2021-06-15, 21:58
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Jag tror hon fattar och Isdrottningen har nog tinat upp gradvis efter gullegullet i smyg m Fiskarn och kanske trinda Kocko som dumpades av L -14.

Nu syns att hennes leende når ögonen. Hon är fri att jaga burkar och fuska runt utan att besserwissern S är med och tar plats.
Glad Hax 13 juni -21
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/412aa661-be30-496d-a909-7a6e404421e4.jpeg

Barnen har fått lära sig vara utan sina föräldrar sen de var spädbarn eftersom S och H prioriterade sina utlandsresor.

Oj, två veckor efter SDs död.
Hur ska man tolka, tänka om det leendet...
Citera
2021-06-15, 22:00
Medlem
Åkte förbi Davissons hus i Hjärsta ikväll. På Parkering 3 bilar varav en, Stefaaans gamla Ford
Så fullt hus ikväll, kanske dricks det gravöl och förbereds städning
Citera
2021-06-15, 22:01
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

Skönt att se och bra att hon har riktiga vänner.
Citera
2021-06-15, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grubbelman
Åkte förbi Davissons hus i Hjärsta ikväll. På Parkering 3 bilar varav en, Stefaaans gamla Ford
Så fullt hus ikväll, kanske dricks det gravöl och förbereds städning
Vilka bilar var där?
Citera
2021-06-15, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Skönt att se och bra att hon har riktiga vänner.
Du som har vetskap, varför är hon inte med sina barn? De måste ha det riktigt jobbigt nu?
Citera
2021-06-15, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Vilka bilar var där?

Absolut Vita Forden, sedan en röd liten bil och en till vit bil
Citera
2021-06-15, 22:23
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Vad glad jag blir att se att du äntligen tagit till dig detta som Notknapparen och Avel så länge försökt lyfta fram i svar på dina kommentarer i ämnet. 🙏
Tyvärr. Har använt ordval som misstänker och tror om vartannat då jag förbehåller mig rätten att diskutera HD - vilket säger sig självt via att inte finns full insyn i journaler. Även skrivit det utan nån av nämnda personers hjälp:
Citat:
Ursprungligen postat av develi
.
Jag har inte hennes journaler, men jag kan ana och använder ordvalet "pekar emot" .
... och att hon troligen värjer sig mot en psykiatrisk bild officiellt, hon inte vill sätta rätt ord på tingen, mer än det som hon tycker är legalt, samtalstanter och ångest.
Citera
2021-06-15, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Jag tror hon fattar och Isdrottningen har nog tinat upp gradvis efter gullegullet i smyg m Fiskarn och kanske trinda Kocko som dumpades av L -14.

Nu syns att hennes leende når ögonen. Hon är fri att jaga burkar och fuska runt utan att besserwissern S är med och tar plats.
Glad Hax 13 juni -21
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/412aa661-be30-496d-a909-7a6e404421e4.jpeg

Barnen har fått lära sig vara utan sina föräldrar sen de var spädbarn eftersom S och H prioriterade sina utlandsresor.
Jag är benägen att hålla med.
Hon ser gladare ut och glädjen når ögonen.
Så konstigt.
Citera
2021-06-15, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

Tolka och tolka - leendet skriker ut en lättnad att ha blivit av med både SD och Lena?
Men undanhåller HD minsta lilla kunskap om mordet på Lena - då slocknar smajlet snart. Klockan tickar... I

Fattar inte att hon under förhören ljög och smet undan sina svar (se T34Pantzers lista) om vad hon visste om mordet på Lena.

Att hon inte vill ange sig själv om hon var fysiskt närvarande vid mordet för att undgå fängelsestraff är en sak.
Så gör säkert 90% av alla mördare.

Men att hon ljög och/eller förnekade all vetskap, eller att förflugna ord i vredesmod kan ha fallit över hennes läppar? Det är helt enkelt inte sant!
Senast redigerad av zilvereko 2021-06-15 kl. 22:56.
Citera
2021-06-15, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Tolka och tolka - leendet skriker ut en lättnad att ha blivit av med både SD och Lena kanske?
Men undanhåller HD minsta lilla kunskap om mordet på Lena - då slocknar smajlet snart.

Fattar inte att hon under förhören ljög och smet undan sina svar (se T34Pantzers lista) om vad hon visste om mordet på Lena.

Att hon inte vill ange sig själv om hon var fysiskt närvarande för att undgå fängelsestraff är en sak. Men att hon ljög och/eller förnekade all vetskap, eller att förflugna ord i vredesmod kan ha fallit över hennes läppar? Det är helt enkelt inte sant!

Så sant så sant
Citera
2021-06-15, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Du som har vetskap, varför är hon inte med sina barn? De måste ha det riktigt jobbigt nu?

Av den stora mängden bilder på Hax har jag aldrig sett henne se så välmående ut som på bilden i båten med Skuttan Ann* Hamm*r o hennes geogubbe.

Döttrarna har nog haft det jobbigt och förstått att pappa var skyldig. Nu kan de andas ut hos mormor och morfar om inte soc. placerat dem i någon stödfamilj. De kan skaffa kaniner igen och äta strössel utan att bli förhörda.

Den största dotterns inlägg på Insta bara några timmar efter S död handlade om att hennes Visa äntligen var klart och hur kul hon haft i Polen med några utbytesstudenter.
Citera
2021-06-15, 23:07
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Har ibland svårt att avgöra om du enbart är provokativ (enbart mina inlägg) på bekostnad av ditt eget intellekt eller om du är dum på riktigt.

Hela bilden kring SD stärker min misstanke om att han är i det gränsland, en gråzon, som forskning beskriver dvs autismspektra med psykopatiska drag.
En ovanlig företeelse som inte jämför SD med AST rakt av utan tillhörande en subgrupp.

Vilket ger en bild av en person som är manipulativ, självcentrerad och rätt odräglig. Ofta intelligent och kompenserar emotionella brister med arrogans men har autismens specialkompetens, utför inte sällan experiment för att studera omgivningens reaktioner vilket blir ondskefullt och mer likt en psykopat.
Via autismen finns i sin tur ett behov av kontroll och rutiner med risk för utbrott vid stark emotionell påfrestning, stress och kontrollförlust.
En blandbild vill säga och SD är medveten om sina tillkortakommanden ang bristande social kompetens och dålig kontakt med känslor.

Gör dig nu inte dummare än du är, för du har fått detta underlag skickat via pm för länge sen när jag nämnde den världsledande professorn i tråden. Betackar mig ältande om soffdiagnoser och överdrivet melodrama.

Nice try men du är för genomskinlig i dina patetiska försök att provocera.
Hans beteende är extremt och sensmoralen är att han är mer troligt är i behov av vård än att axla rollen i ett föräldraskap.
Hans syn på HD tror jag är behovsmässigt. Bakom den macho masken så har han ett behov av hur hon lotsar honom som en ledsagare, anpassar sig, fjäskar och skapar rutiner som begreppet familj står för, men för den skull inte är minsta kuvad
. Hon styr men anpassar sig mer likt en medberoende för att hon vet hur han fungerar efter över 20 år. De hade högst troligt inte fungerat så länge om de inte hade ett mer symbiotiskt förhållande.
Den hon var som svårt sjuk och som han kunde manipulera är inte den persona hon visar upp 2018 och drygt ett år tillbaka.

För att återkoppla till videon så får han härja och dampa friskt, det är vaga tillsägelser, vilket också stärker bilden kring hur den här personens egenheter fått frodas och växt till sig. HD tar över stafettpinnen.

Så ligger mina funderingar och jag betackar mig fortsatta lågvattenmonologer.

Vi har nog dragit liknande slutsatser. Med en oehört viktig skillnad..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in