Kom ni i håg diskussionen vi hade om hur eftersläpningarna på SIR såg ut?
Citat:
Ursprungligen postat av
virvelbagg
Ok, men förra veckan är ju inte fullständig. De första dagarna är nog det och där visar det ju snarare ca 14 nyinskrivna per dag. Man kan ju jämföra det med trovärdigheten att det bara kommer landa på 2 nyinskrivna för 30 maj. De där tre sista dagarna förra veckan kommer ju självklart att skrivas upp. Så det kommer ju inte alls snitta på 10 nyinskrivna per dag förra veckan snarare kanske runt 14.
Så här ser det alltså ut en så länge.
24 maj, 14st nyinskrivna personer.
25 maj, 14st nyinskrivna personer.
26 maj, 15st nyinskrivna personer..
27 maj, 14st nyinskrivna personer.
28 maj, 8st nyinskrivna personer.
29 maj, 6st nyinskrivna personer.
30 maj, 2st nyinskrivna personer.
Det är ju så uppenbart inte fullständigt efter torsdagen. Jag brukar alltid räkna med ca en vecka innan SIR är fullständigt, gör inte du det?
Så här såg det alltså ut den första juni. Jag brukade räkna med en vecka innan siffrorna är fullständiga. Men det verkar ju vara helt fel.
Citat:
Ursprungligen postat av
Beaver14
Det kom till 3 till efter vi hade vår konversation. 2 st den 29/5 och 1 den 30/5. 76 totalt och i snitt 10 per dag, som jag skrev.
Förra veckan är det hittills 28 registrerade vårdtillfällen. Jag tror att det inte är särskilt lång eftersläpning längre eftersom det numera rör sig om så få personer. Skåne har 1 nytt IVA-fall förra veckan, Sthlm har 6 och VG har 4.
Drar till med att det trillar in 4 till och att vi hamnar runt 30-35 vårdtillfällen förra veckan, vilket innebär att vi nu är nere 4-5 per dag. En ytterligare halvering jmf veckan innan.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kaptenstjärt
Min uppfattning är att i de större regionerna har det tidigare inte släpat mycket. När det har släpat är det främst på helger.
En vecka senare hade det alltså ploppat upp til 76st (3+). Jag tänkte att det var klart då. Men nu gick jag in på SIR bara för att se om det verkligen var så, och OJ vad förvånad jag blev.....
Så här ser det ut nu (siffran för den 29 maj kan vara 8 också beroende på om vi ser till unika personer eller vård tillfällen).
2021-05-24
14
2021-05-25
14
2021-05-26
16
2021-05-27
15
2021-05-28
10
2021-05-29
9
2021-05-30
4
Sammanlagts 82 st.
Är det någon av er som vet när dessa lades på? Hur lång tid får man egentligen då räkna med fören SIR är någorlunda fullständig? Kan detta ha med problemen med SmiNet att göra att det är därför det tagit så lång tid eller är det alltid sådana eftersläpningar? Det är helt klart svårt att avvända SIRs siffror i realtid.