2021-06-14, 20:33
Medlem
Dan88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Han verkar gravt senil alternativt lida av fanboyism vilket redan har bevisats tidigare. Kommer schyssta spel mer eller mindre hela tiden nu. Blir bara komiskt när folk som han ska dissa ett uppenbart starkt spelår.

Haha ja, inte första skitsnacket som flyter upp till ytan. Skulle inte förvåna mig om det snart utannonseras en PS4 version av ratchet & clank.

Ratchet & Clank kan omöjligen köras på PS4. Finns kristaller i spelet som ändrar hela kartan på under 1 sekund. Se här 13 sekunder in i klippet: https://www.youtube.com/watch?v=6tBohTuhjsE&t=13s
Citera
2021-06-14, 20:35
Medlem
Besticks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasande-Rose
Tar man Switch som exempel så hade den sprillans nytt Zelda på releasen och sprillans nytt 3D Mario på hösten. Därutöver en mängd AA-spel.
Ett Zelda-spel som du också kunde spela på WiiU...
Citera
2021-06-14, 20:36
Medlem
Dan88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Nu trollar du PS4 hade tex Killzone och Knack som första års spel Xbox One hade Ryse och Forza Motorsport och Dead Rising

PS3 hade Ridge Racer,Motorstorm och Resistance
360 hade Gears och Oblivion

Så MSFS, Halo, och Forza och AOE är inte AAA även Back4Blood är uppe och nosar på AAA. För övrigt jävligt bra spel betan var grym.

Back4Blood är multiplat.
Citera
2021-06-14, 20:42
Medlem
Rasande-Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bestick
Ett Zelda-spel som du också kunde spela på WiiU...

Ja, och? Ska du anmärka på cross-gen spel så har ju ju Xbox Series-konsolerna inga spel alls då i stort sett allt är anpassat för att släppas på Xbox One med. MS shabblade ju däremot bort lanseringen helt, inte ett enda namnkunnigt traditionellt Xbox-spel.
Nästan alla spel som lanseras på Xbox Series X kan man spela på Xbox One, Halo Infinite är huvudsakligen utvecklat för Xbox One.
Senast redigerad av Rasande-Rose 2021-06-14 kl. 20:45.
Citera
2021-06-14, 20:45
Medlem
Besticks avatar
Citat:
Ja, och? Ska du anmärka på cross-gen spel så har ju ju Xbox Series-konsolerna inga spel alls då i stort sett allt är anpassat för att släppas på Xbox One med.
Nästan alla spel som lanseras på Xbox Series X kan man spela på Xbox One, Halo Infinite är huvudsakligen utvecklat för Xbox One.
Använder bara samma argument som du/ni kör mot Xbox hela tiden.
Citera
2021-06-14, 20:46
Medlem
Rasande-Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bestick
Använder bara samma argument som du/ni kör mot Xbox hela tiden.

Nope, det gör du inte.
Citera
2021-06-14, 20:48
Medlem
Besticks avatar
Citat:
Nope, det gör du inte.
Jo, och det vet du också.
Citera
2021-06-14, 21:16
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ta det lugnt med osakliga personangreppen. Att gå i sånt försvarsläge för att någon uttrycker saklig kritik är ju fanbooyism om något, jag tycker inte som du och det får du ju acceptera. 2021 har hittills varit ett av de sämsta spelåren i mannaminne, möjligen bara 2020 som var mer avslaget. Det gäller alla formaten, men det är XBoxen som har mest att bevisa...

Fast nu är listan över spel som släpps resterande år är riktigt bra. Jag kommer ha att göra lätt hela året utan större problem. Antar att du har extremt smal spelsmak om inget passar.
Flight Simulator, The Ascent, Hades, Psychonauts 2, 12 Minutes, Back 4 Blood, Battlefield 2042, Forza Horizon 5 och Halo. Lägg då även till titlar som senaste Yakuza som nu finns på gamepass.
Citera
2021-06-14, 21:20
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dan88
Back4Blood är multiplat.

Fast det var ju inte det som var frågan om du bemödat dig läsa tråden. Var de 19 spelen som släpps framgent på Game Pass som inte var något att hänga i Julgranen.
Citera
2021-06-14, 21:21
Medlem
Rasande-Roses avatar
Citat:
Fast nu är listan över spel som släpps resterande år är riktigt bra. Jag kommer ha att göra lätt hela året utan större problem. Antar att du har extremt smal spelsmak om inget passar.
Flight Simulator, The Ascent, Hades, Psychonauts 2, 12 Minutes, Back 4 Blood, Battlefield 2042, Forza Horizon 5 och Halo. Lägg då även till titlar som senaste Yakuza som nu finns på gamepass.

Tyvärr inte, det är en mycket svag releasekalender än så länge på alla konsolerna. Och det är ju inte direkt lovande för Xboxens del så här när de just haft en E3-konferens.
Ja, men att säga att det finns spel så det räcker, det kan man ju säga om vartenda år sedan 90-talet. Men nu avsåg jag spel man köper en ny spelkonsol för tusentals kronor för, och på den fronten är det tomt. Ett 1 år gammal PC-konvertering är ju inget jag personligen springer till spelbutiken för.

Halo är det enda jag tycker är intressant på Xbox-fronten för i år och det ser ju hittills ytterst avslaget ut, tyvärr.
Senast redigerad av Rasande-Rose 2021-06-14 kl. 21:23.
Citera
2021-06-14, 21:26
Medlem
Tvonds avatar
Citat:

Majoriteten av alla tycker att MS E3 är bland det bästa de någonsin presterat kanske det bästa någonsin. Men Humle här i tråden yrar om Xbox360 grafik och inga AAA titlar. Själv håller Humle sig med en Nintendo Switch. Och när det narritativet inte fungerar så är det budget fel och inga AAA när det inte heller är sant då har alla tidigare generationer minst 3 generationer tillbaka i tiden haft bättre spel Efter ett tag kommer även Dumle in i tråden och yrar med om att max två spel från gårdagens presentation är intressant varav de två minsann även kommer till PS5.

Både Humle och Dumle behöver nyktra till i fyllecellen.
Citera
2021-06-14, 21:37
Medlem
Rasande-Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Majoriteten av alla tycker att MS E3 är bland det bästa de någonsin presterat kanske det bästa någonsin. Men Humle här i tråden yrar om Xbox360 grafik och inga AAA titlar. Själv håller Humle sig med en Nintendo Switch. Och när det narritativet inte fungerar så är det budget fel och inga AAA när det inte heller är sant då har alla tidigare generationer minst 3 generationer tillbaka i tiden haft bättre spel Efter ett tag kommer även Dumle in i tråden och yrar med om att max två spel från gårdagens presentation är intressant varav de två minsann även kommer till PS5.

Både Humle och Dumle behöver nyktra till i fyllecellen.

haha, nu spårar du ju ur helt. Och det var ju du som "yrade" om AAA och AA-spel. Jag skiter väl i vad de har för budgetsammanhang, jag ville se imponernade spel man förknippar med Xbox men Halo såg inte imponerande ut, och inget gears, inget fable och Bethesda-spelen bara teasers.

Ja, jag har en Switch och en PS4 och spelar mest Switch numera. Än sen då, är det något du tycker är fel med det?
2006-2013 spelade jag mest på xbox 360 och kommenterar därför i alla nu aktuella konsolernas diskussionstrådar då jag periodvis spelat nästan uteslutande på något av formaten. Några år Nintendo, några år Playstation, några år Xbox. Vet inte vad du avser med "majoriteten tycker", du har kört en opinionsundersökning eller? Jag tycker det var en svag konferens för den var nästan bara teasers, andra tycker det var conference of the century för de blir hypade av teasers.

LaCucaracha frågade vad vi tyckte om presskonferensen. Jag svarade på frågan vad jag tyckte om den och då blev några av, ska vi kallade fanboysen, i diskussionstråden upprörda för att jag inte tyckte som den inbillade "majoriteten" tydligen tycker? Märkligt att fråga vad folk tycker om man bara accepterar ett svar
Senast redigerad av Rasande-Rose 2021-06-14 kl. 21:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in