2021-06-15, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
M/KD har inte lovat att dom tar varje tillfälle att fälla regeringen. SD har gjort det och står för vad dom säger, av princip.

Har svårt att tro att V kommer sträcka ut en hand här..

Med tanke på hur efterblivna många är kan det säkert bli något av en vinst för V i slutändan dock. Eftersom det isf kommer drabba S mest så är det ju inte helt ovälkommet.

Inte lovat säger du?

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/m-alltid-redo-rosta-for-ny-regering

Citat:
”Frågan är alltså inte alls hur Moderaterna kommer rösta i en misstroendeomröstning – vi röstar alltid för att avsätta den här regeringen."

Jag vet inte hur du eller andra tolkar detta men i min ögon så är M "alltid redo".

Står kvar vid min ståndpunkt. M/KD kommer förlora på detta OM V går vidare och de fegar ur.

Även MO delar denna syn:

https://marcusoscarsson.se/moderaterna-och-kd-riskerar-att-hamna-under-stor-press/

Citat:
Moderaterna och KD har lovat att ta varje tillfälle att fälla Regeringen Löfven men nu tycks de båda partierna tveka – eftersom de är positiva till friare hyressättning.
Citera
2021-06-15, 18:51
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loal
Sitter han och förhandlar om frågan med HGF så kommer inte slutprodukten bli det som C och L krävt i sina utredningsdirektiv.
Och varför inte det?

Går väl utmärkt att sitta och prata med HGF-representanterna. Och komma fram till precis vad han redan har.
Det är ju bara att han lägger fram lite för dom "värre" alternativ.

Klart att dom skulle kunna välja ett "värre" alternativ. Då får han väl höra med C+L och det är ok.
Citera
2021-06-15, 18:53
Medlem
AreYouBacks avatar
Lyssnar på Dagostar inbjuden till Studio Ett. Hon öppnade hårt imorse klockan 10 på pressträffen. Nu låter hon som en badboll med punka. Hon är så lättläst för Löfven och han kommer bara säga tack men nej tack. Jag tror faktiskt inte detta är för att få uppmärksamhet för detta kommer sluta med en stor förnedring. Sjöstedt och hans ”dokument” som var text på en servett. V är pinsamma och Dagostar förlorar stort.
Citera
2021-06-15, 18:54
Medlem
Tror Nooshi och vänstern tänkt igen detta bra.
Antingen väntar dom till 2022 och går till val som sossarnas dörrmatta.... igen!

Eller så visar dom lite stake och fäller Löfven nu och vinner 3-4% opinionen och slutar vara dörrmatta.
Dom tjänar på nyval då dom kommer gå frammåt, blir det borgerlig regering är det bara samma sak som endå skulle hända 2022.

Dom kan vinna, % och respekt.
Dom kan förlora, typ 1år av borgerligt styre.

Om dom nu inte bluffar igen och då stärker sin position som riktiga förlorare.
Citera
2021-06-15, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pusher.
Inte lovat säger du?

Jag vet inte hur du eller andra tolkar detta men i min ögon så är M "alltid redo".

Står kvar vid min ståndpunkt. M/KD kommer förlora på detta OM V går vidare och de fegar ur.

Även MO delar denna syn:

https://marcusoscarsson.se/moderaterna-och-kd-riskerar-att-hamna-under-stor-press/

Vi hittar även följande citat som en liten brasklapp.

Citat:
Vänsterpartiet är ute efter att stoppa reformer på arbetsmarknaden för att därefter rädda kvar Stefan Löfven som statsminister.

Dvs samma situation som förr.. man vill stoppa en reform och sen rädda kvar Löfven vid rodret. För ingen tror väl att V ska jobba med SD?
Citera
2021-06-15, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Och det är ju inga besvärliga frågor som V måste ta. T ex varför dom vill ha långa bostadsköer. Och vilka andra produkter dom vill införa långa köer för.

Dom är ju i det närmaste kommunister de flesta journalister? Sen är de ju i lag med makten, inte granskande.
Citera
2021-06-15, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pusher.
Inte lovat säger du?

Även MO delar denna syn:

Jag jag kanske förenklade det lite. M/KD är inte principfasta likt SD. Det du ser som löften ser jag som snömos.

Det finns ingen anledning för M/KD att gå emot förslag dom vill se genomförda, deras väljare är nog överlag ”hey ok” med det.
Man vill inte heller hamna i en situation som innebär att man kommer stå inför ett extra val nära inpå nästa val.

Har du några mer ”löften” från ett sjuklöverparti du vill att jag ska kalla snömos?
Citera
2021-06-15, 19:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Men han kommer ju förhandla med sina partikollegor i HGF, samma personer son ljög och sa att SD var för marknadshyror i senaste valrörelsen. De kommer nog göra som Löfven vill.
Det tror jag ej. Så konspiratorisk ska man ej vara.
Citera
2021-06-15, 19:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Och varför inte det?

Går väl utmärkt att sitta och prata med HGF-representanterna. Och komma fram till precis vad han redan har.
Det är ju bara att han lägger fram lite för dom "värre" alternativ.

Klart att dom skulle kunna välja ett "värre" alternativ. Då får han väl höra med C+L och det är ok.
Varför ska HGF acceptera ett förslag som strider mot allt det dom står för?
Citera
2021-06-15, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _mtini_
Tror Nooshi och vänstern tänkt igen detta bra.
Antingen väntar dom till 2022 och går till val som sossarnas dörrmatta.... igen!

Eller så visar dom lite stake och fäller Löfven nu och vinner 3-4% opinionen och slutar vara dörrmatta.
Dom tjänar på nyval då dom kommer gå frammåt, blir det borgerlig regering är det bara samma sak som endå skulle hända 2022.

Dom kan vinna, % och respekt.
Dom kan förlora, typ 1år av borgerligt styre.

Om dom nu inte bluffar igen och då stärker sin position som riktiga förlorare.

V kan iofs inte fälla regeringen, dom vill gärna få folk att tro det, verkar ha funkat bra på dig iaf?

Vad V har att vinna på detta utspelet är att lättlurade människor kanske fastnar för att V minsann ”kämpade” och därför väljer att lägga sin röst på dom istället för S.

Vi vet att S sitter i kläm här, jag tycker att dom har hanterat situationen väldigt dåligt och jag skulle inte bli förvånad om detta innebär ett märkbart väljartapp.
Citera
2021-06-15, 19:08
Medlem
bombaccis avatar
vänsterpartiet gör rätt om de röstar mot en regering som vill ha marknadshyror men är moderater och kristdemokrater verkligen emot det eller hakar de mest på oavsett vilken fråga för att jäklas med S?
Citera
2021-06-15, 19:09
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loal
Jävla foliehatt
Varför ska m väcka misstroende när löfven fortfarande har 48 timmar på sig?

Efter 48 timmarna MR smartskaft
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in