2022-09-04, 17:04
Medlem
Hunden007s avatar
Magnus Dahlborn + Basket-EM är nostalgi för mig.
Citera
2022-09-05, 13:14
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
Magnus Dahlborn + Basket-EM är nostalgi för mig.

Synd bara att Jonte Karlsson har dålig koll på vad som händer på planen. Tycker det är ofta han missuppfattar en blåsning och börjar svamla om något helt irrelevant för situationen.

Dahlborn är grym.
Grym var också matchen Georgien-Turkiet om man är neutral. Förlängning, slagsmål med disk, turkiets coach skogstokig och ska slåss med domaren, disk även där.

Man undrar ju hur lottningen har gått till när Tyskland, Frankrike, Slovenien och Litauen alla hamnat i samma grupp. Visst, Litauen är inte en lika stor makt som de varit men är ju fan så mycket bättre än de flesta lagen i de andra grupperna. Jämför Litauens grupp (som även innehåller kompetenta Bosnien och strykpåsen Ungern) med grupp D (Serbien, Finland, Israel, Polen, Tjeckien, Nederländerna). Sverige hade fan gått vidare från grupp D.

Edit: seedningen var visst så här: https://www.fiba.basketball/eurobasket/2022/draw
Den speglar ju inte lagens kvalitet med NBA-proffsen. Tyskland hör väl hemma i seedning 4 baserat på resultat men med Schröder, Wagner och co är de bra mycket bättre.
Senast redigerad av Beaver14 2022-09-05 kl. 13:23.
Citera
2022-09-05, 19:47
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Synd bara att Jonte Karlsson har dålig koll på vad som händer på planen. Tycker det är ofta han missuppfattar en blåsning och börjar svamla om något helt irrelevant för situationen.

Dahlborn är grym.
Grym var också matchen Georgien-Turkiet om man är neutral. Förlängning, slagsmål med disk, turkiets coach skogstokig och ska slåss med domaren, disk även där.

Man undrar ju hur lottningen har gått till när Tyskland, Frankrike, Slovenien och Litauen alla hamnat i samma grupp. Visst, Litauen är inte en lika stor makt som de varit men är ju fan så mycket bättre än de flesta lagen i de andra grupperna. Jämför Litauens grupp (som även innehåller kompetenta Bosnien och strykpåsen Ungern) med grupp D (Serbien, Finland, Israel, Polen, Tjeckien, Nederländerna). Sverige hade fan gått vidare från grupp D.

Edit: seedningen var visst så här: https://www.fiba.basketball/eurobasket/2022/draw
Den speglar ju inte lagens kvalitet med NBA-proffsen. Tyskland hör väl hemma i seedning 4 baserat på resultat men med Schröder, Wagner och co är de bra mycket bättre.

nån av grupperna är ju megalätt för man kastade ut Ryssland som var ganska högt seedade.

Var kan man se matcherna som ej sänds på viaplay?

Tråkigt SVT tar över blir väl Finlandsmatcher + Öpningsmatchen och finalen.
Citera
2022-09-05, 19:54
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
nån av grupperna är ju megalätt för man kastade ut Ryssland som var ganska högt seedade.

Var kan man se matcherna som ej sänds på viaplay?

Tråkigt SVT tar över blir väl Finlandsmatcher + Öpningsmatchen och finalen.

Jag kollade kroatisk tv, heeelt lagligt ordnat...
Citera
2022-09-07, 17:52
Medlem
Beaver14s avatar
Doncic har 27p mot Frankrike, med 3,5 minut kvar av Q2. Galet!
Citera
2022-09-08, 16:18
Medlem
SBL drar snart igång, är det någon som har något tips inför kommande säsong? Köping har spelat mot bla Uppsala och Södertälje. Uppsala blir nog bättre än vad många tror. Många tror att Södertälje kommer att få det svårt att hålla till i toppen men efter matchen mellan Köping och SBBK så vet jag inte vad jag ska tro. I första halvan var Köping överlägsna men i andra delen av matchen kände man igen Södertälje och dom gjorde poäng när dom ville. Köping vann dock matchen tack vare ledning med nitton poäng i paus. Jag tror att Norrköping och Jämtland blir svårslagna i toppen, de övriga topplagen får jag avvakta med.
Citera
2022-09-11, 16:59
Medlem
Niskalaukauss avatar
Finland - Kroatien 94-86
Markkanen 43p
Salin 17p
Maxhuni 16p
Citera
2022-09-12, 10:28
Medlem
Niskalaukauss avatar
Undrar om det ligger något i vad kommentatorn säger om straffkastet. Att han skjuter för att missa för att få Finland i nästa match?
https://www.youtube.com/watch?v=EkuIG9G-uyU&t=14s
Citera
2022-09-18, 18:08
Medlem
Hunden007s avatar
Varför kan inte Sverige gå för att Hosta ett EM?
Citera
2022-09-18, 19:00
Medlem
Citat:
Varför kan inte Sverige gå för att Hosta ett EM?

Sverige arrangerade Basket-EM 2003, så det är inte omöjligt..
Citera
2022-09-22, 11:02
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kirespappapa
SBL drar snart igång, är det någon som har något tips inför kommande säsong? Köping har spelat mot bla Uppsala och Södertälje. Uppsala blir nog bättre än vad många tror. Många tror att Södertälje kommer att få det svårt att hålla till i toppen men efter matchen mellan Köping och SBBK så vet jag inte vad jag ska tro. I första halvan var Köping överlägsna men i andra delen av matchen kände man igen Södertälje och dom gjorde poäng när dom ville. Köping vann dock matchen tack vare ledning med nitton poäng i paus. Jag tror att Norrköping och Jämtland blir svårslagna i toppen, de övriga topplagen får jag avvakta med.

Jämtland Basket och Norrköping lär lägga beslag på plats 1 och 2. Fryshuset och Kalmar i botten. Södertäljes minskade budget lär locka än mindre publik till Täljehallen, något som inte är bra. Borås behöver visa styrka nu efter några dåliga säsonger. Köping, Umeå och Uppsala hamnar i mitten tillsammans med Nässjö. BC Luleå har kapacitet men lär oxå de bli ett mittenlag. Uppsala är svårt att värdera, kanske kan de bli Top 6?
Citera
2022-09-22, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Jämtland Basket och Norrköping lär lägga beslag på plats 1 och 2. Fryshuset och Kalmar i botten. Södertäljes minskade budget lär locka än mindre publik till Täljehallen, något som inte är bra. Borås behöver visa styrka nu efter några dåliga säsonger. Köping, Umeå och Uppsala hamnar i mitten tillsammans med Nässjö. BC Luleå har kapacitet men lär oxå de bli ett mittenlag. Uppsala är svårt att värdera, kanske kan de bli Top 6?

Låter som ett stabilt tips. Uppsalas placering hänger mycket på om Gaddefors blir kvar hela säsongen. Norrping och Jämtland kan ev bli lite slitna pga av Europacupspel, men kommer att vara etta och och tvåa när grundspelet är slut likaså att Frysen och Kalmar blir bottenlag. Däremellan är det sju lag som slåss om övriga platser. Att ha några lag som är givna bottenlag är ungefär som att ha en spelatrupp där några spelare är givna bänkspelare. Dom behövs för att alla ska orka både fysiskt och mentalt. Det är bra gjort av Frysen att inte tappa sugen och lägga ner, och dom har ju levererat duktiga spelare som andra ligalag tagit hand om. Det ska bli kul att se om Kalmar kan utvecklas till att bli en etablerad SBL- klubb och att ligan kan utökas med ett eller två lag till så småningom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in