2021-06-15, 09:02
Medlem
Sunsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av typhone66
Hej Ugglan. Det är din forna trätobroder. Skämt å sido. Jag har som du skriver läst och följt med så gott jag kunnat. Måste ge dig beröm och respekt för det du skrivit ett par månader nu. Mycket begripligt och läsbart Ugglan !! Jag känner på mig att du/ni faktiskt kan vara Cold Case till hjälp. Själv läker jag min kropp och har inte kunnat snoka som tidigare...Men jag ställer samma fråga som för något år sedan; "Varför kan inte BW:s alibi verifieras eller dementeras" ?? Alla undringar i tråden på slutet har handlat om misstänktas förehavanden efter Statt. Varför åker han ner till Statt kl 01:25 ? Dessutom osams med sin flickvän (festen i Radbyn) ?!? Han var först på plats hos Ulrika ca 08:00 på söndagsmorgonen...?!? Han drog igång första (icke officiella) sökningen på måndagen (om jag minns rätt). Han och U**berg startade snabbt en pengainsamling som sedan hastigt "försvann" ut i periferin...?!? Kanske Polisen har raka svar och förklaringar på ovan undringar...I så fall kan man ju låta karln få vara ifred från misstankar ?! Beträffande vittnet "Hanna", så kan jag bekräfta tidigare inlägg där hon förklaras vara av den stillsammare typen och har egentligen aldrig höjt rösten inför öppen ridå. Först när hennes son blev mördad nere vid stationen gick hon av förklarliga skäl, "banana". Sonen var lekkamrat med mig flera år slutet på 60-talet. Pe*er *orse**.

Här skriver du att BW var på plats ca 08:00 på söndagsmorgonen och sen avslutar du meningen med ?!? Därför undrar jag, är det ett påstående eller en fråga?

Citat:
Ursprungligen postat av typhone66
Ja det är ju mycket känsligt att hänga ut folk till höger och vänster, MEN detta är ett trauma-fall för hela Sveriges befolkning och då alla vill bidra med sina "tycken" så blir det väl lite så...

Jag undrar lite själv, läste några sidor bakåt om att någon undrade om herrarna PU samt BW definitivt var på Stadshotellet fram till stängning. PU var det samt till 100 % även BW.

BW var tidigare på kvällen ute i Radbyn och partajade med innebandy folket. Vid 01:00 tiden blir BW häftigt osams med sin, också närvarande, flickvän. Enligt vittnen var han rasande när han ca kl 01:30 satte sig i sin ljust ljust bronsfärgade Opel Kadett och kör sedan ner till parkeringen vid Trädgårdsskolan. Kommer alltså in på Stadshotellet ca kl 01:40. Han är sedan (vad som kommit ur hans egen utsago) den siste som talar med Helena strax utanför hotellet.

Att ta sig springande från Stadshotellet till parkeringen Trädgårdsskolan tar max en och en halv minut.
Som sagt, jag bara undrar. Rätta mina misstankar om jag är åt skogen fel ute...

Också märkligt att Polisen fäster så stor vikt vid enda vittnet som sett Helena och en man med pilotglasögon gåendes på Marieholmsbron !? Alibit som räddade BW är jag ytterst tveksam till, då hans mamma nästan "bröt ihop" för att han kallades till polisförhör...

Du slår här fast till 100% att BW var på Stadshotellet fram till stängning. Var du själv på plats och såg honom eller är det någon annan som sett honom där och sedan berättat för dig?
Citera
2021-06-15, 12:15
Medlem
Jag är oxå mkt tveksam till B.Vs alibi och som Typhone skrev blev B.Vs mamma väldigt orolig när sonen skulle höras/förhöras
Att mamman skulle vara alibit förefaller orimligt.
Jag hörde/läste att hon ”vägrade” ge sonen alibi.
Jag misstänker att B.V inte var på stadt, däremot stod han utanför när han ”tom fick en kram av Helena”..🤔
Han blev antagligen nekad inträde eftersom personal höll på att tömma lokalen och snart skulle bomma igen för kvällen.
Citera
2021-06-15, 14:21
Medlem
Pudelfrillans avatar
Vem är MO som var med på fotografiet tillsammans med BW och MK, är det någon som har mer info om honom?

Delade han också bostad med BW och MK under fotbolls EM -92?
Citera
2021-06-15, 18:30
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunset
Här skriver du att BW var på plats ca 08:00 på söndagsmorgonen och sen avslutar du meningen med ?!? Därför undrar jag, är det ett påstående eller en fråga?

Du slår här fast till 100% att BW var på Stadshotellet fram till stängning. Var du själv på plats och såg honom eller är det någon annan som sett honom där och sedan berättat för dig?

typhone66, ja ... Det skriftspråket minns man ju!
Senast redigerad av Ugglan. 2021-06-15 kl. 18:47.
Citera
2021-06-15, 18:36
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ebeneezer22
Tillägg:
Kan inte outa flickvännen-det är inte viktigt!
Det viktiga är infon hon delgav anser jag.

Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Jo, det viktiga ligger i att stärka din trovärdighet.

Citat:
Ursprungligen postat av ebeneezer22
Ringde regionens vxl och blev kopplad till en effektiv polis som hade som arbetsuppgifter att ta emot tips samt vidarebefordra infon till en lämplig polis. Jag fick lämna mitt nr. för det är ju svårt för polisen i växeln att bedöma tipsets relevans. Naturligtvis vill dessa poliser prata direkt med tipslämnaren...man ringer ju knappast 114 14 och hoppas att tipset tagits emot ordentligt liksom😲
Heja Sverige och KallFall!

Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Ok, och eftersom du nu verkar ha varit så noga med att ditt tips inte skulle komma bort utgår jag från att du skrev upp namnet på den som svarade? Dessutom kan jag väl vara säker på att du har namnet på den person som du "återkommande" har pratat med? Det är liksom otänkbart att den uppringande polisen inte skulle ha presenterat sig med namn och befattning!

Så, vad heter den person/de personer som du har pratat med? Det är inte förbjudet eller olagligt att namnge dem och du har heller inget att förlora på att göra det. Tvärtom, nu har du ett gyllene tillfälle att visa alla i tråden att du är seriös och att vi kan ta dig på allvar.

Jaha, inget svar på den frågan. Föga överraskande ... Men jag tar frågan igen till ebeneezer22:

Ok, och eftersom du nu verkar ha varit så noga med att ditt tips inte skulle komma bort utgår jag från att du skrev upp namnet på den som svarade? Dessutom kan jag väl vara säker på att du har namnet på den person som du "återkommande" har pratat med? Det är liksom otänkbart att den uppringande polisen inte skulle ha presenterat sig med namn och befattning!

Så, vad heter den person/de personer som du har pratat med? Det är inte förbjudet eller olagligt att namnge dem och du har heller inget att förlora på att göra det. Tvärtom, nu har du ett gyllene tillfälle att visa alla i tråden att du är seriös och att vi kan ta dig på allvar.
Citera
2021-06-15, 20:15
Medlem
Lyssnat på boken igen ! Om vittnet som hörde Helenas skrik är 100% tillförlitligt så är det eller måste va två gärningsmän ? Kvinnan hörde två mansröster , bil dörren slogs igen och någon lät som något inte var så bra … fan !! . Mannen och kvinnan som är ute och cyklar har sett en vit bil stå parkerad , killarna som satt i en bil ser också en bil komma körande .Helena fick lift med två personer som hon kände , något händer i bilen tex en av dessa börjar tafsa . Ev så kör bilen in vid lekplatsen för att fortsätta ett ev övergrepp / våldtäkt . Helena tar sig ur bilen och de får tag i henne . Killarna är såklart livrädda av bli anklagad för ett våldtäks försök och föröker lugna henne och snacka sig fri ?? Sedan hände något ? Kanske en olycka ? En person skriker vad gör man då ? Håller för munnen på dem ( kvävnings risk ) eller de slänger in henne i bilen så hon inte hörs ? Jag tror hon kunnat varit medvetslös pga de höll för hennes mun , slängt in henne i bilen och sedan kört henne därifrån … och därifrån ligger hon nu 😕
Säger inte att GW har rätt men tror bra mycket mer på hans teori att de var två vänner / syskon som gjorde detta !
Om Helena har gått på bron m denna pilot ? Den vita bilen kan ha stannat och erbjudit dessa två lift , den som körde bilen är i så fall nära bekant el släkt m mannen i pilotglasögon ? Redan där efter bron kunde tafsandet ha börjat och ” kompisen körde in på ett ställe där de kunde vara ifred , för att backa upp någon på något sådant så är det en kompis el släkt som gör det … inte någon okänd .
Sedan är brovittnet 100% trovärdigt ? Hon pekade ut Helenas byxor ? Sådana byxor vittnet beskrev hade jag själv i olika färger och de såldes massor av dessa på marknader ,de var absolut inget ovanligt med dessa ( såg ett kort på Helena m dessa byxor på )
Och nej försöker inte byta spår nu , har följt denna tråd till och från i flera år och blir fortfarande snurrig av alla förkortningar på namn . MR som de pratats om ? Han borde väl haft alibi genom att han var gift och hade små barn hemma ? Har han inget alibi så ber jag om ursäkt att jag glömt detta 😕
Citera
2021-06-15, 20:57
Medlem
Ulrikas fd pojkvän betedde sig märkligt under förhören och skulle också sagt att … polisen kommer aldrig att ta mig för de har inte ett skit på mig . Han tog sitt liv säger Ulrika och det kan ha varit pga pressen att varit misstänkt för detta . Det visade sig också att han inte varit i Mariestad denna helg .
Vittnet som sett Helenas ( hennes byxor ) har bara identifierat Helena på dessa byxor !
Det har kunnat funnits turister som hade dessa byxor om absolut ingen annan i hela Mariestad hade dessa ….. lite märkligt för dessa var riktigt poppis då 🤔 Så detta bro vittne känns inte särskilt 100% trovärdigt .
Vittnet m hunden ? Hörde hon skrik , bildörr och två män ? Eller var det en efterkonstruktion när hon fått hört vad som hänt ? Så mellan fingrarna ….Det finns egentligen inte ett endaste 100% trovärdigt vittne ? Polis borde varit i så fall mer intresserade av detta och även vittnet ”Carina som såg den parkerade bilen på väldigt nära håll ?
Citera
2021-06-15, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Lyssnat på boken igen ! Om vittnet som hörde Helenas skrik är 100% tillförlitligt så är det eller måste va två gärningsmän ? Kvinnan hörde två mansröster , bil dörren slogs igen och någon lät som något inte var så bra … fan !! . Mannen och kvinnan som är ute och cyklar har sett en vit bil stå parkerad , killarna som satt i en bil ser också en bil komma körande .Helena fick lift med två personer som hon kände , något händer i bilen tex en av dessa börjar tafsa . Ev så kör bilen in vid lekplatsen för att fortsätta ett ev övergrepp / våldtäkt . Helena tar sig ur bilen och de får tag i henne . Killarna är såklart livrädda av bli anklagad för ett våldtäks försök och föröker lugna henne och snacka sig fri ?? Sedan hände något ? Kanske en olycka ? En person skriker vad gör man då ? Håller för munnen på dem ( kvävnings risk ) eller de slänger in henne i bilen så hon inte hörs ? Jag tror hon kunnat varit medvetslös pga de höll för hennes mun , slängt in henne i bilen och sedan kört henne därifrån … och därifrån ligger hon nu 😕
Säger inte att GW har rätt men tror bra mycket mer på hans teori att de var två vänner / syskon som gjorde detta !
Om Helena har gått på bron m denna pilot ? Den vita bilen kan ha stannat och erbjudit dessa två lift , den som körde bilen är i så fall nära bekant el släkt m mannen i pilotglasögon ? Redan där efter bron kunde tafsandet ha börjat och ” kompisen körde in på ett ställe där de kunde vara ifred , för att backa upp någon på något sådant så är det en kompis el släkt som gör det … inte någon okänd .
Sedan är brovittnet 100% trovärdigt ? Hon pekade ut Helenas byxor ? Sådana byxor vittnet beskrev hade jag själv i olika färger och de såldes massor av dessa på marknader ,de var absolut inget ovanligt med dessa ( såg ett kort på Helena m dessa byxor på )
Och nej försöker inte byta spår nu , har följt denna tråd till och från i flera år och blir fortfarande snurrig av alla förkortningar på namn . MR som de pratats om ? Han borde väl haft alibi genom att han var gift och hade små barn hemma ? Har han inget alibi så ber jag om ursäkt att jag glömt detta 😕

Intressant teori och Så märkligt - idag lyssnade jag också på boken igen (för tredje gången - hör nya saker varje gång) och fastnade också just på händelserna som du beskriver. Vittnesmålen, både hundvittnet samt Carina Karlsson är egentligen otroligt intressanta. Carina K såg bilen efter kl 03, hur kan det vara...🤔

Det jag lade märke till idag när jag lyssnade var att hundvittnet sa att när hon gick ut hörde hon steg....
Vart kom de stegen ifrån?
Hur kan hon höra steg om det försiggår sig grejer på lekplatsen..
Citera
2021-06-15, 22:05
Medlem
Citat:
Ulrikas fd pojkvän betedde sig märkligt under förhören och skulle också sagt att … polisen kommer aldrig att ta mig för de har inte ett skit på mig . Han tog sitt liv säger Ulrika och det kan ha varit pga pressen att varit misstänkt för detta . Det visade sig också att han inte varit i Mariestad denna helg .
Vittnet som sett Helenas ( hennes byxor ) har bara identifierat Helena på dessa byxor !
Det har kunnat funnits turister som hade dessa byxor om absolut ingen annan i hela Mariestad hade dessa ….. lite märkligt för dessa var riktigt poppis då 🤔 Så detta bro vittne känns inte särskilt 100% trovärdigt .
Vittnet m hunden ? Hörde hon skrik , bildörr och två män ? Eller var det en efterkonstruktion när hon fått hört vad som hänt ? Så mellan fingrarna ….Det finns egentligen inte ett endaste 100% trovärdigt vittne ? Polis borde varit i så fall mer intresserade av detta och även vittnet ”Carina som såg den parkerade bilen på väldigt nära håll ?
Fast jag tycker båda dessa vittnena låter otroligt trovärdiga.
Sen kan man ju tycka att det är mycket konstigt att inte hundvittnet ringer polisen - men ja vi är olika alla..och alltid lätt med facit i hand.
Citera
2021-06-15, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charlisangel
Fast jag tycker båda dessa vittnena låter otroligt trovärdiga.
Sen kan man ju tycka att det är mycket konstigt att inte hundvittnet ringer polisen - men ja vi är olika alla..och alltid lätt med facit i hand.

Tycker att vittnet som hörde skriket , mannen och kvinnan som kom på cykel och såg bilen parkerad på cykel vägen , killarna i bilen varav den ena killen var son till polischefen i Mariestad .. dessa tre vittnen tror jag är 100% korrekta . Däremot bro vittnet känns lite svajigt ” eftersom t.o.m. polisen inte riktigt tagit detta på allvar utan även har en av flera teorier att Helena kan ha hoppat in i en bil redan på torget , frivilligt någon hon kände .
Citera
2021-06-15, 22:40
Medlem
Citat:
Tycker att vittnet som hörde skriket , mannen och kvinnan som kom på cykel och såg bilen parkerad på cykel vägen , killarna i bilen varav den ena killen var son till polischefen i Mariestad .. dessa tre vittnen tror jag är 100% korrekta . Däremot bro vittnet känns lite svajigt ” eftersom t.o.m. polisen inte riktigt tagit detta på allvar utan även har en av flera teorier att Helena kan ha hoppat in i en bil redan på torget , frivilligt någon hon kände .
Instämmer helt.
Dock var det väl flera som sett henne promenera hemåt över torget?
Det är ju det som blir vilseledande när t ex GW VET att hon hoppa in i en bil.
Citera
2021-06-15, 22:44
Medlem
@ebeneezer22
Bara nyfiken på din ”roll” i Mstad på denna tiden.
Kände du Helena eller systrarna? Kompis i gänget?
Eller är du någon som känner någon? 😃
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in