2021-06-09, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Näe precis. Det är sant. Världen är så jävla beroende av Kina så finns i princip inget vi kan göra... Kapitalismen utnyttjar och behöver Kommunismen i Kina. Ganska häftigt om man tänker efter hur de lever i symbios.

Vi behöver inte kina övht! Bara om man är så jävla snål och fattig så att man inte kan betala några hundralappar mer för en telefon eller tv
Citera
2021-06-09, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
129 nu.

Slutet på nästa vecka lär ett tiotal vara inskrivna vara kvar på IVA....

ÖPPNA UPP SAMHÄLLET!

Vad är det som är stängt? Mer än att krogen stänger 22
Citera
2021-06-09, 11:31
Medlem
sunessensommars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Kommer dessvärre aldrig hända.

Svenne-banan vill ju ha billiga tv-apparater till EM, så dom kan sitta och dricka sin burköl och käka chips.
Då hamnar de också rakt in i riskgrupp för att bli allvarligt sjuka i covid-19 också.

Så länge svenska sosse/jantesamhället får fortgå, så kommer efterfrågan på billiga prylar från Kina fortsatt vara hög. Därigenom fortsätter Kommunistpartiet sitta säkert utan att behöva ta något ansvar..
Det är rätt många, bra mycket större spelare än det svenska sosse- och jantesamhället som pumpar in miljarder i Kina. Tror inte att Sveriges inställning ens skulle kunna vara det eventuella strået som bryter kamelens rygg.

Ungern verkar ju för övrigt vara inriktat på att att bli någon form av kinesisk satellitstat, och mycket kan man säga om Ungern men knappast att den politik som förs där har särskilt många likheter med det svenska sosse- och jantesamhället.
Citera
2021-06-09, 11:31
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
129 nu.

ÖPPNA UPP SAMHÄLLET!

Tycker du att det går så bra nu så att vi måste ändra förutsättningarna?
Citera
2021-06-09, 11:33
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Är detta någon som berättat detta för dig? Eller kollade du när du SKULLE fått din dos om du inte missbrukat systemet?

Mycket anekdoter nu

Ser det inte som att jag missbrukat något system. Jag har ju fått mina två vaccinationsdoser med cirka en månads mellanrum. Vad kan vara så fel med det? Att det inte följer Folkhälsomyndighetens galna råd och anvisningar?
Citera
2021-06-09, 11:33
Medlem
Sorken80s avatar
Citat:
129 nu.

ÖPPNA UPP SAMHÄLLET!
Eller så håller vi i till midsommar och så kan vårdpersonalen få semester och vi får en praktiskt taget smittfri sommar.

Edit: Se bara hur det gick i storbritannien där de öppnade upp och smittan dubblerades/tripplades. Det spelar rätt stor roll om utgångsläget innan en fördubbling eller mer är 10 eller 100 personer på IVA.
Senast redigerad av Sorken80 2021-06-09 kl. 11:35.
Citera
2021-06-09, 11:48
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulrik.Agren
Det fungerar ju inte alls bra om det är möjligt att tränga sig före i kön genom att boka första dosen två gånger.
Men detta problem finns väl bara i region Stockholm, där man ville slänga ut pengar på en app?

I två regioner nära mig fungerar allt som det ska, man loggar in och bokar första dosen, och får tid för andra dosen när den första ges. Väl skött av dessa regioner och privat vårdgivare.
Det är inte möjligt att tränga sig före.
Det kan lyckas, men det kan också vara så att man blir nekad sin andra vaccination om man bokat den felaktigt.

Appen Alltid öppet är äldre än SARS-CoV2 så det är inget som utvecklas just för vaccination mot covid-19. Däremot har den vidareutvecklats på ett mindre lyckat vis.

Bokar man vaccination via vårdcentral i Stockholm så får man tid för den andra vaccinationen när man får den första sprutan.

Det går också att ringa och boka, 08-428 29 30.

Det är alltså egentligen "bara" appen som inte funkar som den ska.
Citera
2021-06-09, 11:49
Medlem
vinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OwnersManual
Peter Daszak snackar om när hans polare i Wuhan mixtrade med fladdermöss och corona för några år sedan. Finns en för honom väldigt, väldigt besvärlig video i artikeln.

Citat:
EcoHealth Alliance President Peter Daszak – who collaborated with the Wuhan Institute of Virology on research funded by Dr. Anthony Fauci’s National Institute of Allergy and Infectious Disease – appears to boast about the manipulation of “killer” SARS-like coronaviruses carried out by his “colleagues in China” in a clip unearthed by The National Pulse.

Citat:
“Then when you get a sequence of a virus, and it looks like a relative of a known nasty pathogen, just like we did with SARS. We found other coronaviruses in bats, a whole host of them, some of them looked very similar to SARS. So we sequenced the spike protein: the protein that attaches to cells. Then we… Well I didn’t do this work, but my colleagues in China did the work. You create pseudo particles, you insert the spike proteins from those viruses, see if they bind to human cells. At each step of this you move closer and closer to this virus could really become pathogenic in people

https://thenationalpulse.com/exclusi...coronaviruses/

Din länk är korrupt-förmodligen har du kopierat denna från en annan tråd här på fb.
Efterlite googlande finns det du avsåg att länka till på följande fungerande länk:
https://thenationalpulse.com/exclusive/daszak-reveals-chinese-colleagues-manipulating-coronaviruses/
Citera
2021-06-09, 11:51
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Sju veckor är alldeles för lång tid och det är alltså först nu som dos2 ens går att boka. Sedan kan man få vänta upp till två veckor till innan man får någon tid för dos2. Då har det gått 9 veckor, samtidigt som tillverkaren säger att man ska ta dos2 efter 3 veckor. Det kan inte vara meningen att det ska fungera så. Det låter helt sinnessjukt.
Har du tur så får du din vaccination, har du otur får du vända och boka dos 2 på ett korrekt vis.
Citera
2021-06-09, 11:57
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Har du tur så får du din vaccination, har du otur får du vända och boka dos 2 på ett korrekt vis.

Det har nu gått för lång tid. Hade jag inte fått dos1 en gång till finns ju egentligen ingen möjlighet att få dos2 på "korrekt vis" som du uttrycker det. Det är inte meningen att det ska ta 9 veckor att få sin andra dos från den första, bara för att 1177 och Folkhälsomyndigeten riggat systemet på så vis. Det kan aldrig bli korrekt. Är i alla fall glad för att jag är vaccinerad nu på någorlunda korrekt vis, även om Folkhälsomyndigheten anser att jag gjort fel. Det viktigaste för mig är ju trots allt MIN hälsa. Det är bara den jag kan ta ansvar för.
Citera
2021-06-09, 12:02
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorken80
Eller så håller vi i till midsommar och så kan vårdpersonalen få semester och vi får en praktiskt taget smittfri sommar.

Edit: Se bara hur det gick i storbritannien där de öppnade upp och smittan dubblerades/tripplades. Det spelar rätt stor roll om utgångsläget innan en fördubbling eller mer är 10 eller 100 personer på IVA.
Alla är dessvärre inte så omtänksamma som du. <3
Citera
2021-06-09, 12:15
Avstängd
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Det har nu gått för lång tid. Hade jag inte fått dos1 en gång till finns ju egentligen ingen möjlighet att få dos2 på "korrekt vis" som du uttrycker det. Det är inte meningen att det ska ta 9 veckor att få sin andra dos från den första, bara för att 1177 och Folkhälsomyndigeten riggat systemet på så vis. Det kan aldrig bli korrekt. Är i alla fall glad för att jag är vaccinerad nu på någorlunda korrekt vis, även om Folkhälsomyndigheten anser att jag gjort fel. Det viktigaste för mig är ju trots allt MIN hälsa. Det är bara den jag kan ta ansvar för.

Du har tagit två stycken "dos 1" alltså? Gjorde du det i olika regioner, och det upptäcktes inte? Frågade du vilka dagar de skulle vaccinera med det vaccin du redan tagit, eller chansade du? Jag moraliserar inte i alla fall, det blir "varje man för sig själv" när ett land har så dålig ledning som Sverige, tyvärr.

Jag fick tid för dos 2 direkt av sköterskan, när hon gett mig dos 1. Sex veckor och ett par dagar emellan. Jag accepterar det, även om jag faktiskt hade en tidigare tid för dos 1 i en annan region, som jag kunde ha använt mig av för att få dos 2 fortare. Men då hade man inte vetat vilket vaccin det blir, och det kanske inte är bra att ta en Pfizer och en Moderna med kort tid emellan? Nu får det bli så här, och jag känner redan efter första dosen att jag börjar lämna hela pandemin bakom mig. Det är inte så intressant längre, angår inte mig så mycket längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in