2021-06-14, 19:46
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Du är kryptisk, men ja - lägg upp flera klipp (om du har) så att vi kommer närmare sanningen i detta vidriga drama.
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av bergslag
Det finns anledningar till att A, föräldrar och H är med i videon. Relationer visar orsak och bakgrund till ett mord. Fler vet sanningen som döljer den, finns flera orsaker till att mordet kunde ske. Har lite mer på Stefan och Hanna som måste visas upp. Just nu är det 1000 som laddat ner videoklippet. Idag har vi ingen sanning på hur mordet gick till. Det hade varit önskvärt att straffa polisen, utredare, åklagare osv som totalt misslyckats gång på gång.

Snälla (inte bara till dej Silvereko) låt hen få vara kryptisk.
Försök inte gräva i ursprung/ägare. Tänk på reglerna.
Det har varit mycket hat och hot i denna tråd (via pm) och försök att identifiera postare.
Citera
2021-06-14, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Snälla (inte bara till dej Silvereko) låt hen få vara kryptisk.
Försök inte gräva i ursprung/ägare. Tänk på reglerna.
Det har varit mycket hat och hot i denna tråd (via pm) och försök att identifiera postare.

OK, tack. Men jag har inget som helst intresse av vem avsändaren är. Varken nu eller tidigare i tråden. Vill bara ha fram sanningen så att vi alla får fram ett sammanhang och förhoppningsvis få en aha-upplevelse, alla vi här i tråden.

Som svar på: Hur kunde detta hända? (Mordet på Lena). Hon hade kunskaper om sånt som SD absolut inte ville skulle komma fram)
Citera
2021-06-14, 19:54
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Trots det lite negativa som framkommit i tråden om föräldrarnas ovilja att träffa sina vuxna barn, så gav de mig ett rätt så gott intryck i filmen. Värre med den speedade SD som fladdrade runt i bild med sina pajaskonster och "Titta på mej, titta på mej. Hallå!"
Ja föräldrarna verkade helt normala.
Men de kanske inte var särskilt intresserade av att träffa SD just därför att han var så knäpp?
Citera
2021-06-14, 19:57
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scrupci
Jag vet inte om det framkommit redan eftersom jag inte läst aktivt på en tid men han tog livet av sig genom att skära halsen av sig själv. Höll på och stack och skar flertalet gånger innan han lyckades. Har fått info från en mycket trovärdig källa nära familjen. Måste vara ett extremt ovanligt sätt att ta livet av sig på. Varför tror ni han valde ett sånt udda sätt? Måste vara sjukt svårt att kunna sticka och skära sig själv i halsen...
Tack för info.
Jag tror han valde det sättet därför att han inte hade planerat någonting.
Han fick en chock när han blev dömd och det var en impulshandling.
Citat:
Ställer mig också mycket tveksam till att SD tog sitt liv på det sättet. Måste vara ytterst svårt och det tar då ett tag att förblöda.
Men vem vet? Kanske stämmer det?

Tar detta med en stor nypa salt...
Eftersom de försökte med HLR nästan en timme efter att han skar sig så verkar det ha tagit tid.
Citera
2021-06-14, 19:57
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
OK, tack. Men jag har inget som helst intresse av vem avsändaren är. Varken nu eller tidigare i tråden. Vill bara ha fram sanningen så att vi alla får fram ett sammanhang och förhoppningsvis få en aha-upplevelse, alla vi här i tråden.

Som svar på: Hur kunde detta hända? (Mordet på Lena). Hon hade kunskaper om sånt som SD absolut inte ville skulle komma fram)

Jag menade bara att det är lätt att ”fundera högt” likt Notis gjorde (vars post jag svarade på ett par inlägg bak) och med tanke på hur ofta inlägg anmäls, folk hotas etc så är känns det nog säkrast för den som lägger upp sådant här exklusivat material om skribenterna inte efterfågade vem/var/när/hur….
Senast redigerad av T34Panzer 2021-06-14 kl. 20:02.
Citera
2021-06-14, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toccooa80
Jag vet hur det ligger till. Så kan jag säga, men det tycker jag inte är något som bör göras till allmängods för en massa muppar på flashback.
Det är lugnt, sådant brukar ha en tendens att komma fram i ljuset på ett eller annat sätt.

Någon mupp är jag däremot inte, är bara en vanlig ”svensson” som har följt detta fall sedan start. Och sedan att SD valde att inte ta sitt straff gör mig irriterad, han svek även sina anhöriga och barn.
Citera
2021-06-14, 20:10
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Och du sprang raka vägen in hit och skvallrade om vad du hört? Väldigt snyggt

Tycker jag, att det var snyggt. Han har förstört såå många liv. Så sanningen emottages tacksamt
Att undkomma rättvisan, att han inte klarade ett fängelsestraff visar bara på vilken sillmjölke han var.
Vari ligger ditt intresse av att tysta mer detta?
Citera
2021-06-14, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Tycker jag, att det var snyggt. Han har förstört såå många liv. Så sanningen emottages tacksamt
Att undkomma rättvisan, att han inte klarade ett fängelsestraff visar bara på vilken sillmjölke han var.
Vari ligger ditt intresse av att tysta mer detta?
För att det är helt oviktigt och det finns barn som lever vidare. Anser det väga tyngre än att släcka nyfikna törstar här.
Plus att det är ett ganska skräpigt beteende att släppa grejer här, som jag vet har sagts i förtroende.
Citera
2021-06-14, 20:34
Medlem
grottmuttans avatar
Citat:
För att det är helt oviktigt och det finns barn som lever vidare. Anser det väga tyngre än att släcka nyfikna törstar här.
Plus att det är ett ganska skräpigt beteende att släppa grejer här, som jag vet har sagts i förtroende.
Hur chockade blev ni när han dömdes? Ni tror väl fortfarande inte att han är oskyldig va? Vet ju hur himla mycket iaf du hoppades att han skulle frias..
Citera
2021-06-14, 20:38
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:

Förtroende?? Allt som skrivs här i tråden är vad som står svart på vitt i FUP, Resten är rena spekulationer, Finns väl ingen här som sitter med facit på hand. Sen håller jag med dej om att SDs självmord angår bara den närmaste familjen och inga andra.
Citera
2021-06-14, 20:41
Medlem
Citat:
Det är väl mer viktigt att visa vad man står för, rättvisan.
Berätta sanningen och att stå för det man gjort, att ta konsekvenserna av sitt handlande.
Det vore mycket värt att få tyst på skvaller, genom att berätta, det får "mobben" att tappa intresset.
Om inte annat så lär de drabbade barnen förstå att det finns handlingar som inte är okej, då får man göra om och göra rätt. Det är stort att erkänna att man hade fel.
Citera
2021-06-14, 20:52
Medlem
Citat:

Min erfarenhet är att denna typ av vetskap behandlas diskret och tystnar fort. Lite udda val dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in