Citat:
Ursprungligen postat av
REWall
Det är mycket möjligt att Annie Lööf vill ha något annat i utbyte istället för de sänkta marknadshyrorna innan hon släpper tillbaka Löfven på statsministerposten.
Varför skulle hon ändra sig?
Hon kan väl bara säga verkställ till Löfven.
Löfven har då två val.
A) tacka nej till att bli statsminister, och sätta sig på läktaren. (Med risk att C lackar ur och så får inte S något mer avtal på 30 år).
B) acceptera att berätta för V att han tänker bli statsminister igen, och genomföra regeringsförslaget.
(Då är bollen hos V. Skall dom stoppa Löfven från att bli statsminister. Släpper dom igenom honom kan dom inte komma med misstroende dagen efter. Och stoppar dom Löfven så får dom väl svårt att svara på vem dom tänker sig som statsminister. UK kanske).
Men stoppar V Löfven så har S laga förfall. S kan då få ett nytt avtal nästa mandatperiod.
Citat:
Ursprungligen postat av
REWall
Jag anser att det är uppenbart att Annie Lööf numera är ett uttalat stödhjul åt Socialdemokraterna, och därmed tror jag på en händelseutveckling (eller snarare avsaknad av en sådan) i enlighet med mitt ursprungsinlägg.
Råder ju inget tvivel om att det är många här i forumet som fantiserat ihop detta.
Men varför skulle Lööf underkasta sig era fantasier.
Det är ingen av er som förklarat det.