Citat:
Ursprungligen postat av
Xenonen
Så i grunden är det snarare du som försvarar Saddam, struntar i internationella lagar och tycker att den starke skall få göra som han vill. Gäller detta även på lokal nivå? Att vi avskaffar polisen och låter rånare och rånoffer själva diskutera igenom hur de skall fördela sin egendom?
Eh? Israel vänner i MÖ är det ont om. De har lyckas förhandla fram en kall fred med några av staterna, det är allt.
Ja, tydligen får jag acceptera att du inte klarar av att erkänna att Israel ockuperar Palestina. Det skulle väl sabba din version där Hamas är den stora skurken och allt blir frid och fröjd om vi bara låter Israel expandera vidare.
Om du anklagar mig för att försvara Saddam så får du allt motivera det aningen bättre.
Vi måste ju påminna om detta igen.
Saddam Hussein was widely revered in Arab nations for his anti-Israel stance[2] and has supported several Palestinian guerrilla and militant organisations, and during the last Second Intifada Iraq subsidized families of Palestinian martyrs. in 1991, Hussein's army fired 39 Scud missiles at Israel. However, Israel did not retaliate and no further action has been taken from either side since.
https://en.wikipedia.org/wiki/Iraq%E2%80%93Palestine_relations
Kall fred är bättre än ingen fred, finns inga krav på att älska varandra. Men leva i fred är att föredra.
Hamas är en auktoritärt tillsammans med PA och det ändrar sig nog inte, Israel är en flawed democracy. Så är det.
Ang Västbanken så tycker jag en palestinsk stat ska ligga där, vet inte om du missade det. Well jag skriver det igen i sådana fall.