2021-06-15, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
hadde også barnåler på seg, løy om eget alibi, observert av vitne, tannbitt kan stemme med det på offeret. Her er rett mann dømt. Tydelig du ser justismord i alle saker.

T*rgersen filte også ned sine tenner mens han satt inne, man kan spørre seg hvorfor...
Citera
2021-06-15, 10:25
Medlem
Det som er interessant i Torgersen saken i forhold til Hagen saken er

«Kvelningen hadde ført til at tarminnholdet hadde blitt tømt»

https://no.m.wikipedia.org/wiki/Torgersen-saken

Det er altså funnet av avføring i Sloraveien som har ført til konklusjonen at også AEH ble kvalt, som jenta i Torgersen saken.

Når TH ringte politiet, trodde han at det var fordi hun var blitt angrepet på toalettet. Det finnes derfor ingen grunn til å tro at han visste hun ble kvalt.

«Hagen fortalte da om de biologiske sporene i huset og skal, ifølge boken, ha sagt at det var åpenbart at dette ikke var noe Anne-Elisabeth Hagen hadde gjort selv. Han mente kona trolig hadde blitt angrepet mens hun befant seg på toalettet.
»
https://www.tv2.no/a/13969284/
Senast redigerad av OleStoltenberg 2021-06-15 kl. 10:30.
Citera
2021-06-15, 10:27
Medlem
(Om THs reise til Kina):

Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Siden han måtte finne kidnappingsbrevet og betale, måtte han nødvendigvis være hjemme.

Dette er jo bare tull.

Tenk om TH, barn og øvrig slekt og venner ikke får kontakt med AEH over et par døgn mens TH er i Kina. Da er det klart at TH ville ha bedt et av barna hente nøkkelen i garasjen for å låse seg inn og sjekke at alt var bra. Eventuelt ville de ha undersøkt på andre måter.

De hadde ikke latt et så høyt elsket familiemedlem være umulig å få tak i over flere dager.
Citera
2021-06-15, 10:36
Medlem
Citat:
Når TH ringte politiet, trodde han at det var fordi hun var blitt angrepet på toalettet. Det finnes derfor ingen grunn til å tro at han visste hun ble kvalt.

Men da får denne voksne mannen svelge sin sårede stolthet og gjenoppta samarbeidet med politiet, sånn at de forhåpentligvis kan finne ut av hva som skjedde med Anne Elisabeth.

Manglende vilje til å samarbeide som feks å stille i avhør vil, for den store majoritet, oppfattes som en indikasjon på skyld - uavhengig av hvor lett det måtte være å krenke den siktedes ego.

Edit: Men sånn som det ser ut utenfra tror jeg det er smart å nekte videre avhør, dersom målet er å slippe unna en drapsdom.

Jeg tror nemlig at Tom Hagen er skyldig i å ha forårsaket sin kones død.
Senast redigerad av FlashBaronen 2021-06-15 kl. 10:41.
Citera
2021-06-15, 10:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FlashBaronen
(Om THs reise til Kina):

Dette er jo bare tull.

Tenk om TH, barn og øvrig slekt og venner ikke får kontakt med AEH over et par døgn mens TH er i Kina. Da er det klart at TH ville ha bedt et av barna hente nøkkelen i garasjen for å låse seg inn og sjekke at alt var bra. Eventuelt ville de ha undersøkt på andre måter.

De hadde ikke latt et så høyt elsket familiemedlem være umulig å få tak i over flere dager.
Det er riktig, men risikoen for at politiet ville bli kontaktet hadde økt, og det var en viktig del av planen å unngå det.
Citera
2021-06-15, 10:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Tydelig du ser justismord i alle saker.
Det er ikke tydelig i det heletatt. Jeg uttalte meg om erter i avføring på 50-tallet.
Citera
2021-06-15, 10:54
Medlem
Citat:
Men da får denne voksne mannen svelge sin sårede stolthet og gjenoppta samarbeidet med politiet, sånn at de forhåpentligvis kan finne ut av hva som skjedde med Anne Elisabeth.

Manglende vilje til å samarbeide som feks å stille i avhør vil, for den store majoritet, oppfattes som en indikasjon på skyld - uavhengig av hvor lett det måtte være å krenke den siktedes ego.

Edit: Men sånn som det ser ut utenfra tror jeg det er smart å nekte videre avhør, dersom målet er å slippe unna en drapsdom.

Siden folk litt for lett blir dømt for drap i Norge, er det nok best å ikke si noe som helst til politiet. Uavhengig og du har drept noen eller ikke.
Citera
2021-06-15, 11:10
Avslutad
Citat:

Etter siste artikkel i TV2 å dømme, så tror politiet også at TH er skyldig. Jeg har sett en mulighet for at kidnappingshypotesen hadde styrket seg, og kunne derfor se nødvendigheten med å bruke mer tid på saken. Men nå virker det som at politiet har full fokus på TH, og da synes jeg at de får vise kortene sine. Enten har de en sak, eller så har de det ikke. Det må være grenser for hvor lenge de skal holde på med dette mediasirkuset. Nå er Hagenfamilien gjort til skamme, taushetsbelagte opplysninger fra avhør er lekket ut i media. Dette i seg selv er god nok grunn til å oppheve klausulen på saksdokumentene, og videre vil det også tilrettelegge for videre avhør. Hagen-familien har allerede vært i mange avhør, og for meg virker det som at politiet ikke er så opptatt av flere avhør. De kunne i såfall opphevet klausulen.
Jeg skjønner godt at familien har satt seg på bakbeina, det eneste som har kommet frem i offentligheten er intime opplysninger om familien. Hva slags etterforskning er det? Er dette det eneste politiet har på hånden? Jeg ønsker å se de kortene nå! Det har snart gått 3 år - nok er nok!
Citera
2021-06-15, 11:13
Medlem
Citat:

Jeg tror også at TH er skyldig.

Og dessuten nekter han å signere politiavhør.

Link

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Opweml/tom-hagen-signerer-ikke-politiavhoer
Citera
2021-06-15, 11:25
Medlem
Citat:
Siden folk litt for lett blir dømt for drap i Norge, er det nok best å ikke si noe som helst til politiet. Uavhengig og du har drept noen eller ikke.

For noe ubegrunnet tøv.

Ellers har du jo henvist til hva lagmannsretten og høyesterett mener om skjellig grunn til mistanke og varetektsfengsling i denne saken flere titalls ganger, så da har du åpenbart tillit til rettsapparatet likevel...så beleilig.

Førøvrig mente retten, sist gang saken var innom, at det er skjellig grunn til mistanke. Men politiet har funnet det hensiktsmessig å ikke begjære varetektsfengsling denne gangen.
Senast redigerad av Alsagio 2021-06-15 kl. 11:30.
Citera
2021-06-15, 11:53
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Så til spørsmålet om det var leiemordere som slo til i S4 drapsdagen 31. oktober 2018.

Hva ville leiemordere ha foretrukket. Forutsatt at de tok seg til og fra S4 i bil denne morgenen eller formiddagen. Å ta med seg offeret levende eller livstruende skadet eller død. Eventuelt neddopet og i live.

Leiemordere ville naturlig nok utført oppdraget de var blitt tildelt. Jeg vil anta at det smarteste
alternativet var å ta offeret ut i live med minst mulig vold, fortrinnsvis neddopet/bevisstløs, for
å unngå spor av selve drapet. Deretter utføre drapet på egnet sted.

Det er ikke umulig at det var planen i denne saken. Men det kan jo tenkes at det gikk skeis, da, og
at døden inntraff tidligere enn forutsett.

Citat:
Hva om bilen skulle bli stoppet av politiet i en rutinekontroll. Bli hindret av trafikkulykke. Eller bli involvert i trafikkulykke.

Dette er jo en risiko man må ta hvis man bruker bil. Jeg vet ikke hvor vanlig det er å sjekke
bagasjerommet under rene rutinekontroller, men skulle tro det lot seg gjøre å komme seg
videre uten mistanke. Det krever riktignok en kald person, og helst en som ikke vekker mistanke.

Citat:
Ville leiemordere ha tatt seg tid til å vaske og å ta med seg vaskebøtten fra åstedet.

Hvis det var en del av oppdraget, så muligens ja. I dette tilfellet kan det vel også ha vært oppdragsgiver.

Citat:
Hvor grundig kan leiemordere ha planlagt skjulested for drapsofferet. Risikoen ville øke desto lengre distanse de skulle kjøre før de kom til skjulested for drapsofferet.

Her må man nesten måle risiko ved transport opp mot risiko for at skjulestedet blir oppdaget.
Jeg vil tro det er mest hensiktsmessig å frakte liket et godt stykke, til et godt planlagt skjulested.
Et sted som ikke frekventeres av tilfeldige folk.
Citera
2021-06-15, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Etter siste artikkel i TV2 å dømme, så tror politiet også at TH er skyldig. Jeg har sett en mulighet for at kidnappingshypotesen hadde styrket seg, og kunne derfor se nødvendigheten med å bruke mer tid på saken. Men nå virker det som at politiet har full fokus på TH, og da synes jeg at de får vise kortene sine. Enten har de en sak, eller så har de det ikke. Det må være grenser for hvor lenge de skal holde på med dette mediasirkuset. Nå er Hagenfamilien gjort til skamme, taushetsbelagte opplysninger fra avhør er lekket ut i media. Dette i seg selv er god nok grunn til å oppheve klausulen på saksdokumentene, og videre vil det også tilrettelegge for videre avhør. Hagen-familien har allerede vært i mange avhør, og for meg virker det som at politiet ikke er så opptatt av flere avhør. De kunne i såfall opphevet klausulen.
Jeg skjønner godt at familien har satt seg på bakbeina, det eneste som har kommet frem i offentligheten er intime opplysninger om familien. Hva slags etterforskning er det? Er dette det eneste politiet har på hånden? Jeg ønsker å se de kortene nå! Det har snart gått 3 år - nok er nok!
Politiet straffer dem fordi retten ikke vil gjøre det ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in