Citat:
Hej Ugglan. Det är din forna trätobroder. Skämt å sido. Jag har som du skriver läst och följt med så gott jag kunnat. Måste ge dig beröm och respekt för det du skrivit ett par månader nu. Mycket begripligt och läsbart Ugglan !! Jag känner på mig att du/ni faktiskt kan vara Cold Case till hjälp. Själv läker jag min kropp och har inte kunnat snoka som tidigare...Men jag ställer samma fråga som för något år sedan; "Varför kan inte BW:s alibi verifieras eller dementeras" ?? Alla undringar i tråden på slutet har handlat om misstänktas förehavanden efter Statt. Varför åker han ner till Statt kl 01:25 ? Dessutom osams med sin flickvän (festen i Radbyn) ?!? Han var först på plats hos Ulrika ca 08:00 på söndagsmorgonen...?!? Han drog igång första (icke officiella) sökningen på måndagen (om jag minns rätt). Han och U**berg startade snabbt en pengainsamling som sedan hastigt "försvann" ut i periferin...?!? Kanske Polisen har raka svar och förklaringar på ovan undringar...I så fall kan man ju låta karln få vara ifred från misstankar ?! Beträffande vittnet "Hanna", så kan jag bekräfta tidigare inlägg där hon förklaras vara av den stillsammare typen och har egentligen aldrig höjt rösten inför öppen ridå. Först när hennes son blev mördad nere vid stationen gick hon av förklarliga skäl, "banana". Sonen var lekkamrat med mig flera år slutet på 60-talet. Pe*er *orse**.
Här skriver du att BW var på plats ca 08:00 på söndagsmorgonen och sen avslutar du meningen med ?!? Därför undrar jag, är det ett påstående eller en fråga?
Citat:
Ja det är ju mycket känsligt att hänga ut folk till höger och vänster, MEN detta är ett trauma-fall för hela Sveriges befolkning och då alla vill bidra med sina "tycken" så blir det väl lite så...
Jag undrar lite själv, läste några sidor bakåt om att någon undrade om herrarna PU samt BW definitivt var på Stadshotellet fram till stängning. PU var det samt till 100 % även BW.
BW var tidigare på kvällen ute i Radbyn och partajade med innebandy folket. Vid 01:00 tiden blir BW häftigt osams med sin, också närvarande, flickvän. Enligt vittnen var han rasande när han ca kl 01:30 satte sig i sin ljust ljust bronsfärgade Opel Kadett och kör sedan ner till parkeringen vid Trädgårdsskolan. Kommer alltså in på Stadshotellet ca kl 01:40. Han är sedan (vad som kommit ur hans egen utsago) den siste som talar med Helena strax utanför hotellet.
Att ta sig springande från Stadshotellet till parkeringen Trädgårdsskolan tar max en och en halv minut.
Som sagt, jag bara undrar. Rätta mina misstankar om jag är åt skogen fel ute...
Också märkligt att Polisen fäster så stor vikt vid enda vittnet som sett Helena och en man med pilotglasögon gåendes på Marieholmsbron !? Alibit som räddade BW är jag ytterst tveksam till, då hans mamma nästan "bröt ihop" för att han kallades till polisförhör...
Jag undrar lite själv, läste några sidor bakåt om att någon undrade om herrarna PU samt BW definitivt var på Stadshotellet fram till stängning. PU var det samt till 100 % även BW.
BW var tidigare på kvällen ute i Radbyn och partajade med innebandy folket. Vid 01:00 tiden blir BW häftigt osams med sin, också närvarande, flickvän. Enligt vittnen var han rasande när han ca kl 01:30 satte sig i sin ljust ljust bronsfärgade Opel Kadett och kör sedan ner till parkeringen vid Trädgårdsskolan. Kommer alltså in på Stadshotellet ca kl 01:40. Han är sedan (vad som kommit ur hans egen utsago) den siste som talar med Helena strax utanför hotellet.
Att ta sig springande från Stadshotellet till parkeringen Trädgårdsskolan tar max en och en halv minut.
Som sagt, jag bara undrar. Rätta mina misstankar om jag är åt skogen fel ute...
Också märkligt att Polisen fäster så stor vikt vid enda vittnet som sett Helena och en man med pilotglasögon gåendes på Marieholmsbron !? Alibit som räddade BW är jag ytterst tveksam till, då hans mamma nästan "bröt ihop" för att han kallades till polisförhör...
Du slår här fast till 100% att BW var på Stadshotellet fram till stängning. Var du själv på plats och såg honom eller är det någon annan som sett honom där och sedan berättat för dig?