2021-06-15, 00:49
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Nej det gör jag inte. Jag har antikroppar sist jag kollade.

Det skulle aldrig intressera mig. Tycker givetvis att alla riskgrupper ska få det först. Det finns många i min ålder som behöver det bättre än mig.

FHM har inte sagt att man måste ta vaccinet. Det är inte obligatoriskt och av princip avstår jag tills studierna är fullständigt klara.

Och där vi inte ännu på långa vägar.

Det ligger helt klart en förväntan från FHM att svenska folket ska vaccinera sig. Det är frivilligt ja, men hade FHM fått bestämma helt och fullt hade det nog inte varit det.
Citera
2021-06-15, 00:52
Medlem
IMBILDENs avatar
En fundering.

De 65+ som nu inte vaccinerat sig då de inte ville ha Astras vaccin, eller 65+ som vaccinerat sig med Astras vaccin. När kan dessa grupper få vaccinera sig med mRNA-vaccinen? Är det vid årsskiftet någon gång, då även 12-åringarna fått sitt vaccin?

Det är ju numera välkänt att Astras vaccin knappast ger något skydd alls mot den indiska Delta-varianten som tar över alltmer.
Citera
2021-06-15, 01:24
Medlem
Deltavarianten (den Indiska varianten) har helt tagit över på endast en månad i Storbritannien! Det säger lite om hur smittsam den är - 64% mer smittsam närmare bestämt. 84% fler blir allvarligt sjuka och måste ha sjukhusvård!

I USA svarar deltavarianten nu för 10% av fallen, så stor risk att vi får en uppgång i antal fall även där, speciellt i de södra delarna där vaccinationstäckningen är låg.

Symptomen är lite annorlunda och liknar mer en vanlig förkylning:
-huvudvärk
-ont i halsen
-snuva
-feber
-hosta
men inte längre förlorat luktsinne.

rapporterar Dr. John Campbell
https://www.youtube.com/watch?v=c-a19Pk-yCQ
Citera
2021-06-15, 01:31
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
En fundering.

De 65+ som nu inte vaccinerat sig då de inte ville ha Astras vaccin, eller 65+ som vaccinerat sig med Astras vaccin. När kan dessa grupper få vaccinera sig med mRNA-vaccinen? Är det vid årsskiftet någon gång, då även 12-åringarna fått sitt vaccin?

Det är ju numera välkänt att Astras vaccin knappast ger något skydd alls mot den indiska Delta-varianten som tar över alltmer.
Som vanligt inga länkar till dina vidlyftiga påståenden.
Tidigare i tråden har det konstaterats att AstraZenecas vaccin ger ett skydd på 60 % mot symtomatisk smitta.

I Indien, som använder mycket AZ-vaccin har man undersökt risken för allvarlig sjukdom och kommit fram till att skyddet är bra.
https://m.businesstoday.in/story/covid-19-chances-of-hospitalisation-after-vaccination-at-006-says-study/1/439196.html
Citera
2021-06-15, 01:49
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
En fundering.

Jag tycker dom borde göra en kuksvanns dvs en cocktail genom att blanda alla covid varianter för att skapa ett vaccin som skyddar mot allt.

Vad kan gå fel ?

Det finns ju redan schimpans-virus i en av vaccinerna så varför inte ta nästa steg genom att blanda alla covids?
Citera
2021-06-15, 02:28
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Det märkliga nu är att jag är registrerad med två doser "dos 1". Nyligen fick jag erbjudande om att jag kan boka in mig för dos 2, efter den första sprutan. Jag tror jag kan gå och ta den tredje sprutan inom kort. Antagligen kan jag även ta en fjärde spruta. Om man gör det borde man väl få jättebra skydd? Skillnaden mellan dos 1 och dos 2, var väl 60% VS 95%? Tar man fyra sprutor når man kanske nära 100% skydd?
Bör jag ta fyra sprutor? Kan det på något vis vara farligt att ta för mycket vaccin?
De borde rimligen se i registren att du redan fått två sprutor? Men kanske kan man ägna sig åt "vaccinturism"? Man kan ju boka upp sig för vaccination hos andra regioner. Nu kanske du inte direkt tillhör de som är ute och reser i sommar, men teoretiskt skulle du nog kunna boka både en och två sprutor i en grannregion. För säkerhets skull kan du nog boka sprutor i låt oss säga, de tre närmaste regionerna i sommar. Då skulle du nog kunna bli fullboostad till hösten
Citera
2021-06-15, 03:57
Medlem
Enbart 181 fall har nystats upp i Region Stockholm över helgen tydligen. Smittan är således mer eller mindre utplånad i regionen. Nu står alarmisternas hopp om död och lidande till den indiska varianten.
Citera
2021-06-15, 05:50
Medlem
Citat:
Tar du inte vaccinet är du egoist då du kan sprida viruset
Tar du vaccinet någon vecka innan FHM har bestämt att du ska ta det är du också egoist då du tar vaccinet före någon annan.
Du måste göra exakt som FHM säger åt dig, för annars är du troligen utsänd av främmande makt för att sprida kaos och oreda.

Det finns minst ett tredje alternativ. De som inte sett en enda presskonferens, inte läser kvällstidningar et.c. Oftast har de redan haft infektion med milda symptom, och därför sätter tilltro till sitt eget försvar. Vidare vet de att det finns andra alternativ till vaccinen, och funderar en del kring varför dessa motarbetas. De är oftast tänkande individer, men anklagas ibland av rädda totalitär-törstande dito för att vara antivaxxers och div annat. Trots att de tagit alla traditionella vaccin som genomgått långtids-studier.
Citera
2021-06-15, 06:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Enbart 181 fall har nystats upp i Region Stockholm över helgen tydligen. Smittan är således mer eller mindre utplånad i regionen. Nu står alarmisternas hopp om död och lidande till den indiska varianten.

Där ser man....Då får vi se om den Indiska ser ut att bli vinnaren, eller om det är dags för vissa att försöka skaffa nya fritidsintressen.
Citera
2021-06-15, 07:21
Medlem
madchances avatar
Här är en person som är med på noterna och kan summera det på 3 minuter:

Forbes Breaking News, senator Ron Johnson:

- bevis för labbläcka
- fauci har finansierat denna typ av forskning i åratal
- Kina stoppade aldrig spridningen till resten av världen
- Kina behöver hållas ansvariga
- medier mörkade och desinformerade
- sociala medier mörkade och desinformerade
- sociala medier och medier behöver hållas ansvariga
- Ivermectin fungerar
- 50-85% har dött i onödan
- det är inte för sent att börja använda Ivermectin

Det som förvånar mest är att Youtube inte klämde in en länk till FoHM under videon.

https://www.youtube.com/watch?v=dGtPrEY7Q5U
Citera
2021-06-15, 07:26
Medlem
madchances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Nu står alarmisternas hopp om död och lidande till den indiska varianten.
Tror du också att tillverkare av säkerhetsbälten hoppas på att människor ska dö i krockar?
Citera
2021-06-15, 07:50
Medlem
Kvastfeningens avatar
Citat:
Varför anser du att jag är ryggradslös? För att jag tog dos 2 ett par veckor före jämfört med vad FHM anser att jag borde gjort det? Är det vad som krävs för att kandidera som den mest ryggradslösa människan i hela Sverige?

Det är fan komik!

Nej IMBILDEN hela du är komik när du gnällt i ett år på alla "egoister" och så fuskar du själv i vaccinationskön
Är du i riskgrupp eftersom du anser dig ha rätt att stjäla någon annans första dos eller är du bara så jävla rädd så du skiter i om någon annan eventuellt blir allvarligt sjuk eller avlider?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in