Citat:
Jäklar vilka fantastiska semifinaler vi fick. Jag är så imponerad av framför allt Nässjö, som verkligen visade att stora krigarhjärtan kan kompensera för mindre talang. Höök, Boman, Lecesne och Ruffin, bland andra, kan verkligen hålla huvudet högt. Hoppas de kan bygga vidare med detta lag.
Kul också att Jämtland pressade Södertälje in i det sista. Jag är glad att serie-ettan Södertälje till slut gick vidare och kul ändå att man inte måste spela med 4 importer för att gå till final i Sverige. Kul med Berkelund...han har verkligen flugit under min radar. En av många lite yngre talangfulla Svenskar i ligan i år.
Nu tror jag tyvärr att finalerna blir mindre dramatiska. Dolphins vinner 4-1 där deras bredare trupp kommer fälla avgörandet och Adam och Flack, som hade svårt mot Nässjös fysik, kommer få mer space i insidespelet, vilket öppnar upp för skyttar som Terins, Larrier och Carr. Jäkligt synd att det inte går att släppa på publik. Det skulle blivit magiskt.
Kul också att Jämtland pressade Södertälje in i det sista. Jag är glad att serie-ettan Södertälje till slut gick vidare och kul ändå att man inte måste spela med 4 importer för att gå till final i Sverige. Kul med Berkelund...han har verkligen flugit under min radar. En av många lite yngre talangfulla Svenskar i ligan i år.
Nu tror jag tyvärr att finalerna blir mindre dramatiska. Dolphins vinner 4-1 där deras bredare trupp kommer fälla avgörandet och Adam och Flack, som hade svårt mot Nässjös fysik, kommer få mer space i insidespelet, vilket öppnar upp för skyttar som Terins, Larrier och Carr. Jäkligt synd att det inte går att släppa på publik. Det skulle blivit magiskt.
Känns som att du kommer får rätt i ditt tips angående finalen, om inte Norrköping vinner guld redan på lördag och 4-0 istället. De ser helt enkelt ut att vara ett bättre lag än Södertälje samtidigt som Norrköping passar Södertälje ganska illa spelmässigt. Med det sagt kommer Södertälje komma ut som ett helt annat lag på torsdag med kniven mot strupen. Vinner de den kan allt hända, men skulle Norrköping lyckas gå upp till 3-0 är nog säsongen slut för Södertälje.