Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
Det har nu gått för lång tid. Hade jag inte fått dos1 en gång till finns ju egentligen ingen möjlighet att få dos2 på "korrekt vis" som du uttrycker det. Det är inte meningen att det ska ta 9 veckor att få sin andra dos från den första, bara för att 1177 och Folkhälsomyndigeten riggat systemet på så vis. Det kan aldrig bli korrekt. Är i alla fall glad för att jag är vaccinerad nu på någorlunda korrekt vis, även om Folkhälsomyndigheten anser att jag gjort fel. Det viktigaste för mig är ju trots allt MIN hälsa. Det är bara den jag kan ta ansvar för.
Du har tagit två stycken "dos 1" alltså? Gjorde du det i olika regioner, och det upptäcktes inte? Frågade du vilka dagar de skulle vaccinera med det vaccin du redan tagit, eller chansade du? Jag moraliserar inte i alla fall, det blir "varje man för sig själv" när ett land har så dålig ledning som Sverige, tyvärr.
Jag fick tid för dos 2 direkt av sköterskan, när hon gett mig dos 1. Sex veckor och ett par dagar emellan. Jag accepterar det, även om jag faktiskt hade en tidigare tid för dos 1 i en annan region, som jag kunde ha använt mig av för att få dos 2 fortare. Men då hade man inte vetat vilket vaccin det blir, och det kanske inte är bra att ta en Pfizer och en Moderna med kort tid emellan? Nu får det bli så här, och jag känner redan efter första dosen att jag börjar lämna hela pandemin bakom mig. Det är inte så intressant längre, angår inte mig så mycket längre.