2021-06-15, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Han følte nok bikkjas vrede og den var på aehs side.

Du har tidligere hevdet at AEH var på flyttefot.
Hvor har du dette fra?
Citera
2021-06-15, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Han mente opptakene var gale også, og mente det kunne være noe feil med opptaksutstyret. Alt TH har bidratt med i saken har styrket mistanken mot han. Sikkert lurt å nekte videre avhør, ja
Er det noe du har lest i avhørsrapporten ? I såfall, glem det. De er like feil skrevet, som tekstet i NRK avhøret.

https://tv.nrk.no/serie/dagsrevyen/202010/NNFA02103120
Citera
2021-06-15, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
TT er helt avhengig av feil på båndopptakeren eller at noen har referert feil for å få alle bortforklaringene til å gå opp.
Spole knappen på båndopptageren virker ikke. Det er derfor alt i avhørsrapportene er feil skrevet. Prøv selv å skrive ned alt det TH sier i et avhør, uten å spole tilbake hundre ganger.

https://tv.nrk.no/serie/dagsrevyen/202010/NNFA02103120
Citera
2021-06-15, 14:54
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Har de utelukket ukjent kjøretøy ved S4?
Politiet har vel derimot påpekt, at de tror de har observert lys fra kjøretøy, på gangveien fra Andebrygga.

Jo men man var för nåt år sen nästan helt på det klara med att inga ”främmande” fordon lämnat området/trakten vid tidpunkten.

Exakt vad det betyder är en annan femma. Det kan betyda att ~alla bilar som fastnat på film är redogjorda för. Vilket då kan lämna ett litet utrymme för oidentifierade bilar som försökt undvika kameror. Och så.

Men om man säger så här:
Lejda mördare hade väl haft två optioner i det här fallet: antingen se ut som ”kidnappare” och dundra in (för att upptäckas av vittnen) men försöka förbli oidentifierbara, med olika medel (mask, anonymiserat fordon). Eller göra det på natten och inte ses alls. Fast i det senare fallet har th inte alibi så det går inte.

Ja, hur det nu blir.

Men lejda mördare kan knappast hoppas smyga därifrån (S4) utan att bli upptäckta, på dagen.
Citera
2021-06-15, 15:07
Medlem
Enda et eksempel

TH: Det må jo være det at det kan konstrueres som et bilde, der jeg tar, skulle finne på noe sånt, fordi jeg var redd for å måtte gi noe til henne.

NRK: At det konstrueres et bilde der jeg skulle være redd for å måtte gi henne noe.

Det interessante er at spørsmålene er tekstet helt korrekt, det er bare svarene som er feil skrevet. Antagelig et fenomen som også finnes i hundrevis av sider med avhørsrapporter politiet sitter med.
Citera
2021-06-15, 15:16
Medlem
Og hvis man nullstiller det tråden "vet" om kallenavnet kan man tenke seg følgende:

I etterkant av avhørene snakket jeg med min søster som kunne fortelle at politiet i hennes avhør bekreftet at JEG hadde sagt at min far hadde oppfordret oss barna til å kalle mamma «XXXXXXX».

Dette er selvfølgelig ikke tilfellet. Sannheten er stikk motsatt. På gjennomlesningen ba jeg om å få høre opptak av den aktuelle påstanden og det er umulig at politiet misforstår meg. Det vil si at politiet med overlegg har løyet om hva jeg har sagt og manipulert oss i avhør.

Sett inn for eks "Lisbeth".

I etterkant av avhørene snakket jeg med min søster som kunne fortelle at politiet i hennes avhør bekreftet at JEG hadde sagt at min far hadde oppfordret oss barna til å kalle mamma «LISBETH».
Dette er selvfølgelig ikke tilfellet. Sannheten er stikk motsatt.

M.a.o: TH kan ha bedt ungene kalle henne for mamma. Mange voksne barn bruker fornavn på foreldrene. Det trenger ikke være mer negativt enn det, mange synes det er sårende når barna slutter å si mamma og pappa, uansett hvor store de er.

Mulig det er en absurd teori, men dette med at "nullet" er bekrefta er bare oppspinn.
Citera
2021-06-15, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
T*rgersen filte også ned sine tenner mens han satt inne, man kan spørre seg hvorfor...
nektet også dna i motsetning til.viggo.
Citera
2021-06-15, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Etter siste artikkel i TV2 å dømme, så tror politiet også at TH er skyldig. Jeg har sett en mulighet for at kidnappingshypotesen hadde styrket seg, og kunne derfor se nødvendigheten med å bruke mer tid på saken. Men nå virker det som at politiet har full fokus på TH, og da synes jeg at de får vise kortene sine. Enten har de en sak, eller så har de det ikke. Det må være grenser for hvor lenge de skal holde på med dette mediasirkuset. Nå er Hagenfamilien gjort til skamme, taushetsbelagte opplysninger fra avhør er lekket ut i media. Dette i seg selv er god nok grunn til å oppheve klausulen på saksdokumentene, og videre vil det også tilrettelegge for videre avhør. Hagen-familien har allerede vært i mange avhør, og for meg virker det som at politiet ikke er så opptatt av flere avhør. De kunne i såfall opphevet klausulen.
Jeg skjønner godt at familien har satt seg på bakbeina, det eneste som har kommet frem i offentligheten er intime opplysninger om familien. Hva slags etterforskning er det? Er dette det eneste politiet har på hånden? Jeg ønsker å se de kortene nå! Det har snart gått 3 år - nok er nok!
nok er nok med å finne ut hva som er skjedd med mor, bestemor og nullet til th.
Citera
2021-06-15, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katastrofetanken
Og hvis man nullstiller det tråden "vet" om kallenavnet kan man tenke seg følgende:

I etterkant av avhørene snakket jeg med min søster som kunne fortelle at politiet i hennes avhør bekreftet at JEG hadde sagt at min far hadde oppfordret oss barna til å kalle mamma «XXXXXXX».

Dette er selvfølgelig ikke tilfellet. Sannheten er stikk motsatt. På gjennomlesningen ba jeg om å få høre opptak av den aktuelle påstanden og det er umulig at politiet misforstår meg. Det vil si at politiet med overlegg har løyet om hva jeg har sagt og manipulert oss i avhør.

I etterkant av avhørene snakket jeg med min søster som kunne fortelle at politiet i hennes avhør bekreftet at JEG hadde sagt at min far hadde oppfordret oss barna til å kalle mamma «LISBETH».

M.a.o: TH kan ha bedt ungene kalle henne for mamma. Mange voksne barn bruker fornavn på foreldrene. Det trenger ikke være mer negativt enn det, mange synes det er sårende når barna slutter å si mamma og pappa, uansett hvor store de er.

Mulig det er en absurd teori, men dette med at "nullet" er bekrefta er bare oppspinn.

TV2 vet hva uttrykket var, og bekrefter det som "nedsettende":

«I etterkant av avhørene snakket jeg med min søster som kunne fortelle at politiet i hennes avhør bekreftet at JEG hadde sagt at min far hadde oppfordret oss barna til å kalle mamma «XXXXXXX» (nedsettende karakteristikk, red. anm.)..."

https://www.tv2.no/a/11448888/
Citera
2021-06-15, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katastrofetanken

Her bommer du totalt og feilinformerer - i kjent TT-stil.

Media har allerede bekreftet at «XXXXXXX» er en nedsettende karakteristikk og langt i fra det du her forsøker å gi inntrykk.
Citera
2021-06-15, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Enda et eksempel

TH: Det må jo være det at det kan konstrueres som et bilde, der jeg tar, skulle finne på noe sånt, fordi jeg var redd for å måtte gi noe til henne.

NRK: At det konstrueres et bilde der jeg skulle være redd for å måtte gi henne noe.

Det interessante er at spørsmålene er tekstet helt korrekt, det er bare svarene som er feil skrevet. Antagelig et fenomen som også finnes i hundrevis av sider med avhørsrapporter politiet sitter med.

Hva mener du blir meningsforskjellen i disse to eksemplene?

At NRK tekster så vrøvlet blir forståelig sier forøvrig ikke noe om hva politiet har gjort. Spørsmålene er sikkert mye klarere og presist uttrykt og dermed ikke i behov for å bli skrevet mer konkret.
Senast redigerad av Karamellis 2021-06-15 kl. 15:32.
Citera
2021-06-15, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Her bommer du totalt og feilinformerer - i kjent TT-stil.

Media har allerede bekreftet at «XXXXXXX» er en nedsettende karakteristikk og langt i fra det du her forsøker å gi inntrykk.

Det var bare et eksempel på at nedsettende karakteristikk kan være subjektivt. "Nullet" har aldri blitt bekreftet, det kommer fra en bruker som har byttet profil og har aldri blitt dokumentert noe sted.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in