Citat:
Ursprungligen postat av
Havhest
Jeg har ikke formulert meg dårlig, men du syntes ikke det var juicy nok, derfor la du tykt på det lille jeg hadde fortalt. Hvis du hadde som hensikt å forstå, så kunne du ha rettet på det du har skrevet underveis. Du fikk mange sjanser, så den må du lenger på landet med.
Jeg skiller mel.......
For å forklare det enkelt: Psykopati deles inni flere undergrupper: Narsissisme, antisosial og dysosial personlighetsforstyrrelse. Altså alle narsissister er psykopater, men det er ikke alle psykopater som er narsissister. Og så har man noe som heter Borderline og sosiopat.
Narsissist og antisosial/dysosial som TH er, er nært beslektet. Veldig mye av de samme egenskapene.
Alle disse tre kalles psykopat. Nå er det mer og mer slutt på å kalle folk for psykopat, siden det brukes mye som et skjellsord.
Blir som med det som kaltes "fanter" i gamledager, som etterhvert ble til sigøynere, tatere og så romfolk.
I dag sier man vel knapt romfolk lengre. Man sier bare rumenere.
Så om ikke lang tid så blir sikkert forstyrrelsen narsissisme byttet ut til å hete noe annet.
Men jeg tror vi kan sette en strek der, siden det ble veldig personlig. Tråden handler jo om Anne, og ikke dine diagnoser.