2021-06-14, 15:39
Medlem
Neatlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Vad tyckte folk om E3 igår?
Personligen blev jag väldigt nöjd överlag. Många spel i pipen som är intressanta och det börjar ju trilla in redan nästa månad.
Intressant med Contraband och Redfall, två spel jag iaf inte hade en aning om. Även ett gäng indiespel såg riktigt bra ut. Replaced t.ex.
Ser även fram emot uppföljaren till A Plague Tale, ett av dom bättre spelen jag spelat.

Hades till gamepass ser jag fram emot, tillsammans med flera andra tillägg. Halo Infinite visade inte något som gjorde mig hype. BF2042 fortsatte imponera.
Citera
2021-06-14, 16:49
Medlem
Rasande-Roses avatar
Citat:
Personligen blev jag väldigt nöjd överlag. Många spel i pipen som är intressanta och det börjar ju trilla in redan nästa månad.
Intressant med Contraband och Redfall, två spel jag iaf inte hade en aning om. Även ett gäng indiespel såg riktigt bra ut. Replaced t.ex.
Ser även fram emot uppföljaren till A Plague Tale, ett av dom bättre spelen jag spelat.

Nu är jag förvisso inget fan av Xbox längre sedan Microsoft slirat i 7 år med Xbox One som i mina ögon varit totalt meningslös konsol, men försöker hålla en open mind då jag ändå tycker om spelserier som Halo, Gears och Fable i grunden och ser gärna att Xbox blir relevant storspelare igen som under 360-dagarna.

Ganska svag show dock, i mitt tycke. Långt ifrån den sämsta E3-showen, men det var verkligen läge i år för Microsoft att köra det stora artilleriet och visa att något faktiskt är på gång till Xbox series x.
Nästan bara förrenderade teasers, i princip tomt på releasekalendern för i år. Det var nu som det verkligen var läge för att visa långa gameplay-trailers med genomgångar av de nya fräscha spelen för next-gen. Halo Infinite såg dessvärre heller inte bättre ut sedan det visades sist. Nu återstår väl ett halvår till release, det enda vi fick se var några korta snuttar multiplayer i lastgammal grafik. Jag undrar om 1 års förlängning verkligen var tillräckligt, kanske de hade behövt börja om från scratch? Nå, det finns väl förmodligen ingen återvändo för MS nu med Infinite, men av det som hittills visats upp av spelet så är det inget som jag får köpsug för en Xbox av.
Senast redigerad av Rasande-Rose 2021-06-14 kl. 17:00.
Citera
2021-06-14, 17:02
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasande-Rose
Ganska svag show, men långt ifrån det sämsta som visats på E3. Dock väldigt lite gameplay, och i stort inget som såg ut att vara klart för release i år.
Nu är jag förvisso inget fan av Xbox sedan 360-dagarna, men gick väl upp för mig i och med att de nästan bara visade teasers, att det är nästan helt tomt på releasekalandern för 2021. Och att Halo: Infinite dessvärre ser nästan exakt lika blekt ut fortfarande som när det senast visades upp. Nu var det väl i princip bara multiplayerdelen som man fick se gameplay från, men det är fortfarande 360-grafik, och det är väl nu bara ett halvår kvar av utvecklingen. Jag tror fortfarande att de har mycket stora problem med Halo Infinite, ett års förlängning var nog för lite, men jag tror inte Microsoft vågar försena det ännu en gång. De hade kanske behövt börja om utvecklingen helt från scratch med typ en 2025-release.

Behöver nog gå till optiker du för väldigt klen syn.
19 nya titlar fram till Jul varav samtliga på Game pass blandat tidsekkusiva/exklusiva.
Citera
2021-06-14, 17:19
Medlem
Rasande-Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Behöver nog gå till optiker du för väldigt klen syn.
19 nya titlar fram till Jul varav samtliga på Game pass blandat tidsekkusiva/exklusiva.

Citat:
Coming This Year

Microsoft Flight Simulator (Cloud, Xbox Series X|S) - July 27
Hades (PC, Cloud, and Console) - August 21
Among Us (Cloud and Console) - 2021

Coming Day One This Year

Dungeons and Dragons: Dark Alliance (PC, Cloud, and Console) - June 22
The Ascent (PC, Cloud, and Console) - July 29
Twelve Minutes (PC, Cloud, and Console) - August 19
Psychonauts 2 (PC, Cloud, and Console) - August 25
Aragami 2 (PC, Cloud, and Console)) - September 17
Sable (PC, Cloud, and Console) - September 23
Scorn (PC, Cloud, and Series X|S) - Fall 2021
The Anacrusis (PC, Cloud, and Console) - Fall 2021
Back 4 Blood (PC, Cloud, and Console) - October 12
Age of Empires IV (PC) - October 28
Forza Horizon 5 (PC, Cloud, and Console) - November 9
Shredders (PC, Cloud, and Console) - December 2021
Halo Infinite (PC, Cloud, and Console) - Holiday 2021
Hello Neighbor 2 (PC, Cloud, and Console) - 2021
The Gunk (PC, Cloud, and Console) - 2021

Tycker det är en exceptionellt svag line-up lista för en sprillans ny konsols första helår på marknaden.
Känns som allt står och faller med Halo i år.
Citera
2021-06-14, 17:36
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Tycker det är en exceptionellt svag line-up lista för en sprillans ny konsols första helår på marknaden.
Känns som allt står och faller med Halo i år.

Vilken annan konsol har en lika bra lista ?

PS5 stoltsera med Demon Souls, Horizon,Returnal och Ratched och Clank sitt första år.

Men listan du presenterar är en väldigt dålig höst Minst 5 ST AAA spel och flera AA plus flera fina indie titlar så som Ascent,Hades,12 mins mfl
Citera
2021-06-14, 17:39
Medlem
Besticks avatar
Citat:
PS5 stoltsera med Demon Souls, Horizon,Returnal och Ratched och Clank sitt första år.
Glöm inte Godfall!
Citera
2021-06-14, 18:06
Medlem
Rasande-Roses avatar
Citat:
Vilken annan konsol har en lika bra lista ?

Men listan du presenterar är en väldigt dålig höst Minst 5 ST AAA spel och flera AA plus flera fina indie titlar så som Ascent,Hades,12 mins mfl

Alla konsoler som lanserats sedan minst 3 generationer bakåt har nog haft starkare utbud än den listan.
Ett PC-spel från i fjol (Flight simulator) är väl det enda jag skulle räkna som AAA från den listan. Indietitlar är ju fint, men inget som direkt motiverar inköp av en ny stationär konsol. Hade hoppats på att Microsoft skulle dundrat på med ett par till namnkunniga exklusiviteter i år, men det mesta var teasers för 2022 och framåt. Tyvärr så är nog både nytt Gears och nya Fable låååångt borta i framtiden, men de behövs nu då nya Xboxens enda säljargument i dagsläget är bakåtkompatibilitet. Inget man får lust att pröjsa 5k för direkt
Senast redigerad av Rasande-Rose 2021-06-14 kl. 18:08.
Citera
2021-06-14, 19:13
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Alla konsoler som lanserats sedan minst 3 generationer bakåt har nog haft starkare utbud än den listan.
Ett PC-spel från i fjol (Flight simulator) är väl det enda jag skulle räkna som AAA från den listan. Indietitlar är ju fint, men inget som direkt motiverar inköp av en ny stationär konsol. Hade hoppats på att Microsoft skulle dundrat på med ett par till namnkunniga exklusiviteter i år, men det mesta var teasers för 2022 och framåt. Tyvärr så är nog både nytt Gears och nya Fable låååångt borta i framtiden, men de behövs nu då nya Xboxens enda säljargument i dagsläget är bakåtkompatibilitet. Inget man får lust att pröjsa 5k för direkt

Nu trollar du PS4 hade tex Killzone och Knack som första års spel Xbox One hade Ryse och Forza Motorsport och Dead Rising

PS3 hade Ridge Racer,Motorstorm och Resistance
360 hade Gears och Oblivion

Så MSFS, Halo, och Forza och AOE är inte AAA även Back4Blood är uppe och nosar på AAA. För övrigt jävligt bra spel betan var grym.
Citera
2021-06-14, 19:15
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bestick
Glöm inte Godfall!

The Power of the SSD var utvecklaren ute och yra om för 6 månader sedan nu skepps det på PS4 med.
Citera
2021-06-14, 20:08
Medlem
Dan88s avatar
Citat:

Hela Microsofts konferans var en stor gäspning. Ointressanta shovelware spel och ännu ett exempel på varför riktiga gamers håller sig borta från Xbox.

Tror jag såg 2 intressanta spel och båda var indies och multiplat.
Citera
2021-06-14, 20:25
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Nu trollar du PS4 hade tex Killzone och Knack som första års spel Xbox One hade Ryse och Forza Motorsport och Dead Rising

Så MSFS, Halo, och Forza och AOE är inte AAA även Back4Blood är uppe och nosar på AAA. För övrigt jävligt bra spel betan var grym.

Han verkar gravt senil alternativt lida av fanboyism vilket redan har bevisats tidigare. Kommer schyssta spel mer eller mindre hela tiden nu. Blir bara komiskt när folk som han ska dissa ett uppenbart starkt spelår.

Citat:
The Power of the SSD var utvecklaren ute och yra om för 6 månader sedan nu skepps det på PS4 med.

Haha ja, inte första skitsnacket som flyter upp till ytan. Skulle inte förvåna mig om det snart utannonseras en PS4 version av ratchet & clank.
Citera
2021-06-14, 20:32
Medlem
Rasande-Roses avatar
Citat:

Back4blood nosar knappast på något AAA, snarare konkurrent till spel som Earthfall. Glöms bort ca. en vecka efter release, den typen av spel. God of War, Killzone, The Last of Us, det är typiska AAA-spel...
MSFS skrev jag ju är det enda jag skulle räkna som möjligen AAA-titel för 2021 på Xbox, men det är ett 1 år gammalt PC-spel konvertering. Forza, i samma typ som spel som Ridge Racer eller Switch-spel som ARMS. Helt OK spel, men inget man vill köpa en ny konsol för.

Tar man Switch som exempel så hade den sprillans nytt Zelda på releasen och sprillans nytt 3D Mario på hösten. Därutöver en mängd AA-spel.

Får som sagt se hur det blir med Halo, men det som visats hittills ser oroväckande avslaget ut, och utöver det så finns det inte någon riktig systemsäljare.

Nu är det 2021, alltså första helåret för XBX och PS5. Du jämför med PS3/360 hade under releasefönstren 2006/2005. De fick bra många fler stortitlar under 2007 respektive 2006 än de du ger exempel på. Både PS5 och XBX tycker jag ser ut att få nästan helt torrlagda första år på marknaden.

Citat:
Han verkar gravt senil alternativt lida av fanboyism vilket redan har bevisats tidigare. Kommer schyssta spel mer eller mindre hela tiden nu. Blir bara komiskt när folk som han ska dissa ett uppenbart starkt spelår.

Haha ja, inte första skitsnacket som flyter upp till ytan. Skulle inte förvåna mig om det snart utannonseras en PS4 version av ratchet & clank.

Ta det lugnt med osakliga personangreppen. Att gå i sånt försvarsläge för att någon uttrycker saklig kritik är ju fanbooyism om något, jag tycker inte som du och det får du ju acceptera. 2021 har hittills varit ett av de sämsta spelåren i mannaminne, möjligen bara 2020 som var mer avslaget. Det gäller alla formaten, men det är XBoxen som har mest att bevisa...
Senast redigerad av Rasande-Rose 2021-06-14 kl. 20:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in