Citat:
Ursprungligen postat av
Tvond
Nu trollar du PS4 hade tex Killzone och Knack som första års spel Xbox One hade Ryse och Forza Motorsport och Dead Rising
PS3 hade Ridge Racer,Motorstorm och Resistance
360 hade Gears och Oblivion
Så MSFS, Halo, och Forza och AOE är inte AAA

även Back4Blood är uppe och nosar på AAA. För övrigt jävligt bra spel betan var grym.
Back4blood nosar knappast på något AAA, snarare konkurrent till spel som Earthfall. Glöms bort ca. en vecka efter release, den typen av spel. God of War, Killzone, The Last of Us, det är typiska AAA-spel...
MSFS skrev jag ju är det enda jag skulle räkna som möjligen AAA-titel för 2021 på Xbox, men det är ett 1 år gammalt PC-spel konvertering. Forza, i samma typ som spel som Ridge Racer eller Switch-spel som ARMS. Helt OK spel, men inget man vill köpa en ny konsol för.
Tar man Switch som exempel så hade den sprillans nytt Zelda på releasen och sprillans nytt 3D Mario på hösten. Därutöver en mängd AA-spel.
Får som sagt se hur det blir med Halo, men det som visats hittills ser oroväckande avslaget ut, och utöver det så finns det inte någon riktig systemsäljare.
Nu är det 2021, alltså första helåret för XBX och PS5. Du jämför med PS3/360 hade under releasefönstren 2006/2005. De fick bra många fler stortitlar under 2007 respektive 2006 än de du ger exempel på. Både PS5 och XBX tycker jag ser ut att få nästan helt torrlagda första år på marknaden.
Citat:
Ursprungligen postat av
LaCucaracha
Han verkar gravt senil alternativt lida av fanboyism vilket redan har bevisats tidigare. Kommer schyssta spel mer eller mindre hela tiden nu. Blir bara komiskt när folk som han ska dissa ett uppenbart starkt spelår.
Haha ja, inte första skitsnacket som flyter upp till ytan. Skulle inte förvåna mig om det snart utannonseras en PS4 version av ratchet & clank.
Ta det lugnt med osakliga personangreppen. Att gå i sånt försvarsläge för att någon uttrycker saklig kritik är ju fanbooyism om något, jag tycker inte som du och det får du ju acceptera. 2021 har hittills varit ett av de sämsta spelåren i mannaminne, möjligen bara 2020 som var mer avslaget. Det gäller alla formaten, men det är XBoxen som har mest att bevisa...