2021-05-25, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrArpeggio
Jäklar vilka fantastiska semifinaler vi fick. Jag är så imponerad av framför allt Nässjö, som verkligen visade att stora krigarhjärtan kan kompensera för mindre talang. Höök, Boman, Lecesne och Ruffin, bland andra, kan verkligen hålla huvudet högt. Hoppas de kan bygga vidare med detta lag.

Kul också att Jämtland pressade Södertälje in i det sista. Jag är glad att serie-ettan Södertälje till slut gick vidare och kul ändå att man inte måste spela med 4 importer för att gå till final i Sverige. Kul med Berkelund...han har verkligen flugit under min radar. En av många lite yngre talangfulla Svenskar i ligan i år.

Nu tror jag tyvärr att finalerna blir mindre dramatiska. Dolphins vinner 4-1 där deras bredare trupp kommer fälla avgörandet och Adam och Flack, som hade svårt mot Nässjös fysik, kommer få mer space i insidespelet, vilket öppnar upp för skyttar som Terins, Larrier och Carr. Jäkligt synd att det inte går att släppa på publik. Det skulle blivit magiskt.

Känns som att du kommer får rätt i ditt tips angående finalen, om inte Norrköping vinner guld redan på lördag och 4-0 istället. De ser helt enkelt ut att vara ett bättre lag än Södertälje samtidigt som Norrköping passar Södertälje ganska illa spelmässigt. Med det sagt kommer Södertälje komma ut som ett helt annat lag på torsdag med kniven mot strupen. Vinner de den kan allt hända, men skulle Norrköping lyckas gå upp till 3-0 är nog säsongen slut för Södertälje.
Citera
2021-05-28, 08:45
Medlem
Riktigt jävla tråkig finalserie. Förvisso kul resultat då jag håller på Norrköping men ingen finalserie ska sluta 4-0 (som det lutar åt att det gör), iaf inte med så förkrossande resultat det har varit. Den edna matchen som varit skapligt jämn är den andra och den vann ändå Norrköping med 10 pinnar och man bara väntade på att de skulle dra ifrån.

Södertälje är trötta, det märks, men frågan är om de hade lyckats ta mer än en match ändå om de hade varit pigga i benen. De hinner inte med helt enkelt. Tror kanske Jämtland hade gjort det bättre i finalen, men samtidigt, om Jämtland vek ner sig så mycket mentalt som de gjorde i den avgörande semifinalen undrar, jag hur det hade sett ut med den press en final innebär.
Citera
2021-05-31, 18:59
Medlem
Vila i frid, Hasse!

https://www.op.se/artikel/redaktionen-har-sorg-sportens-hans-andersson-har-gatt-bort
Citera
2021-05-31, 20:49
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimmie7997
Vila i frid, Hasse!

https://www.op.se/artikel/redaktionen-har-sorg-sportens-hans-andersson-har-gatt-bort

Ja. Vila i frid käre Hasse
Citera
2021-06-14, 14:26
Medlem
Köping basket ger den förre coachen (Jotti) jobbet som sportchef för ungdomsverksamheten och på det viset behåller man honom i klubben. Det var ju en del som hotade med att hoppa av sitt engagemang i klubben när Jotti fick sluta som coach för A-laget, detta gör ju att ungdomsverksamheten bör bli ännu bättre när Jotti är chef för denna och kan lägga all sin tid där.

https://magazin24.se/vastmanland/vastra-malardalen/koping/jottis-nya-roll-i-klubben-blir-sportchef-pa-ungdomssidan/
Citera
2021-06-14, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kirespappapa
Köping basket ger den förre coachen (Jotti) jobbet som sportchef för ungdomsverksamheten och på det viset behåller man honom i klubben. Det var ju en del som hotade med att hoppa av sitt engagemang i klubben när Jotti fick sluta som coach för A-laget, detta gör ju att ungdomsverksamheten bör bli ännu bättre när Jotti är chef för denna och kan lägga all sin tid där.

https://magazin24.se/vastmanland/vastra-malardalen/koping/jottis-nya-roll-i-klubben-blir-sportchef-pa-ungdomssidan/

Vad jag vet är det hela tiden en person som sagt att hen inte kommer vara kvar på ungdomssidan, av bland annat den anledningen, längre. Däremot är det ett antal som sagt att de ej kommer arbeta kring Stars.
Citera
2021-06-14, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RacingSnail
Vad jag vet är det hela tiden en person som sagt att hen inte kommer vara kvar på ungdomssidan, av bland annat den anledningen, längre. Däremot är det ett antal som sagt att de ej kommer arbeta kring Stars.

När det blev klart att Jotti inte fick fortsätta lät det som att det var en hel hög som skulle hoppa av, men det kanske var folk som tänkt sluta ändå och som nu fick en anledning att skylla på.
Med Jotti som sportchef för ungdomsverksamheten borde det väl finnas möjligheter att utveckla den.
Citera
2021-06-15, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kirespappapa
När det blev klart att Jotti inte fick fortsätta lät det som att det var en hel hög som skulle hoppa av, men det kanske var folk som tänkt sluta ändå och som nu fick en anledning att skylla på.
Med Jotti som sportchef för ungdomsverksamheten borde det väl finnas möjligheter att utveckla den.
Som sagt, det var bara en som, internt, sa att hen skulle sluta helt. Dock är det flera som sagt att de ej kommer arbeta kring Stars men fortsätta på ungdomssidan (om de haft sådana roller).

Så nej, det var inte en hel hög som fick något att skylla på.
Citera
2021-06-15, 17:20
Medlem
Köping Stars absolut viktigaste spelare (Niklas Larsson) förlänger med klubben trots ett bättre erbjudande från en annan SBL-klubb, är det någon som vet vilken klubb det var som ville ha Niklas?
Citera
2021-06-17, 14:17
Medlem
FNLSs avatar
Seger i EM premiären för damerna mot Slovakien med 17 poäng. Se om fotboll herrarna lyckas upprepa det. Imorgon kväll väntar Spanien, kan bli svårt att hålla nollan.
Citera
2021-06-17, 16:10
Medlem
Köping Stars behåller Ernest Kalve en säsong till, han ska spela och vara assisterande tränare samt ansvara för klubbens div 2 lag. Jag gillar Kalve både som spelare och person och tycker detta är bra.
Hoppas att klubben kan presentera någon svensk spelare av klass som nyförvärv, importspelarna lär vi som vanligt inte få veta något om förrän framåt Augusti. Jag skulle gärna se Jeremy Combs i Köpingströjan igen, (han ska inte spela i Israels andraliga) men det lär inte ske.
Citera
2021-06-18, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FNLS
Seger i EM premiären för damerna mot Slovakien med 17 poäng. Se om fotboll herrarna lyckas upprepa det. Imorgon kväll väntar Spanien, kan bli svårt att hålla nollan.

Har iof sig själv vunnit en fotbollsmatch med 17-0, men det kan nog bli svårt

Alltid viktigt med en bra start, jo, det kan nog bli tufft mot Spanien, särskilt som förbundskaptenen säger till media att de inte kan vinna denna match, haha.. Huvudsaken dock att spelarna tror på vinst, sedan kanske Crespi uttalar sig annorlunda inom gruppen, det vet man aldrig..

EM-låten med Silvana Imam var lite annorlunda, inte direkt min smak, men det finns säkert andra som gillar den..
Senast redigerad av sportnorden12345 2021-06-18 kl. 12:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in