2021-06-14, 19:27
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Men väldigt korkat då att hålla en förevisning om var och hur Helena tappade skorna så att folk hörde och började undra. Ska vi ens tro på Kvasta-Saras "supernyhet"?

Ja men han tänkte väl knappast rationellt i det läget, det viktigaste var att få fram budskapet att HA blev överfallen på stigen. Är BW GM så gick han nog på autopilot och tänkte bara på att komma undan, ungefär som Mats Alm. Han var ju inte heller så smart i sin iver att undkomma mordet på Linda Chen.
Citera
2021-06-14, 19:38
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Men rent generellt är det svårt att bortse från BW som inblandad, men jag skulle bra gärna vilja få en bekräftelse på att han verkligen var på torget och träffade Helena som han själv hävdar var fallet. Han kan faktiskt ha haft en anledning att placera sig på torget fastän han kanske var någon annanstans.
Och så skulle jag bra gärna vilja veta exakt vilket påstått alibi som BW ska ha. Jag hävdar fortfarande att det i så fall måste finnas någon som direkt efter det att BW och Helena skiljdes åt backar upp honom.

Sedan skulle det vara bingo om någon skulle kunna bekräfta de overifierade historierna om båtfärd och klädtvätt. Den påstådda båtfärden borde vara lätt för ebeneezer22 att verifiera genom att maskerat ange namnet på den kvinnliga källan eller i möjligaste mån visa ett bevis på att han i kvinnans ställe (som han påstår) har pratat med Kalla fall (eftersom Skövde-polisen inte dög, enligt egen utsago). Dessutom har ebeneezer22 nyss skrivit att han har haft typ återkommande samtal med KF. Vem har ebeneezzer22 pratat med på KF? Det är faktiskt inte olagligt att lämna ut en sådan uppgift. Försök bara inte att tuta i mig att ebeneezer22 skulle kompisringa direkt till Eriksson, för så fungerar det aldrig. Jag vet flera personer som har lämnat tips till Skövde-polisen och velat prata med Lars Johansson eller annan "höjdare", men det har ingen fått - det blir den på lägre nivå som svarar som tar emot tipset. ebeneezer22 bör lätt kunna verifiera vem eller vilka som han har pratat med på KF!

Jag tror faktiskt mer och mer på att BW kan vara en av GW's GM. Frågan är bara vem den andra är? "Den ena är nykter och kör medans den andre alltid är berusad", var det inte så GW beskrev duon? BW är den som alltid är berusad men vem är den nyktra bilföraren? Förmodligen en av killarna som bodde i EM-huset. Om det inte är MK finns det någon annan som passar in på beskrivningen? Vet du Ugglan vilka som bodde tillsammans i EM-huset, visst var det väl en kille till?
Citera
2021-06-14, 19:56
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Men rent generellt är det svårt att bortse från BW som inblandad, men jag skulle bra gärna vilja få en bekräftelse på att han verkligen var på torget och träffade Helena som han själv hävdar var fallet. Han kan faktiskt ha haft en anledning att placera sig på torget fastän han kanske var någon annanstans.
Och så skulle jag bra gärna vilja veta exakt vilket påstått alibi som BW ska ha. Jag hävdar fortfarande att det i så fall måste finnas någon som direkt efter det att BW och Helena skiljdes åt backar upp honom.

Sedan skulle det vara bingo om någon skulle kunna bekräfta de overifierade historierna om båtfärd och klädtvätt. Den påstådda båtfärden borde vara lätt för ebeneezer22 att verifiera genom att maskerat ange namnet på den kvinnliga källan eller i möjligaste mån visa ett bevis på att han i kvinnans ställe (som han påstår) har pratat med Kalla fall (eftersom Skövde-polisen inte dög, enligt egen utsago). Dessutom har ebeneezer22 nyss skrivit att han har haft typ återkommande samtal med KF. Vem har ebeneezzer22 pratat med på KF? Det är faktiskt inte olagligt att lämna ut en sådan uppgift. Försök bara inte att tuta i mig att ebeneezer22 skulle kompisringa direkt till Eriksson, för så fungerar det aldrig. Jag vet flera personer som har lämnat tips till Skövde-polisen och velat prata med Lars Johansson eller annan "höjdare", men det har ingen fått - det blir den på lägre nivå som svarar som tar emot tipset. ebeneezer22 bör lätt kunna verifiera vem eller vilka som han har pratat med på KF!

Anders Erikssons medarbetare som arbetar med utredningen i Kalla fall-gruppen arbetar hemifrån. Då är det väl inte omöjlig om ebeneezer22 eventuellt kunnat ringa direkt till en av utredarna?
Senast redigerad av Sculley 2021-06-14 kl. 19:59.
Citera
2021-06-14, 20:04
Medlem
Hur lång tid tar det att åka från radbyn till stadshotellet? Enligt tidigare inlägg i tråden så skulle BW åkt runt 01:55 från förfesten i radbyn. Att han hunnit till stat och parkerat bilen och hunnit krama Helena på torget till 02:00 låter osannolikt.
Men antar att Vittnen kunnat bekräfta att BW faktiskt kramar Helena utanför statshotellet? Annars borde polisen anat ugglor i mossen? Angående Ullberg , har han en bror? Hur gammal var han? Var han på statshotellet?
Citera
2021-06-14, 20:12
Medlem
KallaFall har som jag nu påpekat 22 ggr god kännedom om dessa spekulationer; båtfärd o tvättandet i tvättmaskin i Krontorp! Jag har tidigare ganska tydligt redogjort för hur jag kontaktade KallaFall i samband med att de tog över Helena-fallet. Jag nämnde bla att jag inte haft förtroende för Lokalpolisen..att jag ville att mitt tips skulle komma till rätt person sas. Samt inte slarvas bort kanske🙄
Denna info var för mig ganska färsk oxå och kunde iom detta vidarebefordras till Göteborg och en Kriminalkommissarie...vad är det som är så konstigt med detta egentligen...🤠
Citera
2021-06-14, 20:18
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ebeneezer22
KallaFall har som jag nu påpekat 22 ggr god kännedom om dessa spekulationer; båtfärd o tvättandet i tvättmaskin i Krontorp! Jag har tidigare ganska tydligt redogjort för hur jag kontaktade KallaFall i samband med att de tog över Helena-fallet. Jag nämnde bla att jag inte haft förtroende för Lokalpolisen..att jag ville att mitt tips skulle komma till rätt person sas. Samt inte slarvas bort kanske🙄
Denna info var för mig ganska färsk oxå och kunde iom detta vidarebefordras till Göteborg och en Kriminalkommissarie...vad är det som är så konstigt med detta egentligen...🤠

Ringde (ringer) eller mejlade (mejlar) du?
Senast redigerad av Ugglan. 2021-06-14 kl. 20:22.
Citera
2021-06-14, 20:43
Medlem
Ringde regionens vxl och blev kopplad till en effektiv polis som hade som arbetsuppgifter att ta emot tips samt vidarebefordra infon till en lämplig polis. Jag fick lämna mitt nr. för det är ju svårt för polisen i växeln att bedöma tipsets relevans. Naturligtvis vill dessa poliser prata direkt med tipslämnaren...man ringer ju knappast 114 14 och hoppas att tipset tagits emot ordentligt liksom😲
Heja Sverige och KallFall!
Citera
2021-06-14, 20:46
Medlem
Tillägg:
Kan inte outa flickvännen-det är inte viktigt!
Det viktiga är infon hon delgav anser jag.
Citera
2021-06-14, 21:05
Medlem
Just därför...på denna nivån, som man kanske kan förstå, att om ett potentiellt bra tips kommer in vill man ju typ dokumentera detta ordentligt. Som Sten Ekholms tips till Karlsborgspolisen (har dom ens Polis i den hålan&#128578
Hade man agerat skyndsamt hade kanske fallet klarats upp.
Att inkomna handlingar ska diarieföras osv.
Yepp
Citera
2021-06-14, 23:21
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ringde regionens vxl och blev kopplad till en effektiv polis som hade som arbetsuppgifter att ta emot tips samt vidarebefordra infon till en lämplig polis. Jag fick lämna mitt nr. för det är ju svårt för polisen i växeln att bedöma tipsets relevans. Naturligtvis vill dessa poliser prata direkt med tipslämnaren...man ringer ju knappast 114 14 och hoppas att tipset tagits emot ordentligt liksom😲

Felpost.
Citera
2021-06-14, 23:22
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Tillägg:
Kan inte outa flickvännen-det är inte viktigt!
Det viktiga är infon hon delgav anser jag.

Jo, det viktiga ligger i att stärka din trovärdighet.
Citera
2021-06-14, 23:25
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:

Ok, och eftersom du nu verkar ha varit så noga med att ditt tips inte skulle komma bort utgår jag från att du skrev upp namnet på den som svarade? Dessutom kan jag väl vara säker på att du har namnet på den person som du "återkommande" har pratat med? Det är liksom otänkbart att den uppringande polisen inte skulle ha presenterat sig med namn och befattning!

Så, vad heter den person/de personer som du har pratat med? Det är inte förbjudet eller olagligt att namnge dem och du har heller inget att förlora på att göra det. Tvärtom, nu har du ett gyllene tillfälle att visa alla i tråden att du är seriös och att vi kan ta dig på allvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in