2021-06-15, 17:54
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Skönt att höra. Jag fick nämligen Moderna.

Okej, de ska vara väldigt jämförbara vad jag kunnat läsa mig till. Nästan identiska data på Moderna och Pfizer. Det som skiljer är inom felmarginalen.
Citera
2021-06-15, 17:54
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av painkiler
88%s skydd är ju fortfarande bättre än 0 och känner man sig väldigt otrygg är det väl bara att fylla på med en spruta pfizer.

63% skydd.
Citera
2021-06-15, 17:56
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
.. eller så kan vi införa en diktatur där staten bestämmer allt och demokratin är endast till för att upprätthålla "Sverjebilden"

Vi är på god väg med tvångsvaccineringarna.

Ska vi dra igång debatten igen gällande överdrifterna kring denna sk pandemi?

Mig veterligen finns det inga som tvångsvaccineras i Sverige. Har du blivit tvångsvaccinerad? Bor du på någon institution? Själv blev jag förbannad för att jag fick vänta så länge på mitt vaccin.
Citera
2021-06-15, 17:57
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av benspeed
Menar att det är säsongsbetonat och att det kommer uppträda under säsongen, det är inget världsunikt virus. Att virus muterar och att dom förr eller senare kan komma hit är inte heller något nytt. Man får se till hur farliga virusen är, och om vaccinen inte hjälper mot andra varianter (vilket är omtvistat) så får man se till att stärka den naturliga immuniteten. Vårt egna immunförsvar skapar en robust reaktion efter genomgången reaktion, och sammantaget är det inte ens nära att vara värt att stänga ner samhället för detta.

Det är ju snarare så att det inte sprids lika lätt när skolorna stänger för sommaren.
Citera
2021-06-15, 18:11
Medlem
Ungern möter Portugal just nu i Budapest.
Knökfullt på läktarna. Ca 60.000-70.000 och folk står i princip på varandra haha.

Antar Covid-19 är besegrat i Ungern också.
Citera
2021-06-15, 18:16
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Vilka tvångsvaccineringar?

Om en ovaccinerad diskrimineras så till den milda grad att det blir omöjligt att verka i samhället så är det likställt med tvång.

Det håller absolut på att bli verklighet.
Citera
2021-06-15, 18:23
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Om en ovaccinerad diskrimineras så till den milda grad att det blir omöjligt att verka i samhället så är det likställt med tvång.

Det håller absolut på att bli verklighet.
Vem har lurat i dig detta?
Finns inget som diskriminerar ovaccinerade så det inte går att verka i samhället!
Sluta lyssna på foliehattar.
Citera
2021-06-15, 18:30
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfittefett
Vem har lurat i dig detta?
Finns inget som diskriminerar ovaccinerade så det inte går att verka i samhället!
Sluta lyssna på foliehattar.

Är moderaterna ”foliehattar”?

https://www.expressen.se/debatt/m-ta-bort-restriktionerna--for-de-som-har-vaccinerats/
Citera
2021-06-15, 18:31
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Ungern möter Portugal just nu i Budapest.
Knökfullt på läktarna. Ca 60.000-70.000 och folk står i princip på varandra haha.

Antar Covid-19 är besegrat i Ungern också.

Lite spridning av Deltaviruset där så blir det totalt kaos. Vad ligger R-talet på? 8-10? Vilka galningar!
Citera
2021-06-15, 18:35
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Är moderaterna ”foliehattar”?

https://www.expressen.se/debatt/m-ta-bort-restriktionerna--for-de-som-har-vaccinerats/
Nej och de säger inte heller att ovaccinerade ska hindras att hindras verka i samhället!
Har du svårt med läsförståelsen eller begriper du inte vad du själv påstod?
Citera
2021-06-15, 18:39
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfittefett
Nej och de säger inte heller att ovaccinerade ska hindras att hindras verka i samhället!
Har du svårt med läsförståelsen eller begriper du inte vad du själv påstod?

Jo då. Är du inte vaccinerad så får du problem med tuffe Uffe. Inget jobb inom vården, inte gå på konsert osv osv.

Diskriminering på ren svenska.

Och det är inte bara här hemma man hör dessa tongångar kan jag meddela.
Citera
2021-06-15, 18:42
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Nej, det skiljer 95/63=>51% i effektivitet. Finns en anledning till att EU beslutat att inte köpa in mer vektorvaccin. mRNA-vaccinen är överlägsna.
Men hallå, kan du verkligen inte läsa, liksom? Pfizer har ett skydd på 96% mot sjukdom så allvarlig att man måste läggas in på sjukhus. Detta efter två doser och smittad med Delta-varianten, ok? Motsvarande siffra för AstraZeneca är 92%. Hänger du med, frågar man sig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in