2021-06-14, 13:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Vad ska det tjäna till, talmansrundor under en pågående valrörelse, det är inget som någon har varken tid eller intresse för. En övergångsregering är för övrigt lika skadlig den också, det innebär ingen förbättring.
Det är talmannens bekymmer. Inte andras. Belgien har haft övergångsregeringar och talmansrundor i flera år. Vad gör några månader?

En övergångsregering har mindre makt än en vanlig regering. En övergångsbudget är betydligt mer avskalad än en vanlig regerings budget. Dessutom kommer M, KD att vinna en budgetomgång mot S, MP, V genom att C/L lägger ner sina röster i sista ronden (då januariavtalet är bruten) samtidigt som SD röstar för M/KD.
Citera
2021-06-14, 13:17
Bannlyst
Citat:
Jag hoppas jag kan bidra till det, det är just mitt mål med en stödröst till MP i kommande val. Folket förtjänar all ondska de kan få. MP kan alltså få stödröster från flera olika håll.
Du är alltså exalterad över att L kommer åka ur spärren men vill att MP klarar spärren tack vare din röst? Det går inte ihop.
Citera
2021-06-14, 13:22
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loal
Det är talmannens bekymmer. Inte andras. Belgien har haft övergångsregeringar och talmansrundor i flera år. Vad gör några månader?

Ingenting är väl svaret, det gör ingenting utan är helt meningslöst. Men partiledarna vill inte ens sitta hos talmannen under en valrörelse, det är helt befängt.

Citat:
En övergångsregering har mindre makt än en vanlig regering. En övergångsbudget är betydligt mer avskalad än en vanlig regerings budget. Dessutom kommer M, KD att vinna en budgetomgång mot S, MP, V genom att C/L lägger ner sina röster i sista ronden (då januariavtalet är bruten) samtidigt som SD röstar för M/KD.

Jaså det säger du. Exakt vad menar du det är som den regeringen inte kan göra från årsskiftet fram till nästa ordinarie val som en ordinarie regering skulle göra då?

Citat:
Du är alltså exalterad över att L kommer åka ur spärren men vill att MP klarar spärren tack vare din röst? Det går inte ihop.

Det är väl lite kluvna känslor. Jag hatar Judas och vill att de dör och jag sitter fortfarande kvar i Sverige nu. När nästa val hålls har jag däremot gjort exit och vill gärna ge folket det de förtjänar.
Citera
2021-06-14, 13:23
Medlem
Citat:
Centerpartiet kommer inte få sitta i en borgerlig regering med kristersson. Marknadshyror är Lööfs fråga.

Kristersson väljer hellre makten än obetydliga marknadshyror som han kan förlora makten på genom att SD sätter sig på tvären.
Jag tycker att du underskattar vad olika partier kan vara beredda att göra för att få makt och inflytande. Kovändning är ett gammalt begrepp i svensk inrikespolitik. Och minns gråtande Åsa hösten 2015. Men vi får väl se hur det går.
Citera
2021-06-14, 13:24
Medlem
TacoKryddmixs avatar
Citat:
Folk här är riktigt dumma som medvetet misstolkar det som M/KD har sagt. Det M/KD säger är att de inte tänker gå med på vänsterpartiets bluffande. Men den dagen V skarpt framkallar en misstroendeförklaring är också den dagen M/KD kommer ställa upp. Allt annat är fantasier.

Lovar att klä mig i säck och aska om jag har fel. Men om tror att dvärgen och pingstpastorn kommer att gå i låtsasvänsterns ledband ett knappt år innan val då är du inte måttligt naiv.

Det kommer det tjutas i högan sky om att det är försent, gör Sverige otryggt, de tänker koncentrera sig på valarbete och alla andra floskler de kan komma på för att svetsaren ska sitta kvar sista tiden.

Inget kommer hända, åttaklövern är stark och de håller varandra bakom ryggen hur mycket de än försöker tuppa sig för journalister och fotografer.
Citera
2021-06-14, 13:28
Medlem
TacoKryddmixs avatar
Citat:
Jag hoppas jag kan bidra till det, det är just mitt mål med en stödröst till MP i kommande val. Folket förtjänar all ondska de kan få. MP kan alltså få stödröster från flera olika håll.

Det gör du rätt i.

Jag ska ligga på soffelocket, har man röstat på åttaklövern har man inte rätt att klaga efteråt.
Citera
2021-06-14, 13:29
Bannlyst
Citat:
Ingenting är väl svaret, det gör ingenting utan är helt meningslöst. Men partiledarna vill inte ens sitta hos talmannen under en valrörelse, det är helt befängt.

Jaså det säger du. Exakt vad menar du det är som den regeringen inte kan göra från årsskiftet fram till nästa ordinarie val som en ordinarie regering skulle göra då?

Det är väl lite kluvna känslor. Jag hatar Judas och vill att de dör och jag sitter fortfarande kvar i Sverige nu. När nästa val hålls har jag däremot gjort exit och vill gärna ge folket det de förtjänar.
De kommer inte behöva sitta hos talmannen under en valrörelse. Extra val får inte hållas om det är 3 månader kvar till ordinarie val.

En övergångsregering får inte ta partipolitiska beslut självklart. Den kommer endast funka som ämbetsmannaregering. Det blir inga utredningar om vansinniga saker. Det blir inga stora utgiftsposter till fler subventionerade elsparkcyklar och vindkraft exempelvis. Den kommer endast förvalta det dagliga arbetet. Exempelvis pandemin.

Skärp dig och rösta SD.
Citera
2021-06-14, 13:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sossetrollet
Jag tycker att du underskattar vad olika partier kan vara beredda att göra för att få makt och inflytande. Kovändning är ett gammalt begrepp i svensk inrikespolitik. Och minns gråtande Åsa hösten 2015. Men vi får väl se hur det går.
Menar du att Kristersson ska välja Annie Lööf före Åkesson? För om så är fallet så kommer Kristersson aldrig få makt.

Och om SD släpper fram Kristersson till makten på villkor att saker som marknadshyror inte tas upp så kommer Kristersson acceptera detta.
Citera
2021-06-14, 13:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TacoKryddmix
Lovar att klä mig i säck och aska om jag har fel. Men om tror att dvärgen och pingstpastorn kommer att gå i låtsasvänsterns ledband ett knappt år innan val då är du inte måttligt naiv.

Det kommer det tjutas i högan sky om att det är försent, gör Sverige otryggt, de tänker koncentrera sig på valarbete och alla andra floskler de kan komma på för att svetsaren ska sitta kvar sista tiden.

Inget kommer hända, åttaklövern är stark och de håller varandra bakom ryggen hur mycket de än försöker tuppa sig för journalister och fotografer.
Lägg ner med dina meningslösa konspirationsteorier.

Ulf och Ebba vet att de kommer råtorska till SD om de räddar Löfvens arsle.

Sverige kan klara sig på en övergångsregering också. Det är upp till Ulf och Ebba att lära medierna och de skräckslagna svenskarna det. Sverige behöver ingen regering för att fungera. Det stipulerar regeringsformen.
Citera
2021-06-14, 13:38
Medlem
Något nytt i det här? Hoppas V krokar arm med SD och väcker misstroende redan på torsdag/fredag. Vore riktigt roligt.
Citera
2021-06-14, 13:44
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Skärp dig och rösta SD.

Någonstans under flyget från Sverige till mitt nya land så kommer jag nog att byta parti från SD till MP. Folket har med sin politik gjort de omöjligt att stanna i Sverige och då ger jag gärna det de förtjänar.

Citat:
Ulf och Ebba vet att de kommer råtorska till SD om de räddar Löfvens arsle.

Inte alls, MSM kommer hålla med dem om att det är patetisk och oansvarigt med ett extra val ett år innan ett ordinarie, speciellt när vi har Covid. Men dessutom menar heller inte V allvar med att fälla regeringen, det är bara trams.
Citera
2021-06-14, 13:47
Bannlyst
Citat:
Någonstans under flyget från Sverige till mitt nya land så kommer jag nog att byta parti från SD till MP. Folket har med sin politik gjort de omöjligt att stanna i Sverige och då ger jag gärna det de förtjänar.

Inte alls, MSM kommer hålla med dem om att det är patetisk och oansvarigt med ett extra val ett år innan ett ordinarie, speciellt när vi har Covid. Men dessutom menar heller inte V allvar med att fälla regeringen, det är bara trams.
Ja men tänk på oss som inte kan fly landet. Det går att förändra om SD får makt. Vilket kommer ske förr eller senare. Men då måste man stötta i vått och torrt.

Då är det upp till Ulf och Ebba att förklara för media och folket att Sverige kan klara sig igenom kriser även med en övergångsregering.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in