. Det er det han alltid er redd for, å gå i null, ha null på konto. All redsel og vanære forbindes med tallet null.

Jeg synes kallenavnet er interessant fordi det sier mer om opphavsgiveren. Man projiserer jo alt man er redd for over på den andre, det er mobbernes innerste vesen. Derfor er kallenavnet interessant. Ikke hore, ludder eller andre seksualiserte kjønnstypiske skjellsord. Nei, det værste man kan finne på, er rett og slett null.

For en som er vokst opp i trange kår, må tallet null være en trussel. Det er alt man ikke ønsker å være.

Da må det elimineres, slik at pengene kan multipliseres.
Citera
2021-06-15, 23:55
Medlem
Citat:
Jeg har lært noe helt annet. En psykopat er en som ikke vet at han er psykisk syk, mens en nevrotiker er en som vet at han er psykisk syk.
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Skal vi se,

Psykopat er en person som lider av en psykose

Nevrotiker er en person som lider av en nevrose

https://no.m.wiktionary.org/wiki/nevrotiker

Det har altså ingen ting med nevrologisk sykdom å gjøre, det er noe helt annet, selv om ordet ligner på ordet nevrotisk. På norsk er det vanlig å si at han eller hun har problemer med nervene.
Senast redigerad av OleStoltenberg 2021-06-15 kl. 23:58.
Citera
2021-06-15, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Nevrologiske sykdommer er ikke psykisk sykdom.
Man blir undersøkt av en nevrolog

Nevropati betyr skade på nervesystemet (pati=sykdom/skade).
Det er ikke en sykdom alene, men en konsekvens/skade på nervesystemet pga annen sykdom/skade (f.eks. autoimmun sykdom)

https://sml.snl.no/nevropati

Jeg har kunnskap om både psykiske og nevrologiske sykdommer. Men jeg ville se hva OleStoltenberg skrev som svar fordi han skrev som han gjorde. Det gjorde ikke noe at du svarte, men jeg vil fortsatt se OleStoltenbergs svar.
Citera
2021-06-16, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Er du autist?
Hæ?
Citera
2021-06-16, 00:01
Medlem
Citat:
Skal vi se,

Psykopat er en person som lider av en psykose

Nevrotiker er en person som lider av en nevrose

https://no.m.wiktionary.org/wiki/nevrotiker

Det har altså ingen ting med nevrologisk sykdom å gjøre, det er noe helt annet, selv om ordet ligner på ordet nevrotisk. På norsk er det vanlig å si at han eller hun har problemer med nervene.

Men det er mange forskjellige typer nevrologiske sykdommer. Kan du ikke nevne hvilken du tenker på f.eks.
Citera
2021-06-16, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Leiemordere ville naturlig nok utført oppdraget de var blitt tildelt. Jeg vil anta at det smarteste
alternativet var å ta offeret ut i live med minst mulig vold, fortrinnsvis neddopet/bevisstløs, for
å unngå spor av selve drapet. Deretter utføre drapet på egnet sted.

Ja ikke vet jeg. Det er jo vanskelig å forestille seg hvordan leiemordere tenker.

Men jeg tror at å ta henne utomhus, gjerne i mørket, på tidligmorgenen, drepe henne og hunden og skjule de i busk og kratt, ville vært en enklere løsning. Og stikke som bare eff. Ikke ta risikoen ved å kjøre rundt med et lik.

Jeg er ikke så sikker på at oppdragsgiver kan bestemme alle detaljer ved leiemord. Det høres ikke sannsynlig ut.

Edit

Det oppdragsgiver kan bestemme er tidspunktet leiemordet skal skje. Om oppdragsgiver er ektemannen, og han befinner seg på andre siden av kloden noen dager, ville det vært mest naturlig om drapet skjedde mens oppdragsgiver var i utlandet.

Men neida, her venter oppdragsgiveren til han har kommet hjem først, og da skal leiedrapet skje. Liksom. Det kan da ikke være noen som tror på en slik fantasihistorie.

Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Hur var det nu med det där toalett-intermezzot på övervåningen...? Kan det ha tillhört ett ”tidigare försök”..? (Fast andan i artikeln är kanske egentligen en annan..)

Nei, det er et mysterium hva som egentlig skjedde på badet til AE i 2. etasjen. Siden det ble funnet glasskår på gulvet, må det ha skjedd ganske nylig. Badeværelset er et sted der man går barføtt.

Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Da ville hun i tilfelle blitt gjennomskuet som løgner av politiet, så snart brevet havnet i avisene. Hvorfor skulle hun da publisere det på eget initiativ?

Fordi hun har hatt særdeles dårlige rådgivere som har utnyttet henne grovt?

Brevet er tydelig skrevet mens hun var i ubalanse. Jeg ville ha rådet henne til å skrive om brevet, da hun publiserte det vel ett halvt år etter at det var skrevet. I løpet av den tiden vil de aller fleste få litt avstand til hendelsene. Og kunne skrive en mer gjennomtenkt klage.

Det ser ut som om brevet er et forsinket og upassende angrep på politiet. Dårlig timing. Med hensikt å støtte TH.

Citat:
Hun vet jo at politiet ikke kan komme med noe tilsvar så lenge saken er under etterforskning. Politiet kan jo ikke legge ut lydopptak av avhørene av døtrene, det skjønner jo du også.
Så da får vi kun høre hennes versjon, og ikke politiets.

Og hennes versjon er ett halvt år gammel da den ble publisert. Og innholdet viser at hun var i ubalanse da brevet ble skrevet.
Senast redigerad av kornblomst 2021-06-16 kl. 00:52. Anledning: Edit
Citera
2021-06-16, 00:05
Avslutad
Citat:
For å forklare det enkelt: Psykopati deles inni flere undergrupper: Narsissisme, antisosial og dysosial personlighetsforstyrrelse. Altså alle narsissister er psykopater, men det er ikke alle psykopater som er narsissister. Og så har man noe som heter Borderline og sosiopat.
Narsissist og antisosial/dysosial som TH er, er nært beslektet. Veldig mye av de samme egenskapene.
Alle disse tre kalles psykopat. Nå er det mer og mer slutt på å kalle folk for psykopat, siden det brukes mye som et skjellsord.
Blir som med det som kaltes "fanter" i gamledager, som etterhvert ble til sigøynere, tatere og så romfolk.
I dag sier man vel knapt romfolk lengre. Man sier bare rumenere.
Så om ikke lang tid så blir sikkert forstyrrelsen narsissisme byttet ut til å hete noe annet.
Men jeg tror vi kan sette en strek der, siden det ble veldig personlig. Tråden handler jo om Anne, og ikke dine diagnoser.
Nettopp, derfor ba jeg deg slutte med å produsere løgner og manipulere andre mennesker. Du lurer bare deg selv, forsøk heller å argumentere om det saken handler om, istedet for dette loco-kjøret ditt.

Dette tøvet ditt fungerer kanskje der du er og der du har vært irl, men på Flashback funker det dårlig.

(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31

At du ikke har troverdighet kan du takke deg selv for!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in