2021-06-14, 21:54
Medlem
Asynjans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
HD svarar samma när JS frågar hur hon gör om SD inte släpps in i USA. Då säger hon att hon stannar och slår sig ihop med andra som skall delta i GIGA. Då är HD på flygplatsen.

Åka ändå är helt ok för henne, men obegripligt för den som inte hänger upp hela livet på geocaching.
Citera
2021-06-14, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Okej fast det är väl knappast jämförbart med att hon säger att hon valt att åka till Arlanda och ta flyget till USA om SD vore spårlöst försvunnen?

Båda uttalanden indikerar ointresse och när det gäller GIGA blir det snudd på märkligt med tanke på hennes tjat under våren. SD föreslog hon kunde ta med sig någon annan (JS?) då han inte hade lust.
Citera
2021-06-14, 22:01
Medlem
develis avatar
Citat:
Båda uttalanden indikerar ointresse och när det gäller GIGA blir det snudd på märkligt med tanke på hennes tjat under våren. SD föreslog hon kunde ta med sig någon annan (JS?) då han inte hade lust.
Undrar varför hon undanhåller att hon ska på giga till JS som hon är så förtrolig med?
En av hennes närmsta väninnor är lika förvånad att hon inte ens säger att hon ska till USA.
Citera
2021-06-14, 22:02
Medlem
Citat:
Min erfarenhet är att denna typ av vetskap behandlas diskret och tystnar fort. Lite udda val dock.

Jag tror inte att det är någon yrkesperson som läckt. Vet sig polis, ambulanssjukvårdare, rättsläkare, jurist, begravningsentreprenör eller annan.
Citera
2021-06-14, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asynjan
Åka ändå är helt ok för henne, men obegripligt för den som inte hänger upp hela livet på geocaching.

Ja, exakt. För HD verkar det totalt överordnat allt annat. Obegripligt.
Ingen skillnad fast LW varit död i 3 år.
Citera
2021-06-14, 22:03
Medlem
Citat:

Jag ser inte hur något av detta hör ihop.
Under våren hade hon ju troligen ingen aning att hon skulle hamna i polisförhör misstänkt för mord.
Citera
2021-06-14, 22:09
Medlem
Citat:
Jag tror inte att det är någon yrkesperson som läckt. Vet sig polis, ambulanssjukvårdare, rättsläkare, jurist, begravningsentreprenör eller annan.

Klart det inte är. Info har kommit fr någon nära familjen vilket framgick.
Citera
2021-06-14, 22:14
Medlem
Citat:
Jag ser inte hur något av detta hör ihop.
Under våren hade hon ju troligen ingen aning att hon skulle hamna i polisförhör misstänkt för mord.

Uttalandet var på flygplatsen, ca 2 dgr efter mordet, HD hade inte varit på förhör.
Citera
2021-06-14, 22:19
Medlem
Citat:
Uttalandet var på flygplatsen, ca 2 dgr efter mordet, HD hade inte varit på förhör.

Ja det ja men jag syftade på att du (var det väl?) skrev att hon tjatat hela våren om resan.
Citera
2021-06-14, 22:20
Medlem
Citat:
Klart det inte är. Info har kommit fr någon nära familjen vilket framgick.

Vaddå ”vilket framgick”?

Bara för att någon påstår en sak så betyder ju inte det att det nödvändigtvis gick till på det sättet.
Citera
2021-06-14, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Ja föräldrarna verkade helt normala.
Men de kanske inte var särskilt intresserade av att träffa SD just därför att han var så knäpp?

Så kan det vara. Filmen visar ju vilka pinsamheter han visar upp.
Som mamma till en sån lurk som SD skulle jag dock inte kunna hålla tyst. Även om det skulle innebära flera pinsamhetet och kanske bråk.

Man vet ej hur hans päron känner...de verkar trevliga men inte vilja utsätta sig för tjafs. Kanske för att undvika dålig stämning...?
Citera
2021-06-14, 22:23
Medlem
Citat:
Ja det ja men jag syftade på att du (var det väl?) skrev att hon tjatat hela våren om resan.

Ja, det gjorde hon. HD tog tom upp det med chefen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in